صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از کمبود 3000 دستگاه اتوبوس در پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، در این باره اظهار داشت: در حال حاضر باید حدود 9000 دستگاه اتوبوس عمومی در شهر تهران فعالیت می داشتند، در حالی که امروزه فقط 6000 دستگاه اتوبوس عمومی در تهران مشغول به خدمات رسانی هستند.

وی با اشاره به دلیل ترافیک تهران، گفت: تردد خودروهای شخصی، کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و بسیاری از دلایل دیگر از جمله موارد موثر در رشد ترافیک شهر تهران هستند.

وی با دفاع از وجود طرح ترافیک در تهران، اظهار داشت: در تمامی شهرهای دنیا برای ورود به برخی از مناطق شهر با خودرو محدودیت هایی وجود دارد، به طوری که صاحبان خودرو برای ورود به این محدود باید عوارض مشخصی را پرداخت کنند.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ادامه اضافه کرد: با وجود طرح ترافیک روان‌سازی عبور اتوبوس‌های عمومی در داخل کشور افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه مترو و اتوبوس‌های شرکت واحد، عنوان کرد: در حال حاضر باید حدود 9000 دستگاه اتوبوس عمومی در شهر تهران فعالیت می داشتند، در حالی که امروزه فقط 6000 دستگاه اتوبوس عمومی در تهران مشغول به خدمات رسانی هستند.

سنندجی با تاکید بر کمبود 3000 دستگاه اتوبوس شرکت واحد در شهر تهران، تصریح کرد: در برخی از نقاط شهر تهران باید خطوط جدید اتوبوسرانی افتتاح شوند.

وی افزود: استفاده از اتوبوس های زیر 10 سال در سطح شهر باعث می شود تا خدمات رسانی در این حوزه با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: متاسفانه امروزه به دلیل خرابی اتوبوس های شهری و ترافیک های بیش از حد در سطح شهر و مشکلات موجود در خطوط ویژه اتوبوسرانی خدمات رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی در زمان مشخص و سریع واقع نمی‌شوند.

وی افزود: عدم خدمات رسانی سریع در حوزه اتوبوس‌های شهری باعث می‌شود تا در برخی از ساعات روز در ایستگاه‌های اتوبوس تجمع‌های متعدد ایجاد شود.

در ادامه این برنامه رادیویی، مهندس حمید سیادت موسوی با اشاره به این که حمل و نقل شهری بازتاب بسیاری از مسائل کلان و پیچیده ملی است، گفت: وضعیت حمل و نقل شهری نمودی از سیاست های یک شهر است که در سطح شهر نمایان می شود.

وی افزود: مهاجرت، محیط زیست و مسائل کلان اقتصادی از جمله موضوعات موثر در وضعیت حمل و نقل شهری هستند.

مشاور طرح حمل و نقل عمومی معاونت حمل و نقل سازمان ترافیک شهر تهران با اشاره به مهاجرت بسیاری از افراد غیر تهرانی به شهر تهران، تصریح کرد: در حال حاضر سهم بزرگی از جمعیت کشور به صورت ناخواسته در یک محیط محدود جمع شده اند. به طوری که این ایجاد تمرکز می تواند انواعی از تهدیدهای مختلف را در درون خود داشته باشد.

وی با اشاره به نقش مدیریت در ساماندهی جمعیت شهری، عنوان کرد: حمل و نقل تنها رشته مهندسی است که ابعاد انسانی و فرهنگی را در بطن یک شهر در برمی گیرد.

وی ادامه داد: موضوع مهندسی، انتظامات، تعلیم و تربیت و محیط زیست از جمله موارد موثر در ساماندهی و مدیریت حمل و نقل به شمار می آیند.

سیادت موسوی با بیان این که موضوع شهرنشینی و زندگی جمعی در ایران با مشکلات متعددی همراه است، تاکید داشت: متاسفانه از دهه های گذشته در ایران موضوع انتظامات در حمل و نقل به صورت مطلوب مورد توجه قرار نگرفته است.

مرتبط با این خبر

  • ویژه برنامه های چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران روی موج گفت و گو

  • ایجاد تقاضای کیفیت در مردم از عوامل اصلی بالا بردن کیفیت معماری

  • نتیجه معماری سکولار، شهر نیویورک است که معادل آفریقا انرژی مصرف می کند

  • 13 میلیون مجرد در کشور به افرادی که از سن تجرد قطعی عبور

  • آمار سفارشی نداریم/ سالم ترین افراد در مرکز آمار هستند

  • آسیب اعتیاد نقش اصلی فرد را در زندگی سلب می‌کند

  • توحید، نقطه مشترک معماری ایرانی و اسلامی است

  • بزرگترین مشکل ربات های ایران قدرت و انرژی است

  • اشتغالزایی؛ راهبرد اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره)

  • عمده قاچاق پوشاک از طریق گمرک انجام می‌شود