دو قطبی روزهدار و روزهخوار ارزانترین راه دشمنی علیه اسلام است كارشناسان رسانه بر این باورند كه دشمنان اسلام برای آنكه با هزینه كمتر به اهداف بزرگ خود دست پیدا كنند، با ایجاد دودستگی، از مردم كشور علیه یكدیگر استفاده میكنند و دو قطبیهای مخرب مانند روزهدار و روزهخوار را پدید میآورند. 1401/02/03|
اختلافافكنی میان مسلمانان در ماه رمضان از نظر كارشناسان مذهبی و رسانه، رسانههای بیگانه با تكنیكهایی چون شیب لغزان و انگارهسازی تلاش میكنند منطق و دستگاه محاسباتی مخاطب را مختل كنند و فرد با تكیه بر احساسات و پیشداوری به باورها و شعائر اسلامی بیندیشد. 1401/01/31|
مدرنیته از دین تصویر قرون وسطایی میسازد از نظر خادم الحسینی مدرنیته با ایجاد یك تصویر قرون وسطایی از دین تلاش میكند جوانان را از اندیشه اسلامی بترساند و آل داود معتقد است استعمار و دیكتاتوری رسانهای غرب برداشت دلخواه خود را از رویدادها ارائه میدهد كه بیشتر آنها ضد دین است. 1401/01/31|
رسانههای معاند و تلاش برای تخریب اتحاد مسلمانان در ماه رمضان شبكه رادیویی گفتوگو، برنامه «امواج شبهه» را با بررسی موضوع رسانههای معاند و تلاش برای تخریب اتحاد مسلمانان در ماه رمضان به روی آنتن می برد. 1401/01/28|
چرا رسانههای معاند بر تخریب ماه رمضان و روزه تاكید دارند؟ حجتالاسلام نجفی و حجتالاسلام سید وكیلی، میگویند در اجرای فریضه روزه امكان ریا وجود ندارد و این تقوا انسانها را به تفكر وامیدارد، ازاینرو دشمن تلاش میكنند با خدشه بر این تكالیف الهی، افراد را در جهت دلخواه خود حركت دهند. 1401/01/21|
تمركز بر اسلام هراسی در ایران/جنگ شناختی در انقلاب اسلامی تبیین نشده است صدها رسانه معاند در جهت اسلام هراسی و تحریف دین اسلام آرایش گرفته و تلاش میكنند با هراساندن مخاطبان خود از جمله جوانان ایرانی از دین اسلام به رواج بیدینی بپردازند. 1401/01/20|
رسانههای معاند و قبح زدایی از مقدسات دینی ماه رمضان در جامعه ایرانی شبكه رادیویی گفتوگو، برنامه «امواج شبهه» را با بررسی موضوع رسانه های معاند و قبح زدایی از مقدسات دینی ماه رمضان در جامعه ایرانی به روی آنتن می برد. 1401/01/16|
فضای مجازی و نخبگان چگونه زمینه گسترش نفوذ را فراهم میكنند؟ كارشناسان رسانه معتقدند پلت فرمهایی چون اینستاگرام با جذابیتهای پولی و جنسی خوراك ذهنی مخاطب را تغییر میدهند و نخبگان باتكیهبر ذهن، مسیر گسترش نفوذ را هموارتر میكنند. 1401/01/07|
ردپای جریان انحرافی در نفوذ تركیبی /رسانههای داخلی برای نقل روایت پیشقدم شوند ناظمی، مدرس دانشگاه بر این باور است كه در جریان نفوذ تركیبی دشمن، زمانی كه اوضاع قابلپیشبینی نیست عناصر داخلی هماهنگ با سرویسهای اطلاعاتی غرب هدف موردنظر را محقق میكنند. 1401/01/06|
چرا باید جهاد تبیین را جدی بگیریم؟ خادم الحسینی، بزرگ بودن اراده ایرانیان در شكلگیری انقلاب اسلامی را دلیل اصلی پرداختن به جهاد تبیین میداند و محمد اصولی معتقد است دوستداران نظام تا كنون درباره شناساندن انقلاب كوتاهی كردهاند و برای جبران باید به این عرصه وارد شوند. 1401/01/05|
نفوذ رسانهای؛ بال تهاجم تركیبی دشمن و بایستههای مقابله با آن شبكه رادیویی گفتوگو، برنامه «امواج شبهه» را با بررسی موضوع نفوذ رسانهای؛ بال تهاجم تركیبی دشمن و بایستههای مقابله با آن به روی آنتن می برد. 1400/12/24|
كاربر فضای مجازی در اجبار هژمونیك قرار دارد/ لزوم تشكیل قرارگاه فرهنگی در كشور علی فلاحی، پژوهشگر رسانه معتقد است یك نوع بی اطلاعی و اجبار هژمونیك در فضای مجازی جریان دارد، حسینی نژاد، مدرس دانشگاه در حوزه رسانه هم تاكید دارد در چنین شرایطی برای تهاجم تركیبی علیه دشمن به یك قرارگاه فرماندهی نیاز داریم. 1400/12/18|
جامعه رسانهای كشور از فقدان اتاق فكر مشترك رنج می برد كارشناسان رسانه معتقدند رسانه های داخلی به دلیل نداشتن اتاق فكر مشترك، در دفاع از منافع ملی دچار مشكل می شوند و همگرایی مناسب برای جلوگیری از تفرقه را پیدا نمی كنند. 1400/12/15|
هدف پویش آوازخوانی در میراث فرهنگی تضعیف هویت ملی است آنچه كه در پویش های فرهنگی توسط رسانه های معاند دنبال می شود كاهش اثر اماكن فرهنگی و تاریخی بر هویت ملی ایرانیان است. 1400/12/11|
مخاطب رهبری در «جهاد تبیین» جوانان هستند منتظمی با بیان اینكه مخاطب مورد نظر مقام معظم رهبری در جهاد تبیین جوانان و نسل نو هستند، گفت: اگر سیستم رسانه ای داخل نتواند محتوای خوب متناسب با ذهن و زبان جوانان در اختیار آنها قرار بدهد ضربه سختی خواهیم خورد. 1400/12/08|
نفوذ رسانههای معاند در فرهنگ ایرانی؛ این بار علیه میراث فرهنگی شبكه رادیویی گفتوگو، برنامه «امواج شبهه» را با بررسی موضوع نفوذ رسانههای معاند در فرهنگ ایرانی؛ این بار علیه میراث فرهنگی به روی آنتن می برد. 1400/12/08|