آموزش كشاورزها؛ یكی از مهمترین اقدامات در مدیریت تامین آب دبیر كل كمیته سدهای بزرگ ایران اظهار داشت: یكی از مهمترین اقداماتی كه در مدیریت تامین آب باید انجام شود، آموزش كشاورزها است زیرا اگر این كار را انجام ندهیم نمی توانیم امیدوار باشیم بحران آب مدیریت شود. 1396/09/13|
دلیل محرمانه بودن گزارش كیفیت آب تهران توسط وزارت بهداشت چیست؟ عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی عمران دانشگاه تهران گفت: گزارش ارزیابی كیفیت آب شرب تهران كه توسط وزارت بهداشت به صورت دوره ای تامین می شود همیشه محرمانه است و تاكنون به این گزارش دسترسی نداشته ایم. 1396/09/13|
مشكل در بحران آب به روز نبودن نگاه ها در حوزه مدیریت منابع آب است عضو كمیسیون كشاورزی مجلس گفت: از نظر قانونی منعی برای اجرای بسیاری از برنامه های مدیریت منابع آب نداریم بلكه مشكل به روز نبودن نگاه ها در حوزه مدیریت منابع آب است. 1396/09/13|
روغن پالم به عنوان خطرناك ترین روغن، تنها یك دروغ و شایعه است كارشناس سابق اداره غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: روغن پالم نسبت به روغن های جامد سلامت بیشتری دارد و برخی شایعات كه روغن پالم را خطرناك ترین روغن عنوان می كنند، یك دروغ است. 1396/09/11|
در صورتیكه روغن پالم جایگزین روغن های طبیعی شود به ضرر مردم است معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی كاشان گفت: در مقایسه با روغن های نباتی كه دارای ترانس زیادی هستند، روغن پالم ضرر كمتری دارد و در فرآیندهای تولید اگر روغن پالم جایگزین شود، به نفع سلامتی مردم است اما اگر جایگزین روغن های طبیعی و دیگر رو 1396/09/10|
مجلس، قانونی در مورد ممنوعیت مصرف روغن پالم تصویب نكرده است عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینكه در مورد ممنوعیت مصرف روغن پالم هنوز تصمیمی نگرفته ایم، اظهار داشت: هنوز قانون و مقرراتی در كشورهای دیگر نیز برای مصرف نكردن این روغن وجود ندارد. 1396/09/10|
در صورت استفاده صحیح از روغن پالم در رژیم غذایی، این روغن به هیچ وجه خطر آفرین نیست/ فواید روغن پالم بر مضرات آن می چربد متخصص و كارشناس لبنیات گفت: اساسا استفاده از روغن پالم از بسیاری از روغن هایی كه از قدیم مورد استفاده بودند، خطرات كمتری دارند اما چون این روغن در صنعت استفاده می شود، سطح گستردگی بیشتری دارد. 1396/09/09|
عدم اجرای قانون؛ بزرگترین علت آلودگی هوا عضو كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان داشت: بزرگترین علت آلودگی هوا به عدم اجرای قانون بر می گردد و دستگاه هایی مانند وزارت صنعت باید پاسخگو باشد. 1396/09/08|
ذرات معلق كمتر از 2.5 میكرون عامل اصلی ناسالم بودن هوا است یك كارشناس محیط زیست گفت: بین آلوده كننده های هوا مانند مونواكسید كربن، اكسید های نیتروژن و مواد دیگر، ذرات معلق كمتر از 2.5 میكرون بزرگترین مشكل را ایجاد كرده اند. 1396/09/08|
سهم هر تهرانی روزانه نیم كیلو مواد سمی است! رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: آلودگی هوای تهران از گذشته نگران كننده بود و علت آن بافت شهری نامناسب و نارسا و تراكم جمعیت، وسائل نقلیه موتوری و صنعت است، به نحوی كه سهم هر تهرانی روزانه نیم كیلو مواد سمی است. 1396/09/08|
مدارس تیزهوشان، لازمه پیشرفت علمی كشور هستند رئیس مركز ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره وجود مدارس تیزهوشان اظهار داشت: قاطعانه می گویم مدارس تیزهوشان لازمه پیشرفت علمی كشور هستند. البته نوع آزمون گرفتن و دانش آموز را تحت فشار قرار دادن باعث لطمه به ایشان می شود. 1396/09/07|
وجود تنوع زیاد مدارس در ایران مضر است قائم مقام سابق آموزش و پرورش تهران گفت: خدمات آموزشی در مدارس متنوع وبا رنگ و لعاب و افزوده های مختلف، زمینه را برای آغاز یك تجربه و فاصله طبقاتی برای دانش آموزان فراهم می كنند. 1396/09/07|
وجود تنوع در مدارس خود به خود نشان دهنده یك عارضه است كارشناس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: وقتی مدارس جدید و متنوع به وجود می آیند كه مدارس قبلی در كاركرد خودشان اشكال داشتند. تنوع مدارس یك عادت بد است كه مجریان و سیاست گذاران نظام آموزشی با آن مواجه هستند. 1396/09/07|
هوشمندسازی مدارس منافاتی با سیستم سنتی ندارد؛ نیاز نیست افراطی عمل كنیم عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین تصریح كرد: هوشمندسازی مدارس منافاتی با سیستم سنتی ندارد یعنی نیاز نیست افراطی عمل كنیم بلكه همان مكانیزم سابق و معلم و دانش آموز وجود دارد. 1396/09/03|
برخوردهای سلبی باعث دور شدن از موقعیت استفاده صحیح از فناوری در مدارس می شود مسئول هوشمندسازی مدارس تهران گفت: از هر فناوری می توان استفاده مثبت و منفی كرد و نیاز به برنامه ریزی دارد. البته مطمئنا مخالفت با ظرفیت یك شبكه اجتماعی راه حل درستی نیست زیرا در فرآیند هوشمندسازی مدارس در حال از دست دادن زمان هستیم. 1396/09/03|
به دنبال آموزش صددرصدی معلمان در حوزه هوشمندسازی آموزش هستیم رئیس گروه هوشمندسازی مدارس آموزش و پرورش گفت: باید حتما از فناوری برای آموزش و پرورش استفاده كنیم؛ به همین جهت استفاده از فناوری آموزشی برای معلمان ضروری است تا بعد بتوانیم به دانش آموزان نیز آموزش دهیم . 1396/09/02|