سینمای ایران رغبتی به محتوای بودایی ندارد دكتر محمدحسین فرج نژاد اظهار داشت: اخلاق مداری، احترام به گذشتگان و سنن باستانی حكیمانه و عقلانی بشر از جمله مهم ترین ظرفیت های مشترك عرفان های شرقی با عرفان اسلامی است. 1397/05/05|
روایت بودا در سینما موجی جهانی دارد حجت الاسلام علی قهرمانی اظهار داشت: بشر حاضر در جهان غرب برای دستیابی به معنا و مفهوم در زندگی خود به سمت معنویت های موجود در جهان شرق گرایش پیدا می كند. 1397/05/05|
تحلیل سینمای آئین انحرافی بودائیسم در شعبده شوم شعبده شوم رادیو گفت و گو پنجم مرداد در ادامه سخن در خصوص عرفانها و معنویت های نوظهور و فرق و ادیان انحرافی(آئین بودائیسم)، به بررسی فیلم و سینما در آیین بودیسم می پردازد. 1397/05/05|
ظن بودیسم ترجمه ای از عمل دیانه است دكتر جعفر احمدی اظهار داشت: هر عملی كه دیانه را در بطن خود داشته و همراه با تفكر عمیق باشد در اصطلاح بوداییان اهل ژاپن زاظن نام می گیرد. 1397/04/29|
هنر ظن مبهم و رمزآلود است دكتر محمدحسین فرج نژاد اظهار داشت: بسیاری از فیلم های هالیوودی در كنار روایت اصلی خود به طور غیر مستقیم و در زیرمتن اندیشه های زاظن را برای مخاطب تبیین می كنند. 1397/04/29|
تحلیل و بررسی برخی فیلم های آیین بودیسم شعبده شوم رادیو گفت و گو بیست و هشتم تیر در قالب موضوع كلی برنامه كه به عرفانها و معنویتهای نوظهور و كاذب و فرق و ادیان اختصاص دارد، به بررسی فیلم و سینما در بودیسم می پردازد. 1397/04/28|
بررسی عرفانها و معنویتهای نوظهور و كاذب در شعبده شوم رادیو گفت و گو شعبده شوم رادیو گفت و گو بیست و دوم تیر با موضوع عرفانها و معنویتهای نوظهور و كاذب (برخی از فرقههای بودیسم) روی آنتن می رود. 1397/04/22|
شعبه شوم رادیو گفت و گو به تحلیل آئین انحرافی بودائیسم می پردازد شعبده شوم رادیو گفت و گو در برنامه چهاردهم تیر با موضوع عرفانها و معنویت های نوظهور و فرق و ادیان انحرافی(آئین بودائیسم) روی آنتن میرود. 1397/04/14|
سینمای هند هیچ گاه نتوانست تغییری در سایر سینماها به وجود آورد یك كارشناس سینمای استراتژیك اظهار داشت: استیون اسپیلبرگ یكی از مهم ترین كارگردان های هالیوود است كه نگاه و موضع های فیلم سازی خود را پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور محسوس تغییر داده است. 1397/04/01|
رقص و آواز عنصر اصلی سینما عامه پسند هند است یك پژوهشگر سینمای معنویت گرای شرق و غرب اظهار داشت: نگاه استعمارگر به كشور هند به دلایلی متعدد سینمای عامه پسند هند را مورد ستایش قرار می داد، چرا كه سینمای عامه پسند میزان فساد و غفلت عمومی مردم هند را افزایش می داد. 1397/04/01|
ملی گرایی در سینمای هند یك مسلك معنوی و دینی است یك كارشناس سینمای هند اظهار داشت: بسیاری فیلم های هندی در تلاش هستند تا روحیه ملی گرایی مردم هند را تقویت كرده و اسطوره های متعددی را برای آن ها تولید كنند. 1397/03/11|
فیلم های هندی اغلب به زندگی پیشین انسان توجه می كنند پژوهشگر در حوزه سینما اظهار داشت: طراحی شخصیت و فیلم نامه های سینمای هند در اكثر مواقع از روایت هایی مربوط به خدایان هندو اقتباس می شوند. 1397/03/11|
سینمای غرب آیین بودیسم را به اوج رساند یك پژوهشگر سینمای معنویت گرای شرق و غرب اظهار داشت: رقص و آوازهای امروزی سینمای هند از اصل خود دور شده اند. 1396/12/18|
سینمای هند پدر فیلم فارسی ایرانی است یك پژوهشگر سینمای معنویت گرا اظهار داشت: وجود بیش از حد رقص و آواز در سینما هند این سینما را به سینمایی ضعیف مبدل كرده است، به طوری كه اعتبار امروزی خود را تنها از فیلم هایی دارد كه به موضوعاتی جدی می پردازند. 1396/12/11|
عرفان حلقه به هیچ عنوان با آموزه های قرآنی سازگاری ندارد معاون پژوهشی موسسه پژوهشی بهداشت معنوی و معنویت های نوظهور اظهار داشت: اولین قدم و بنیان اشتباه در عرفان حلقه باعث شده تا سایر اقدامات این عرفان نیز به اشتباه پیش بروند. 1396/11/06|
محمدعلی طاهری امروزه بسیاری از گفته های خود را نفی می كند معاون پژوهشی موسسه پژوهشی بهداشت معنوی و معنویت های نوظهور اظهار داشت: در بسیاری از مواقع محمدعلی طاهری كتاب های نوشته ی و منتصب به خود را به صراحت نفی می كند، در حالی كه قبل از دستگیری این كتاب ها را متعلق به خود می دانست. 1396/10/22|