نجات یوز ایرانی از خطر انقراض عزم ملی می طلبد مهندس نبیان گفت: علاوه بر اقدامات سازمان محیط زیست، مشاركت سایر دستگاه ها و عزم ملی برای نجات یوزپلنگ از خطر انقراض تا 50 سال آینده الزامی است. 1397/10/29|
نابودی یوزپلنگ ایرانی با تغییر اقلیم در كشور/ آینده خوبی در انتظار یوز نیست دكتر محبی گفت: در حال حاضر آنچه كه بیش از هر چیز دیگری یوزپلنگ ایرانی را از بین می برد، تغییر اقلیم ایران است. 1397/10/15|
چگونه یوز ایرانی را تشخیص دهیم؟ تك تهرانی با اشاره به مشخصه اصلی یوزپلنگ ایرانی گفت: بدن یوز كاملا كشیده و دارای یك دُم بلند است. اما پلنگ به خاطر زیستگاه كوهستانی خود، دست و پای كوتاه و بدن عضلانی و گردن كلفت تری دارد. 1397/10/15|
جاده و سگهای ولگرد دو تهدید اصلی برای یوزپلنگ ایرانی دكتر معماریان گفت: در تنها زیستگاه امیدواركننده یوزپلنگ ایرانی دو تهدید اصلی تصادفات جاده ای و دام اهلی و سگ های ولگرد وجود دارد كه اگر سریعاً از بین نروند یوزپلنگ را خیلی زود از دست خواهیم داد. 1397/10/15|
دلیل تغییر رفتار یوزپلنگ ایرانی چیست؟ پورمیرزایی با اشاره به دلایل تغییررفتار یوزپلنگ و زندگی در كوهپایه گفت: با گذشت زمان متوجه شدیم این گونه چقدر ناشناخته و عجیب است. شرایط كشور برای محیط زیست بسیار سخت است چراكه تقریباً اولویتی برای آن وجود ندارد. 1397/10/15|
تردد دوچرخه سواران در مسیر BRT مجاز است سرگرد موسوی پناه گفت: دوچرخه سوارانی كه از تردد در معابر اصلی احساس خطر می كنند می توانند از خطوط ویژه مسیر تردد BRT های شهر استفاده كنند. پلیس به این افراد احترام می گذارد. 1397/10/01|
ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، راهكار مقابله با آلودگی هوا امیدفر گفت: دوچرخه سواری علاوه بر ارتقای سیستم هوازی و شادابی افراد، یك صنعت و راهكار اصلی برای مقابله با ترافیك شدید و فرار از آلودگی هوا در كلانشهرها محسوب می شود. 1397/10/01|
شهرداری مسیرهای امن دوچرخه سواری را فراهم كند حبیب الله فتاحی گفت: مسیرهای امن دوچرخه سواری باید ایجاد شود كه البته اولین مسیر آن توسط شهرداری تهران از هفت تیر تا تقاطع كارگر شمالی و بلوار كشاورز ایجاد شد. 1397/10/01|
تردد مدیران با خودروهای لوكس مانع ترویج دوچرخه سواری است درویش گفت: وقتی رئیس سازمان محیط زیست سوار خودروی شاسی بلند می شود و از مردم می خواهد از خودروی تك سرنشین استفاده نكنند كسی حرف ایشان را جدی نمی گیرد. 1397/10/01|
توقف پروژه انسداد چاه های غیرمجاز به دلیل كمبود اعتبارات مهندس فاضلی گفت: تا به الان 45 هزار حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده اما به دلیل كمبود تخصیص بودجه این پروژه با قوت ادامه پیدا نكرد. 1397/09/10|
درمان فوری فرونشست زمین با تغذیه سفره های زیرزمینی مهندس فدایی تغذیه سفره های زیرزمینی را درمان فوری روند فرونشست زمین دانست و افزود: باید با بهره برداری از نزولات آسمانی و استفاده از پروژه های آبخیزداری در مسیر سیلاب ها آبخوان ها را تغذیه كرد. 1397/09/10|
مقصران اصلی ماجرای فرونشست زمین در تهران بیت اللهی؛ وزارت نیرو، وزارت جهاد كشاورزی و محیط زیست را مقصران اصلی ماجرای فرونشست زمین معرفی كرد و افزود: این سه ارگان به شدت در این مسئله كم كاری كرده اند. 1397/09/10|
تحلیل دلایل فرونشست زمین در زمین 360 درجه رادیو گفت و گو زمین 360 درجه رادیو گفت و گو كه با هدف اهمیت به طبیعت و محیط زیست روی آنتن می رود، هشتم آذر از دلایل فرونشست زمین سخن میگوید. 1397/09/08|
احداث تله كابین به حفاظت از جنگل های هیركانی كمك می كند! قزلسفلو گفت: تله كابین زدن در مناطق جنگلی به معنای از بین رفتن جنگل نیست اعتقاد ما این است كه تله كابین زدن در این مناطق می تواند به حفاظت از جنگل كمك كند. 1397/09/06|
تله كابین كبودوال آسیبی به جنگلهای هیركانی نمی زند عبدوس گفت: ایستگاه مبدأ تله كابین كبودوال دارای جنگل های دست كاشت بوده و در تداخل با جنگل های هیركانی نیست و ایستگاه مقصد هم از كم تراكم ترین جنگل های ممكن انتخاب شده و حداقل قطعه درخت را دارد. 1397/09/05|
تهدید امنیت حیات وحش جنگلهای هیركانی با احداث تله كابین دكتر كیادلیری گفت: برخی می گویند احداث تله كابین باعث تغییر جنگل ها و درختان جنگلی نشده است اما سوال اینجاست كه آیا حیات وحش این جنگل ها هم امنیت دارند یا خیر. 1397/09/05|