ممنوعیت واردات، بسیاری صنایع را به چرخه تولید بازگرداند معاون صنایع كوچك شهرك های صنعتی استان تهران گفت: مهمترین عامل خروج بسیاری از صنایع از حالت ركود و بازگشت به چرخه تولید ، تفاوت نرخ ارز و ممنوعیت واردات كالا بوده است. 1398/09/20|
چرا تولید كنندگان از جهش نرخ ارز بهره نمی برند؟ مدیر اسبق بانكی اظهار كرد: بالارفتن قیمت كالای وارداتی به دلیل جهش نرخ ارز ، فرصت مناسبی به تولید كننده داخلی می دهد تا محصول خود را در داخل و خارج مرزهای كشور عرضه كند اما صنایع از این رویداد بهره نمی برند. 1398/09/19|
علت اصلی آلودگی تهران 400هزار خودروی فرسوده است مقدم گفت : خودروهای فرسوده به خصوص نوع دیزلی علت اصلی آلودگی هوای تهران هستند كه شمار آنها تا كنون به 400هزار رسیده است. 1398/09/18|
ظرفیت تهران تكمیل است! یك مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر تمام اقدامات در كاهش آلودگی هوا مانند روان كردن ترافیك و استاندارد سازی سوخت وخودروها را انجام دهیم اما برای ظرفیت پر شده تهران تدبیری نیاندیشیم ، قادر به كنترل آلودگی هوای تهران نخواهیم بود. 1398/09/18|
ساماندهی خودروهای دیزلی؛ گام اصلی برای كاهش آلودگی مدیركل مدیریت بحران استانداری تهران مطرح كرد : نخستین گام برای كاهش آلودگی هوای تهران ، ساماندهی خودروهای دیزلی و تعیین تكلیف صنایع اطراف شهر است. 1398/09/18|
الگوی مدونی برای تامین مالی از بورس وجود ندارد پور عباسی گفت : هیچ الگوی مدون و كارشناسی شده در باره تامین مالی از بورس وجود ندارد و حلقه مفقوده در این حوزه ، كارگزارانی هستند كه بتوانند رابط بین بازار سرمایه و كسب و كارهای كوچك باشند. 1398/09/14|
صنایع كوچك باید برج مراقبت داشته باشند سیفی عنوان كرد: باید یك برج مراقبت برای بنگاه های متوسط و كوچك ایجاد شود تا به صورت یك امداد صنعت ، صفر تا صد فرآیند جذب سرمایه ، تولید و بازار را نظارت و هدایت كند. 1398/09/13|
بانك های تخصصی و استانی راهكار تامین مالی صنایع سجادی گفت : برای تامین بخش های مختلف صنعت و كشاورزی باید بانك های تخصصی و استانی تاسیس شوند. 1398/09/12|
بستر شفاف و قانونی در بازار سرمایه وجود ندارد همایون دارابی مطرح كرد : مقوله تامین مالی از طریق بازارسرمایه یك موضوع نسبتا جدید در اقتصاد ماست . از این رو بستر قانونی و شفاف برای حضور بنگاه ها و استارت آپ ها وجود ندارد. 1398/09/12|
سایه سنگینی كه صنایع را به نابودی می كشاند پرنیان مطرح كرد: بانك ها با خاصیت بنگاه محور بودن، همواره تمایل بسیار زیادی برای ایجاد شعبه در شهرك های صنعتی دارند كه همین سایه پرفشار و پرحجم اجازه تامین مالی از منابع دیگر را نمی دهد. 1398/09/12|
شورای شهر با طرح ترافیك پولی مخالف بود كبیری مطرح كرد : شورای شهر و كارشناسان حاضر در آن ، با این موضوع كه ورود به محدوده طرح ترافیك با پرداخت پول باشد ، مخالف بودند چون می دانستند میزان ورود خودرو ها را نمی توان كنترل كرد. 1398/09/12|
پلیس در طرح جدید ترافیك به حاشیه رانده شد سرهنگ سلیمی عنوان كرد : یكی از ضعف های طرح كاهش آلودگی عدم توجه به نقش حاكمیتی پلیس است یعنی ناجا به عنوان مجری كنترل ترافیك به حاشیه رانده شده است. 1398/09/12|
مجوز پولی برای ورود به طرح ترافیك درست نیست زندی مطرح كرد : در شهری كه زیرساخت های حمل و نقل عمومی فراهم نیست ، اعطای مجوز ورود به محدوده ترافیكی برای كسانی كه پول پرداخت می كنند صحیح نیست. 1398/09/11|
انتظارات بی جای والدین سبب افت كیفیت آموزش می شود خسروآبادی گفت : مشكل اساسی در نظام آموزشی ، انتظارات بی جای والدین از مدارس است به طوری كه خانواده ها ، آموزش و پرورش و مدرسه را تنها عامل موثر در ارتقای كیفیت دانش آموزان می دانند. 1398/09/11|
نیت درآمدزایی از طرح ترافیك، تهمت به شهرداری است سعیدیان فر مطرح كرد : درآمد شهرداری تهران پس از اجرای طرح ترافیك جدید نزدیك به 100 میلیارد تومان كاهش یافته است بنابراین هدف كسب درآمد از طرح ترافیك یك تهمت است. 1398/09/11|
وضعیت معلم ها با آموزش و پرورش كیفی فاصله دارد افراسیابی عنوان كرد : برخی از معلم ها 50 ساعت در هفته به تدریس مشغولند كه این كار فرصت پژوهش را از آنها می گیرد ، در نتیجه شرایط مطلوبی برای آموزش و پرورش كیفی از نظر عملكرد معلم ها وجود ندارد. 1398/09/11|