حضور اثربخش نهادها و تشكلها؛ باعث بهره وری در بازارها میشود عبدی زاده در مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهار كرد: اگر نهادها و تشكلها حضور اثربخش و كارآمد داشته باشند در نهایت باعث بهرهوری در بازارها میشود و حضور نهادها و تشكلها برای دستیابی به توسعه اقتصادی بسیار بسیار تعیین كننده است. 1402/11/01|
بخش خصوصی بیشترین آسیب را از سیاستگذاریهای اقتصادی میبیند عشقی در رادیو گفت وگو اظهار كرد: دراجرای سیاستگذاریها مشكلاتی وجود دارد كه باعث میشود اولین ضربه به بخش خصوصی وارد شود و بخش خصوصی آسیبدیدهترین قسمت در مباحث تصمیمگیریهای اقتصادی است. 1402/10/24|
سهم صادرات شركتهای دانش بنیان كمتر از 2 درصد است وطن دوست اظهار كرد: از شركتهای دانش بنیانی كه ثبت شدند فقط 500 شركت صادرات محورند و سهمشان از صادرات كمتر از 2 درصد است در حالی كه شركتهایی در حوزه فناوری پیشرفته وجود دارند كه شانه به شانه كشورهای خارجی حركت میكنند. 1402/10/17|
كسب و كارهای خرد؛ بهترین مسیر برای ورود به بازار هستند رستم خانی در مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهار كرد: در حال حاضر بهترین و راحتترین روش برای درآمدزایی و ورود به بازار، مسیر مشاغل خانگی یا كسب و كارهای خرد است؛ چون عوامل دست و پاگیر مثل مالیات را ندارند. 1402/10/10|
هوش مصنوعی نیاز به سرمایهگذاری دارد مقدمی در رادیو گفت وگو اظهار كرد: تا زمانی كه در حوزه هوش مصنوعی سرمایهگذاری نشود و برای متخصص جذابیت وجود نداشته باشد كه در این حوزه دانش كسب كند؛ عملاً تمام زحماتی كه در حوزه تئوریكال كشیده میشود بی فایده است و در عمل جا خواهیم ماند. 1402/10/03|
صنایع باید به سمت هوش مصنوعی بروند معبودیان در مصاحبه با رادیو گفت وگو بیان كرد: در حوزه هوش مصنوعی نباید به بودجههای دولتی اكتفا كرد و باید به بودجههای صنعتی روی آورد و صنایع باید به سمت هوش مصنوعی بروند. 1402/10/03|
هوش مصنوعی و اقتصاد پیش روی برنامه ضرب سكه 2 دیماه با موضوع هوش مصنوعی و اقتصاد پیش روی از شبكه رادیویی گفتوگو پخش میشود. 1402/10/02|
نام تجاری جایگاه را در بازار مشخص میكند مولایی اظهار كرد: نشان تجاری یك مزیت بسیار خوب رقابتی در بازار است، در بازار داخل باید حس و نام تجاری ایجاد و جامعه هدف مشخص شود سپس وارد بازار خارج از مرزها شد و نام تجاری جایگاه را در بازار مشخص میكند. 1402/09/27|
نقش، برندسازی در توسعه خوشههای كسب و كار برنامه ضرب سكه 25 آذرماه با موضوع نقش، برندسازی در توسعه خوشههای كسب و كار از شبكه رادیویی گفتوگو پخش میشود. 1402/09/25|
برای پیشرفت اقتصاد باید سراغ حوزههای جدید فناوری رفت چیوایی در مصاحبه با رادیو گفت وگو؛ اظهار كرد: پیشرفت در هر بخشی مستلزم تغییر نگاه در دو حوزه حاكمیت و مردم است و سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی اهمیت دارد و برای پیشرفت اقتصاد باید سراغ حوزههای جدید فناوری رفت. 1402/09/19|
تولید، هوش مصنوعی و تجارت الكترونیك برنامه ضرب سكه 18 آذرماه با موضوع تولید، هوش مصنوعی و تجارت الكترونیك از شبكه رادیویی گفتوگو پخش میشود. 1402/09/18|
مشاركت در تداوم كار بسیار موثر است زورمند در رادیو گفت وگو تاكید كرد: در كسب و كار تحمل داشته باشیم و با بقیه تعامل برقرار كنیم؛ چون بهترین راه پایداری است؛ یعنی در كنار هم ریسك و كار تقسیم شود و هر فرد در زمینه تخصص خود كار را جلو ببرد، مشاركت در تداوم كار خیلی تاثیر دارد. 1402/09/12|
استراتژی تولید كالا در پایدارسازی مشاغل برنامه ضرب سكه 11 آذرماه با موضوع استراتژی تولید كالا در پایدارسازی مشاغل از شبكه رادیویی گفتوگو پخش میشود. 1402/09/11|
اقتصاد مردمی با دخالت حداقلی دولت محقق میشود عبدیزاده گفت: اقتصاد مردمی با ایجاد ارزش افزوده، عدم خام فروشی و دخالت حداقلی دولت محقق میشود؛ هرگاه به سمتی رفتیم كه دولت یا سیاستگذار، ناظر بر اجرای سیاستها باشد، اقتصاد مردمی واقع میشود. 1402/09/05|
اتحاد حول محور زنجیره ارزش، باعث پایداری مشاغل خرد میشود صالحینیك گفت:باید كارآفرینان مواد اولیه را همگی با هم خریداریكنند تا هزینه كاهش یابد،اگر زنجیره اتحاد تولید اتفاق بیفتد؛مشاغلی كه به این زنجیره برمیگردند با هم متحدمیشوند یعنی اتحاد حول محور زنجیره ارزش؛كه خروجی كار استاندارد میشود. 1402/08/28|
كسب و كارهای مستقل، در آینده حضور معنیدار نخواهند داشت خانی گفت: الگوی توسعه كسب و كارهای مبتنی بر زنجیرههای تولید و كسب و كارهایی كه به صورت شبكهای هستند و كارهایی كه تحت برند بالادستی معتبر فعالیت میكنند،رو به رشد خواهند بود و كسب و كارهای مستقل در آینده نه چندان دور حضور معنیدار ندارند. 1402/08/21|