مدیرعامل شركت واحد اتوبوسرانی تهران از كمبود 3000 دستگاه اتوبوس در پایتخت خبر داد.
به گزارش ایسنا، پیمان سنندجی كه در یك برنامه رادیویی سخن میگفت، در این باره اظهار داشت: در حال حاضر باید حدود 9000 دستگاه اتوبوس عمومی در شهر تهران فعالیت می داشتند، در حالی كه امروزه فقط 6000 دستگاه اتوبوس عمومی در تهران مشغول به خدمات رسانی هستند.
وی با اشاره به دلیل ترافیك تهران، گفت: تردد خودروهای شخصی، كمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و بسیاری از دلایل دیگر از جمله موارد موثر در رشد ترافیك شهر تهران هستند.
وی با دفاع از وجود طرح ترافیك در تهران، اظهار داشت: در تمامی شهرهای دنیا برای ورود به برخی از مناطق شهر با خودرو محدودیت هایی وجود دارد، به طوری كه صاحبان خودرو برای ورود به این محدود باید عوارض مشخصی را پرداخت كنند.
نایب رئیس هیئت مدیره شركت واحد اتوبوسرانی تهران در ادامه اضافه كرد: با وجود طرح ترافیك روانسازی عبور اتوبوسهای عمومی در داخل كشور افزایش پیدا كرده است.
وی با اشاره به ضرورت توسعه مترو و اتوبوسهای شركت واحد، عنوان كرد: در حال حاضر باید حدود 9000 دستگاه اتوبوس عمومی در شهر تهران فعالیت می داشتند، در حالی كه امروزه فقط 6000 دستگاه اتوبوس عمومی در تهران مشغول به خدمات رسانی هستند.
سنندجی با تاكید بر كمبود 3000 دستگاه اتوبوس شركت واحد در شهر تهران، تصریح كرد: در برخی از نقاط شهر تهران باید خطوط جدید اتوبوسرانی افتتاح شوند.
وی افزود: استفاده از اتوبوس های زیر 10 سال در سطح شهر باعث می شود تا خدمات رسانی در این حوزه با سرعت بیشتری انجام شود.
مدیر عامل شركت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: متاسفانه امروزه به دلیل خرابی اتوبوس های شهری و ترافیك های بیش از حد در سطح شهر و مشكلات موجود در خطوط ویژه اتوبوسرانی خدمات رسانی شركت واحد اتوبوسرانی در زمان مشخص و سریع واقع نمیشوند.
وی افزود: عدم خدمات رسانی سریع در حوزه اتوبوسهای شهری باعث میشود تا در برخی از ساعات روز در ایستگاههای اتوبوس تجمعهای متعدد ایجاد شود.
در ادامه این برنامه رادیویی، مهندس حمید سیادت موسوی با اشاره به این كه حمل و نقل شهری بازتاب بسیاری از مسائل كلان و پیچیده ملی است، گفت: وضعیت حمل و نقل شهری نمودی از سیاست های یك شهر است كه در سطح شهر نمایان می شود.
وی افزود: مهاجرت، محیط زیست و مسائل كلان اقتصادی از جمله موضوعات موثر در وضعیت حمل و نقل شهری هستند.
مشاور طرح حمل و نقل عمومی معاونت حمل و نقل سازمان ترافیك شهر تهران با اشاره به مهاجرت بسیاری از افراد غیر تهرانی به شهر تهران، تصریح كرد: در حال حاضر سهم بزرگی از جمعیت كشور به صورت ناخواسته در یك محیط محدود جمع شده اند. به طوری كه این ایجاد تمركز می تواند انواعی از تهدیدهای مختلف را در درون خود داشته باشد.
وی با اشاره به نقش مدیریت در ساماندهی جمعیت شهری، عنوان كرد: حمل و نقل تنها رشته مهندسی است كه ابعاد انسانی و فرهنگی را در بطن یك شهر در برمی گیرد.
وی ادامه داد: موضوع مهندسی، انتظامات، تعلیم و تربیت و محیط زیست از جمله موارد موثر در ساماندهی و مدیریت حمل و نقل به شمار می آیند.
وی با بیان این كه موضوع شهرنشینی و زندگی جمعی در ایران با مشكلات متعددی همراه است، تاكید داشت: متاسفانه از دهه های گذشته در ایران موضوع انتظامات در حمل و نقل به صورت مطلوب مورد توجه قرار نگرفته است.