گفت‌وگوی سیاسی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 17:30 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي سياسي

تحلیلگر و كارشناس مسائل رسانه: استفاده از چهره‌های مشهور مهمترین راهکارهای سایت های قمار است

داوودی با بیان اینکه از کارهای سایت های شرط بندی تغییر ذائقه مخاطب برای افزایش ریسک نسبت به حرکت جهت خلاف قوانین است، تصریح کرد: این فعالیت به کمک بازیگران و چهره های معروف صورت می گیرد.

1399/11/08
|
13:17
|

برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو در خصوص نگاهی به ردپای سرویس های امنیتی و اغراض معاندین در راه اندازی سایت های خبری و قماربازی با دکتر علیرضا داوودی تحلیلگر و کارشناس مسائل رسانه به صورت تلفنی گفتگو کرد.

علیرضا داوودی با بیان اینکه اساسا هیچ سایت شرط بندی ایجاد نمی شود مگر اینکه بخواهند اطلاعات طبقه ای از جامعه را به صورت دقیق برای گردش اطلاعاتی امنیتی استخراج کنند، اظهار کرد: این کار در سایت های قمار به واسطه جذابیت های اقتصادی به جریان می افتند.

وی به توزیع محتوایی بین سیستم های امنیتی با مجموعه های رابط آن ها در کشورهای هدف جهت شبکه سازی منسجم به بهانه های غیر قانونی و بر اساس جذابیت های شبکه ای و اقتصادی اشاره و بیان کرد: سایت شرط بندی وجود ندارد که وارد آن شوید و خودتان را عضو آن شبکه ندانید چون یک نوع نقل و انتقال مالی، اطلاعاتی و حدسیات ذهنی را در این شبکه انجام می دهید و به این شکل عمل «دیتا ماینینگ» صورت می گیرد.

این تحلیلگر و کارشناس مسائل رسانه از نسل سوم ارتباط گیری سایت های شرط بندی با مخاطبین گفت و اظهار کرد: در نسل سوم عمدتا مخاطب نسبت به شرایط منفی سایت های شرط بندی آگاه است اما به واسطه نوعی از پارادایم های اجتماعی و اقتصادی که در جامعه دارد، تلاش می کند شانس خود را در آن امتحان کند هر چند می داند شانس اندکی دارد. در حقیقت لذت حضور و فعالیتی که در این سایت های شرط بندی انجام می دهد اهمیت دارد.

داوودی بیان کرد: سایت های شرط بندی و قماربازی میزان پدافند غیرعامل در حوزه محتوا در قالب رسانه ها را تست می کنند تا متوجه شوند افراد با چه فرمولی در مقابله و مواجه با آنها قرار می گیرند. در گذشته چهره ها و سلبریتی ها در این نوع فعالیت ها حضور نداشتند اما در حال حاضر چهره ها به عنوان یک پاردایم جدی برای داده کاوی مدل سازی در این زمینه نقش می آفرینند.

داوودی با بیان اینکه یکی از کارهای سایت های شرط بندی تغییر ذائقه مخاطب برای افزایش ریسک نسبت به حرکت جهت خلاف قوانین است، تصریح کرد: این فعالیت که به کمک بازیگران و چهره های معروف صورت می گیرد و مهمترین مدلی فعالیت سایت های قمار محسوب می شود.

دسترسی سریع
گفت و گوی سیاسی