عدم آمایش ملی سبب شده تا شرایط محیطی به ویژه آب در كشور مشخص نباشد زیاری گفت: آمایشهای منطقه و طرح كالبدی ملی تنها آمایش های صورت گرفته هستند. امروز به شدت وجود آمایش ملی احساس می شود تا شرایط محیطی به ویژه آب را بررسی كنیم. 1398/05/09|
تعیین شرایط و جایگاه آب در آمایش سرزمینی حیاتی است هدایت فهمی باتاكید بر اینكه مسئله آب در تعیین آمایش سرزمینی محور بسیار مهمی است، عنوان كرد: تبیین و تشخیص و تعیین قطب های مختلف كشاورزی، صنعت و زیرساختهای توسعه منوط به تامین آب هستند؛ لذا آب در آمایش سرزمینی حیاتی است. 1398/05/09|
آمایش سرزمین و مدیریت منابع آب كشور گفتگوی علمی كه برنامهای با هدف طرح مبانی و مباحث مختلف علمی است، هشتم مرداد از آمایش سرزمین، مدیریت منابع آب كشور سخن میگوید. 1398/05/08|
آینده پژوهی در خصوص آمایش سرزمینی از ویژگی های برنامه ششم توسعه است زیاری گفت: یكی از مهمترین ویژگی های برنامه ششم توسعه، توجه به تهدیدات است و در واقع با بررسی تهدیدات آتی، نوعی آینده پژوهی در خصوص آمایش سرزمینی در برنامه ششم توسعه وجود دارد. 1398/05/08|
ضرورت عملیاتی كردن یافته های گذشته در حوزه آمایش سرزمینی زارع درباره آمایش سرزمینی و برنامه ششم توسعه بیان كرد: در این برنامه پنج ساله، پیش بینی های خوبی در خصوص آمایش سرزمینی صورت گرفته و مهم آن است كه چه میزان بتوانیم یافته های گذشته را عملیاتی كنیم. 1398/05/08|
باید به رتبه بندی داخلی بیش از رتبه بندی خارجی اهمیت دهیم رمضانی خورشید دوست رتبه بندی بین المللی را موضوع نه چندان با اهمیت دانست و تصریح كرد: دانشگاه ها باید در داخل كشور و بر اساس معیارهای داخلی رتبه بندی شوند و نیازی نیست رتبه بندی بین المللی را در نظر بگیریم. 1398/05/07|
ارتقاء رتبه دانشگاه های ایران در نظام رتبه بندی نیازمند قواعد مخصوص است محمدی اقدم گفت: وقتی در حوزه مقالات برای ارتقاء رتبه بندی جلو رفتهایم نباید آن را تعطیل كنیم، بلكه باید در حوزههای دیگر مانند فناوری نیز سرمایهگذاری كنیم. 1398/05/07|
اصلاح مستمر آئین نامه ارتقا اساتید،باید مبنای رتبه بندی دانشگاهها باشد بهزادفر به اثرگذاری ارتقاء اساتید در رتبه بندی دانشگاه ها اشاره كرد و بیان داشت: قواعد و ضوابط این حوزه باید به صورت مستمر اصلاح شود و بر مبنای آن، رتبه بندی دانشگاه ها صورت بگیرد. 1398/05/07|
ضرورت رتبه بندی دانشگاه ها؛ پیشنهادها و راهكارها گفتگوی علمی كه برنامهای با هدف طرح مبانی و مباحث مختلف علمی است، ششم مرداد از ضرورت رتبه بندی دانشگاه ها سخن میگوید. 1398/05/06|
گفت و گوی علمی ارتباط علوم انسانی و صنعت را بررسی می كند گفتگوی علمی كه برنامهای با هدف طرح مبانی و مباحث مختلف علمی است، پنجم مرداد از ارتباط علوم انسانی و صنعت سخن میگوید. 1398/05/05|
نظام رتبه بندی، در استخدام، ادامه تحصیل دانشجو و اعلام پذیرش تاثیرگذار است مدیر پژوهش دانشگاه امیر كبیر درباره فواید رتبه بندی دانشگاه ها اظهار داشت: رتبه بندی ها در موارد متعددی مانند استخدام، ادامه تحصیل، اعلام پذیرش و اعلام همكاری تحقیقاتی با دانشگاه های دیگر قابل استفاده است. 1398/05/04|
سنجش كیفیت عملكرد نظام های آموزشی، هدف اصلی سیستم های رتبه بندی كرم پور حقیقی گفت: سنجش كیفیت عملكرد نظام های آموزشی هدف اصلی سیستم های رتبه بندی است. سنجش این موضوع از ابعاد گوناگونی قابل بررسی است و مراتب خروجی و فرآیندهای اجرایی دانشگاه ارزیابی می شود. 1398/05/03|
ایران رتبه اول تولید مقاله و رتبه 14 تولید ثروت را در جهان اسلام دارد دكترای مهندسی سیستم ها و كنترل بیان كرد: ایران از نظر تولید مقاله در جهان اسلام در رتبه نخست قرار دارد اما به لحاظ تولید ثروت از این مقالات، رتبه 14 را در اختیار دارد. 1398/05/03|
تولید نوآورانه در دانشگاه تحقق می یابد استاد دانشگاه آزاد با تاكید بر ضرورت اجرای آمایش سرزمینی گفت: باید با توجه به امكانات منطقه و با كمك دانشگاه صنایع را احداث و تولید را نوآورانه كنیم اما متاسفانه كاملا بر خلاف این موضوع عمل كرده ایم. 1398/05/02|
شیوه اداره پژوهش و فناوری در كشور مناسب نیست عضو پژوهشگاه پلیمر بیان كرد: نحوه اداره پژوهش و فناوری در كشور به درستی عمل نمی كند و با ارگونومی جامعه سازگار نیست و تنها از مدل های غربی تقلید می كند كه با روحیات پژوهشگران ایرانی هماهنگ نیست. 1398/05/02|
رشد علمی در زندگی مردم ایران كمرنگ است یوسفی تعداد مقالات و رشد علمی ایران را یك ویترین بین المللی دانست و عنوان كرد: شتاب علمی ایران در جهان اول است اما آنچه اهمیت دارد آن است كه مردم باید رشد علمی را در زندگی خود احساس كنند كه این موضوع كمرنگ است. 1398/05/01|