دستكاری اولویتهای مردم با تبلیغاتی شدن انتخابات عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما دستكاری در اولویت های مردم را از پیامدهای تبلیغاتی شدن انتخابات دانست و گفت: رسانه ها باید رفتار نامزدها را از جنبه تبلیغات و اطلاع رسانی نقد و بررسی كنند. 1400/03/18|
رابطه سواد بصری با سواد رسانهای چیست؟ محمودی گفت: سواد بصری فقط شامل تصاویر نمیشود بلكه شكل دیگری از تصور را نیز در برمیگیرد، چراكه ادراك هم در این حوزه مطرح است. 1400/01/12|
سواد بصری و رسانهای باید از كودكی آموزش داده شود پژوهشگر حوزه سواد رسانهای با تأكید بر اینكه سواد بصری و رسانهای باید از سنین كودكی آغاز شود، گفت: آموزش و پرورش باید به این حوزه ورود كند. 1400/01/12|
والدین در الگوسازی استفاده از فضای مجازی پیشقدم شوند مدرس مدیریت رسانه گفت: ما باید الگوسازیِ استفاده مناسب از رسانهها را از خانوادهها آغاز كنیم زیرا خیلی از اتفاقاتی كه در دوران كودكی در تربیت فرزندان میفتد محصول رفتار خانواده است. 1400/01/11|
رسانه بستر مناسبی برای تعلیموتربیت نیست یك روان درمانگر گفت: اگرچه رسانه جایگزین چندان مناسبی برای تعلیم و تربیت فرزندان توسط خانواده نیست، اما می توان این مسیر را به سمتی هدایت كرد كه موارد متناسب با فاكتورهای فرهنگی كشورمان از این فضا تعلیم داده شود. 1400/01/11|
معنای سواد رسانهای و سواد بصری چیست؟ شبكه رادیویی گفتوگو در نوروز سال 1400 ویژه برنامهای در زمینه سواد رسانهای باعنوان "پایش" پخش میكند. 1400/01/11|
فضای انتخابات در بستر مجازی جدیتر از فضای حقیقی است محقق و فعال رسانهای گفت: در حال حاضر فضای انتخابات در فضای مجازی جدی تر از فضای حقیقی پیش میرود و این یعنی فضای مجازی بستر كنش گری مخاطبان خود را دارد. 1400/01/11|
نقش موثر فضای مجازی بر مشاركت رأی اولیها در انتخابات پژوهشگر سواد رسانهای درمورد شركت رأی اولیها در انتخابات 1400 گفت: این دسته از مخاطبان تعامل بسیار خوبی با فضای مجازی دارند اما اثرپذیری آنها بسته به اینكه به كدام منابع اعتماد بیشتری داشته باشند متفاوت و متغیر است. 1400/01/10|
سواد رسانهای و تعلیم و تربیت رسانهای شبكه رادیویی گفتوگو برای نوروز سال 1400 ویژه برنامههایی در زمینههای مختلف فرهنگی و رسانهای متناسب با همه سلایق و علایق پخش میكند. 1400/01/10|
رسانهها بخشی از تولیدات را به سواد رسانهای اختصاص دهند معاون امور محتوایی مركز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: مهم ترین راهبرد در حوزه سیاستگذاری این است كه رسانهها ملزم به داشتن پیوست سواد رسانهای شوند و سهمی از تولیدات خود را به سواد رسانهای اختصاص دهند. 1400/01/09|
نبود سیاستهای ارتباطی، استعمار فرهنگی را به دنبال دارد اسمعیل نژاد با اشاره به اهمیت تهیه سند سواد رسانهای در كشور گفت: اگر سیاستهای ارتباطی برای كشوری تعیین نشود منجر به استعمار فرهنگی خواهدشد. 1400/01/09|
راهاندازی اندیشكدههای راهبردی در حوزه رسانه كارشناس فضای مجازی تأكید كرد: در كنار استفاده از ظرفیت مردمی، حاكمیت و دستگاههای نظارتی هم باید به فكر باشند و اندیشكدههای راهبردی و آینده پژوهی در حوزه رسانه را زودتر راه اندازی كنند. 1400/01/08|
مواجهه مسئولان با فضای رسانه نوین، منفعلانه است علیدادی گفت: با اینكه هر روز شاهد اتفاقات جدید فناوری پایه و فناوری محور در فضای رسانهای هستیم، اما شیوه مواجهه و برخورد مسئولان با این حوزه كاملاً منفعلانه است. 1400/01/08|
شكلگیری روابط خارج از نظارت در فضای مجازی؛بزرگترین دغدغه والدین كامكار گفت: یكی از بزرگترین دغدغههای والدین روابطی است كه میتواند خارج از نظارت آنها در شبكههای مجازی شكل بگیرد و منجر به سوء استفاده از فرزندان آنها شود. 1400/01/07|
بدنهای آرمانی در فضای مجازی و اختلالات روانی نوجوانان متخصص آسیب شناسی رسانه گفت: یكی از دغدغههای امروز، مسئله تصویر بدنهای آرمانی است كه امروز بچهها در رسانهها با آن مواجه هستند و باعث اختلالات تغذیهای و روانی میشود. 1400/01/07|
پدیده «بدنگرا شدن» و نارضایتی نوجوانان از خود حاتمی پدیده «بدن مند شدن» نسل هزاره سوم و احساس نارضایتی از خود را از جمله چالشهای حضور آنها در شبكههای اجتماعی دانست و گفت: این پدیده آثار منفی را در بزرگسالی این نسل برجای خواهد گذاشت. 1400/01/07|