display result search
مدیركل تعزیرات حكومتی استان تهران گفت: از وزارت ارتباطات توقع می رود قابلیت استعلام فروشگاههای اینترنتی را فراهم كند كه در صورت بروز تخلف تعزیرات ورود كند.
محمدعلی اسفنانی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتوگو با موضوع واكنش سازمان تعزیرات حكومتی به تخلفات فروشگاههای اینترنتی با اشاره به فروشگاههای اینترنتی گفت: از نظر قانون، در فروشگاههای اینترنتی موضوع گرانفروشی و تقلب بیشترین تخلفاتی است كه رخ میدهد و بیشترین شكایتها نیز در این دو بخش به ویژه تقلب است یعنی فروشگاه اینترنتی یك كالا با مشخصاتی به جز آنچه در سایت آورده است، به فروش میرساند یا كیفیت آن متفاوت است.
وی افزود: هر زمان شكایتی از سایتهای اینترنتی كه فروش كالا را بر عهده دارند، به سازمان تعزیرات حكومتی برسد، رسیدگی میشود و پس از صدور حكم، آن را اجرا میكنیم.
مدیركل تعزیرات حكومتی استان تهران با بیان اینكه بررسی و رسیدگی به تخلفات فروشگاههای اینترنتی به دلیل نداشتن مكان ثابت دشواریهای خود را دارد، تصریحكرد: به مردم كه نسبت به خرید كالا از فروشگاههای اینترنتی دقت كافی داشته باشند و حتما از فروشگاههای معتبر خرید كنند كه قابل دسترسی باشد و اگر احیانا تخلفی از آنها مشاهده شد، به آنها رسیدگی شود. وی افزود: ماهیت فضای مجازی به گونهای است كه میتواند در فاصله زمانی بسیار محدودی گستردگی زیادی پیدا كند و تعداد افراد مراجعه كننده به آن را نیز نادرست اعلام میكنند و این موضوع كار پیگیری و رصد سخت میشود و به همین جهت مردم بلافاصله با مشاهده چنین مسائلی، اعلام كنند. اسفنانی ضمن تأكید مجدد بر مراجعه مردم به فروشگاههای معتبر عنوان كرد: البته از وزارت ارتباطات هم توقع میرود كه اقداماتی در این زمینه انجام دهند تا قابلیت استعلام از فروشگاهها وجود داشته باشد. وقتی اعلام شود فروشگاهی در قالب فروش اینترنتی تخلفی كرده باشد، تعزیرات ورود میكند و حتی اگر لازم باشد از پلیس فتا نیز كمك میگیریم تا نسبت به برخورد با عوامل تخلف در فروشگاههای اینترنتی اقدام كنیم.