گفت‌وگوی سیاسی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 17:30 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي سياسي

یك كارشناس و پژوهشگر حوزه رسانه: سوء استفاده سایت‌های قماربازی از خلاء سواد رسانه‌ای کاربران

البرزی در رادیو گفت‌وگو درباره دلایل رشد و فعالیت گسترده سایت های قمار توضیح داد و اظهار کرد: این سایت‌ها از خلاء سواد رسانه‌ای کاربران استفاده می‌کنند.

1399/11/07
|
11:41
|

برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع نگاهی به ردپای سرویس های امنیتی و اغراض معاندین در راه اندازی سایت های خبری و قماربازی و با حضور هادی البرزی، کارشناس و پژوهشگر حوزه رسانه به روی آنتن رفت.

هادی البرزی با بیان اینکه با وجود تمام مزیت هایی که فضای مجازی دارد، ممکن است نکات منفی مانند سایت های شرط بندی در آن وجود داشته باشند، گفت: در بررسی سایت های قمار باید به جنبه های فرهنگی و اقتصادی آن توجه کنیم.

وی به تبلیغات اغواگرانه سایت های قمار اشاره و بیان کرد: برخی افراد که علاقه دارند یک شبه پول دار شوند بیشتر در دام این سایت ها می افتند. این سایت ها از تکنیک هایی برای تبلیغ استفاده می کنند که افراد فریب بخورند. آن ها زندگی های لاکچری را برای کاربران نشان می دهند و شعارهایی در خصوص پول دار شدن یک شبه مطرح می کنند.

این کارشناس و پژوهشگر حوزه رسانه تصریح کرد: آنچه در سایت های قمار به مخاطب نشان می دهند جذاب است اگر مخاطب از منظر منطق به آن نگاه نکند و در فضای مجازی سواد رسانه ای نداشته باشد.

وی از گسترش روز افزون سایت ها و شبکه های مرتبط با قمار گفت و بیان کرد: تقریبا فعالیت آن ها تبدیل به یک رویه شده است. البته کارهای قانونی برای کنترل آن ها صورت گرفته است اما کافی نیست و همچنان شرایط را برای فعالیت خود باز می بینند.

البرزی درباره دلایل رشد و فعالیت گسترده سایت های قمار توضیح داد و اظهار کرد: این سایت ها از خلاء سواد رسانه ای کاربران استفاده می کنند و عموما آن هایی که به پلیس فتا برای شکایت مراجعه کردند، دانش رسانه ای پایینی دارند.

وی با اشاره به این ضرب المثل معروف که «دروغگو، طمع کار را فریب می دهد»، گفت: سایت های قمار بازی با تکنیک دروغ بزرگ رویای پول دار شدن را برای مخاطبان طرح می کنند و در این شرایط ذهن و عقل کاربر را با خود می برند.

این کارشناس و پژوهشگر مسائل رسانه ای از تله گذاری سایت های قماربازی و شیوه کار آن ها گفت و اظهار کرد: عموما کاربران در دو یا سه بار نخستی که در این سایت ها قمار بازی می کنند، برنده می شوند و در نتیجه کاربر دچار فریب می شود و با پول بیشتری وارد بازی می شود. وقتی فرد چنین اقدامی انجام داد، یا بازی را می بازد و یا با «فیشینگ» حساب او را خالی می کنند.

هادی البرزی از حضور سازمان های جاسوسی در سایت های قماربازی گفت و بیان کرد: این سازمان ها با حضور در چنین سایت هایی برای یارگیری از مخاطبان خود تور پهن می کنند. بنابراین سایت های قماربازی یک مثلثی است که اضلاع آن را حوزه های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی تشکیل می دهند.

دسترسی سریع
گفت و گوی سیاسی