مخاطب ایرانی فرهنگ خرید كالای هنری ندارد صدرالدین حسین خانی اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از مخاطبان ایرانی به دلیل عدم برخورداری از فرهنگ خرید كالای هنری بدون توجه به حقوق مادی و معنوی تولید كننده و ناشر یك اثر به صورت رایگان از آن استفاده می كنند. 1397/05/07|
رادیو گفت و گو به دنبال مافیای برگزاری كنسرت در ایران ارغنون كه عنوان برنامه ای با محوریت موسیقی از رادیو گفت و گو است، چهارم مرداد با حضور مهمانان برنامه، مافیای برگزاری كنسرت در ایران را بررسی می نماید. 1397/05/04|
اردوان كامكار خلاءهای سنتورنوازی را رفع كرد امیرحسین رئوفی اظهار داشت: فاصله گرفتن از سنت سنتور نوازی مهم ترین رویكردی است كه شیوه سنتور نوازی معاصر به همراه دارد. 1397/04/29|
تعصب در سبك مانع از رشد موسیقی می شود سهیل حسنوی اظهار داشت: عدم وجود تعصب در سبك های مختلف نوازندگی سنتور باعث می شود تا نوازندگان مختلف بتوانند در عین همجواری با یكدیگر در جهت رشد و ارتقای حرفه خود گام های موثری را بردارند. 1397/04/29|
رادیو گفت و گو و واكاوی چالش های سنتورنوازی در ایران ارغنون كه عنوان برنامه موسیقی محور رادیو گفت و گو است، بیست و یكم تیر با موضوع سنتورنوازی نوین تقدیم علاقمندان به این حوزه می شود. 1397/04/21|
نوازندگان ایرانی هیچ گاه در كانون توجه نیستند علیرضا دریایی اظهار داشت: نوازندگان ایرانی در آثار مختلف به قدری مورد بی توجهی هستند كه در صورت تغییر نام یك نوازنده با نوازنده ای دیگر هیچ كس متوجه این اشتباه یا تفاوت نوازندگی نخواهد شد. 1397/04/15|
خواننده های تیتراژ اطلاعی از محتوای اثر سینمایی ندارند خواننده تیتراژ سریال دوردست ها اظهار داشت: بسیاری از خواننده های تیتراژ بدون قرارگیری در شاخص های همكاری حرفه ای به دلیل دوستی و داشتن روابط با آهنگساز یا تهیه كننده یك فیلم اقدام به فعالیت در تیتراژ می كنند. 1397/04/15|
شهرت؛ شانس انتخاب خواننده برای تیتراژهای تلویزیونی آهنگساز تیتراژهای تلویزیونی گفت: تهیه كننده های مختلف در طول كار همواره در تلاش هستند خوانندگی تیتراژ كار را بر عهده كسی بگذارند كه شهرت و توانایی بسیار بالایی در حوزه موسیقی دارد. 1397/04/09|
رادیو گفت و گو به دنبال مافیای تیتراژ در سینما و تلویزیون ارغنون كه عنوان برنامه ای با محوریت موسیقی از رادیو گفت و گو است، در برنامه روز پنج شنبه 7 تیرماه، مافیای تیتراژ در سینما و تلویزیون را بررسی می نماید. 1397/04/07|
تنبور نوازی تهران با تنبور نوازی اصیل فاصله دارد یك آهنگساز و نوازنده تنبور اظهار داشت: در هر نسل چند نفر به اغلب نوازنده تنبور هم بوده اند وظیفه نگه داری از این ساز را بر عهده داشته اند، به طوری كه این ساز را به صورت اصل و بكر به نسل بعدی خود منتقل كنند. 1397/04/01|
بسیاری از دستگاه های موسیقی ایرانی متناسب با آوازهای ماه رمضان تنظیم شده یك موسیقی پژوه اظهار داشت: بسیاری از اصول موسیقی دستگاهی ایران اعم از گوشه ها و آوازهای مختلف مانند "بیات كرد" از دوران كهن مناسب آوازهای ماه مبارك رمضان تنظیم شده و مورد استفاده قرار می گیرد. 1397/03/17|
موسیقی روح انسان را صیقل می دهد یك پژوهشگر حوزه فرهنگ ایرانی اظهار داشت: روح موسیقی غنی ایرانی می تواند با نزدیك شدن به اصل انسان از وقوع بسیاری از اتفاقات منفی در جامعه جلوگیری كند. 1397/03/17|
كلام در آواز سحرخوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است یك شاعر ایرانی اظهار داشت: فرد سحرخوان باید به طور كامل و جامع با شعر آشنا باشد؛ چرا كه خاستگاه شعر در آوا تعریف می شود و تمامی كلمات و اوزان شعری ریشه در آواهای موسیقیایی دارند. 1397/03/17|
موسیقی بدون كلام ویژگی های فرامرزی بسیاری دارد یك آهنگساز ایرانی اظهار داشت: در حال حاضر روند امروزی موسیقی ایران به گونه ای است كه جریان های ساز محور موسیقی در كشور بسیار كم رنگ شده و مخاطب و موسیقی دان بیشتر به سمت كلام در موسیقی رفته است. 1396/12/18|
آهنگسازی باید بدون تعجیل در تولید اثر صورت بگیرد یك آهنگساز ایرانی اظهار داشت: بدون شك هر شعری در بطن خود ملودی های بسیاری را دارد، بر همین اساس بهتر است كه آهنگساز فرصت مناسبی را در اختیار خود و شعر بگذارد تا شعر بتواند ملودی ها نهفته در درون خود را نمایان كند. 1396/11/06|
موسیقی قره داغ ریشه در تاریخ ایران دارد دبیر فستیوال موسیقی آینه دار اظهار داشت: فستیوال موسیقی آینه دار همواره در تلاش است تا راویان اصیل و قومیتی ایران را بر اساس تحقیقات و پژوهش های انجام شده شناسایی كرده و به روی صحنه بیاورد. 1396/10/22|