تكریم مذاهب، راه وحدت و تقریب مسلمانان به یكدیگر است مرضیه مینایی پور تكریم مذاهب را یكی از راههای وحدت و تقریب مذاهب عنوان و بیان كرد: این كار بدان معنا نیست كه مذهب خودمان را كنار بگذاریم. احترامگذاشتن و پاسداشتن عقاید و اولویتهای مذاهب دیگر در تقریب مذاهب مدنظر است. 1402/01/30
حذف افراطیگری در مذاهب اسلامی زمینه بازگشت مسلمانان به تمدن بزرگ را فراهم میكند علی ملكی افراطیگری در مذاهب مختلف را آفتی خطرناك دانست و بیان كرد: اگر بخواهیم هویت واقعی مسلمانان را احیا كنیم باید از افراطیگری فاصله بگیریم. 1402/01/30
تاثیر سرمایهگذاری در برنامههای رسانه بر جذب مخاطب هاشمی با تصریح بر اینكه هر برنامهای در رسانه كه روی آن سرمایهگذاری شود میتواند تاثیر فوقالعادهای در جذب مخاطب داشته باشد، بیان كرد: این اثرگذاری حتی میتواند روی مخاطبان خارجی و گرایش آنها به اسلام باشد. 1402/01/29
رسانه پویا محل تبلیغ دین و جذب جوانان است كیقبادی بیان كرد: جوانان دال مركزی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند و سرمایه اجتماعی محسوب میشوند. جوانان به دنبال هیجان و جذابیت هستند و رسانه میتواند این پویایی را ایجاد كند تا جوانان جذب شوند و از این طریق دین را تبلیغ كرد. 1402/01/28
دین ارزش افزوده برای هنر است / «سمفونی عشق» حاوی پیام صلح برای جهانیان است سید بهنام ابطحی دین را ارزش افزودهای برای هنر عنوان و بیان كرد: فعالیت زیبا شناختی و هنری مانند رودی است كه به ریشه اندیشه انسان جاری میشود؛ اگر منبع این رود پاك باشد باعث سرزندگی و حیات میشود. 1402/01/23
رادیو گفتوگو به بررسی مدلهای مواجه با جنگ تركیبی در قول، سیره و عمل حضرت علی (ع) میپردازد مدیر رادیو گفتوگو با اشاره به ویژهبرنامههای این شبكه در لیالی قدر گفت: بررسی مدلهای چگونه شناختن و شناخت دادن در آموزههای امام علی (ع) از محوریترین مباحث ویژهبرنامههای شبهای قدر در رادیو گفتوگو است. 1402/01/21
زینت بخشی عقلانیت غربی برای مقابله با دین حجت الاسلام پیرهادی بیان كرد: در دنیای غرب عنصری به نام عقلانیت ایجاد كردهاند و به واسطه آن قصد دارند انسان را از مسیر دین جدا كنند. آنها این عنصر را زیبا و آراسته میكنند تا در مقابل دین قرار دهند. 1402/01/21
قرآن زن را صاحب روح و جایگاه انسانی عالی میداند شكرالهی بیان كرد: بعضی از ادیان روح انسانی و ایمانی برای زن قائل نیستند اما بطن قرآن زن را صاحب روح و جایگاه انسانی عالی میداند. 1402/01/19
زن در اسلام عاملی فعال و تاثیرگذار است/ زن غربی هویت مستقلی ندارد / قدرت و علم لازمه تمدنسازی است حسنیه علیلو به مقایسه جایگاه زن در اسلام و غرب پرداخت و اظهار كرد: از دیدگاه حكمت متعالیه اسلامی زن عاملی فعال و تاثیرگذار است اما در غرب، زن هویت خود را از اجتماع میگیرد و هویت مستقلی ندارد. 1402/01/18
گام اول در تربیت اسلامی، شناخت مخاطب است معاون آموزش و پژوهش بنیاد بین الملل تكریم ادیان و مذاهب ناكارآمدی دانشگاهها و مدارس در حوزه تربیت اسلامی را ناشی از عدم تحلیل درست از مخاطب دانست و گفت: خانوادهها و موسسات آموزشی باید مخاطب شناسی كنند. 1402/01/16
تربیت دینی فرزند تا قبل از 6 سالگی باید غیرمستقیم انجام شود كیانی با بیان اینكه تربیت دینی فرزند تا قبل از 6 سالگی باید به شكل غیرمستقیم انجام شود اظهار كرد: نكته دیگر اینكه در این تربیت غیرمستقیم به هیچ وجه نباید از مفاهیم منفی استفاده كرد. 1402/01/15
تعریف مناسكی از دین، اخلاق را به حاشیه میبرد ایراندخت فیاض گفت: وقتی تربیت اسلامی، صرفاً از بعد مناسكی تعریف شود طبیعتاً موضوع اخلاق و بخش عظیمی از جامعه از دین و تربیت دینی خارج خواهند شد. 1402/01/15
برهنگی با شعار آزادی، نوعی پست گرایی است نه مدرن گرایی كارشناس مذهبی با بیان اینكه عریانی بیشتر پست گرایی است تا مدرنیته گفت: این عریانی كه امروز به عنوان شعار آزادی مطرح میشود جلوهای از مدرنیته نیست. 1402/01/15
تعارض ذاتی بین دین و مدرنیته وجود ندارد طیبه سادات هاشمی اولیا گفت: اگرچه برخی قائل به تعارض و اختلاف بین دین و مدرنیته هستند اما تعارض ذاتی بین دین و مدرنیته وجود ندارد چون تعارض زمانی است كه قرائت افراطی و اصلاح نشده و مطلقی از دین یا مدرنیته ارائه شود. 1402/01/14
ماه رمضان تمرین زندگی به سبك اسلامی است پارسا خصال ماه رمضان را یك تمرین جمعی برای زندگی به سبك اسلامی دانست و افزود: برای مثال، درماه مبارك رمضان، روزه خواری در ملأ عام حرام و ممنوع است و دلیلش هم این است كه حرمت این ماه شكسته نشود و مردم با هم متحد و یكدست باشند. 1402/01/11
استاد حوزه: سبك زندگی اسلامی منافاتی با تكنولوژی ندارد فاطمه واسعی گفت: رعایت سبك زندگی اسلامی متناسب با آیات الهی امكانپذیر است و منافاتی هم با تكنولوژی روز ندارد. 1402/01/10