مردم سینمای اجتماعی را نمیپسندند كارگردان فیلم هتل در رادیو گفت وگو اظهار كرد: الان سینمای اجتماعی، خودش خودش را كنار گذاشته و سینمایی نیست كه مردم آن را بپسندند. 1402/10/23|
كیفیت جشنواره سینما حقیقت استثنایی بود حمیدیمقدم در مصاحبه با رادیو گفت وگو، جشنواره سینما حقیقت امسال را یك جشنواره استثنایی و متفاوت نسبت به سالهای گذشته توصیف كرد و گفت: امسال، جهش و رشد سینمای مستند در حوزه محتوا و فرم یك سال استثنایی را تجربه كرد. 1402/10/10|
«قاتلان ماه كامل» كشش داستانی بالایی دارد احسان طهماسبی اظهار كرد: شخصیت پردازی و كشش داستانی و فیلمنامه «قاتلان ماه كامل» به اندازهای هست كه مخاطب را بدون كلافگی و خستگی دنبال خود همراه كند. 1402/10/10|
ناكامی فیلم «قاتلان ماه كامل» در احقاق حق سرخ پوستها محمد قربانی درمورد جایگاه اقلیت در سینمای آمریكا گفت: اسكورسیزی در فیلم «قاتلان ماه كامل» موفق به احقاق حق سرخ پوستها نمیشود و شخصیت اصلی داستان به شدت لنگ میزند. 1402/10/09|
شخصیت قهرمان سرخ پوست در «قاتلان ماه كامل» منفعل است محمدجواد فراهانی در رادیو گفت وگو اظهار كرد: فیلمساز «قاتلان ماه كامل» تلاش كرده كه در قالب داستان به مسئله سرخ پوستان اهمیت دهد اما باز هم قهرمان سرخ پوستی منفعل است یا كاركردی ندارد. 1402/10/09|
مفهوم خانواده در سینمای ایران منحل شده است رضا منتظری از منتقدان سینما اظهار كرد: متأسفانه سینمای ایران گویا به عمد مفهوم خانواده را به انحطاط می كشاند و بی احترامی به پدر و مادر نیز به تدریج در سینما در حال باب شدن است. 1402/10/02|
دانشگاهها باید سینما را فرهنگ محور كنند یك منتقد سینما گفت: قرار نیست یك فیلم بار سنگینی از فرهنگ را به دوش بكشد بلكه نیاز داریم كه دانشگاهها تئوریپردازی و نظریهپردازی كرده تا از ساختار سینمای اقتصاد محور به سینمای فرهنگ محور حركت كنیم. 1402/10/02|
سینمای مهرجویی بهترین مثال توجه به خانواده است كارشناس سینما، سینمای داریوش مهرجویی را بهترین مثال توجه به ابعاد انسانی و خانواده معرفی كرد وگفت: مهرجویی از همان اولین فیلم معروف خود به نام «گاو» مسئله خوردن و سفره را با خود گاو به تصویر كشید و به مرور این وجه در سینمای ایشان بارزترشد. 1402/10/02|
بررسی نقش سفره در بازنمایی فرهنگ ایرانی برنامه رادیویی «سینما زاویه» به مناسب شب یلدا به نقش سفره در بازنمایی فرهنگ ایرانی در سینما میپردازد. 1402/09/30|
«سرهنگ ثریا» كاری به ایدئولوژی مجاهدین خلق ندارد مریم انصاری در رادیو گفت وگو اظهار كرد: لیلی عاج در فیلم «سرهنگ ثریا» خودش را متعهد و مسئول توضیح دادن درمورد بخشهای ایدئولوژیك سازمان مجاهدینخلق نمیداند و تأكیددارد كه در این فیلم نگاه سیاسی ندارد و صرفاً از نگاه انسانی آن را ساختهاست. 1402/09/25|
لیلی عاج: فیلمی برای جشنواره فجر امسال آماده نكردم كارگردان فیلم «سرهنگ ثریا» در پاسخ به این پرسش كه برای جشنواره فیلم فجر امسال چه كاری آماده كردید گفت: برای امسال فیلمی ندارم چون فكر میكنم بعد از فیلم اول، گام دوم دشوارتر است و باید فیلم كم غلط تر و بی لكنت تری كار كنم. 1402/09/25|
ایراد اصلی«سرهنگ ثریا» ضعف در داستانپردازی است منتقد سینما گفت: یكی از دلایلی كه ممكن است برخی مخاطبان فیلم را دوست نداشته باشند ضعف در داستان پردازی است اما فیلمساز شدن لیلی عاج با «سرهنگ ثریا» اتفاق مهمی بود. 1402/09/25|
«سینما زاویه» به مسائل انسان امروز میپردازد برنامه «سینما زاویه» قصد دارد بهنقد جریان سینما در حوزههای مختلف بهخصوص مسائل انسان امروز بپردازد. 1402/09/25|
موفقیت «جنگل پرتقال» مرهون انتخاب مكان مناسب است محمدجواد فراهانی درمورد فضا سازی و نماد سازی در فیلم «جنگل پرتقال» اظهار كرد: كارگردان مكانی را برای تولید این فیلم انتخاب كرده كه با حال و هوای آن تناسب بیشتری دارد. 1402/09/21|
«جنگل پرتقال» باید وارد سكوهای نمایش خانگی شود منتقد و فعال رسانه ای«جنگل پرتقال» را نمادی از رویش و زایش سینمای ایران دانست و گفت: اقبال عمومی به این فیلم زمانی خواهد بود كه وارد سكوهای نمایش خانگی و فضای دانشجویی و دورهمیها شود. 1402/09/21|
«جنگل پرتقال» سفارشی نبود آرمان خوانساریان گفت: فیلم «جنگل پرتقال» میتواند با الهام از مجموعه فیلمها و كتابها و موسیقیهایی كه دیدیم و یا شنیدیم تولید شده باشد اما برای ساخت این فیلم، ادای دِین به فیلمساز خاصی نداشتم و سلیقه شخصی خودم بوده است. 1402/09/21|