دولت و سازمان سینمایی به سینمای اجتماعی بها دهند كارشناس و منتقد سینما پرمخاطبترین فیلمها در دهه شصت، هفتاد و هشتاد را به ترتیب فیلمهای كودك و نوجوان، دفاع مقدس و اجتماعی عنوان كرد و گفت: امیدواریم دولت چهاردهم در سیاستگذاریهای خود و سازمان سینمایی جدید به سمتوسوی سینمای اجتماعی حركت كنند. 1403/09/13
«مجمع كاردینالها»؛ روایتی از فراموششدن اخلاق و ایمان در مسیحیت یك فیلمساز و كارگردان اظهار كرد: فیلم «مجمع كاردینالها» این تلنگر را میزند كه بحث اخلاقیات و ایمان كه هدف اولیه و اصلی مسیحیت بوده فراموش شده و گویا دیگر هدف اصلی نیست. 1403/09/12
نهادهای دولتی به آثار غیر كمدی استاندارد ورود كنند مدیر پردیس سینما آزادی از ضرورت ورود جدی نهادهای دولتی به آثار غیر كمدی درست و استاندارد بهعنوان راهكار فوری برای علاج بی ژانری سخن گفت. 1403/09/12
حاشیه امنی برای فیلمهای كمدی وجود ندارد تهیهكننده برجسته كشورمان با اینكه حاشیه امنی برای فیلمهای كمدی وجود ندارد گفت: فیلم كمدی ساختن و پروانه گرفتن بههیچوجه كار سادهای نیست. 1403/09/12
چالشهای تنوع ژانر در سینمای ایران چیست؟ برنامه رادیویی «سینما زاویه» امشب با موضوع تنوع ژانر در سینمای ایران به نقد و بررسی آثار روی پردهی سینما میپردازد. 1403/09/11
سریال بازنده از لحاظ خلاقیت نمره مثبتی نمیگیرد روزنامهنگار سینمایی گفت: خلاقیت لازمه ساخت اثر خوب است و سریال بازنده ازاینجهت نمره مثبت نمیگیرد. 1403/09/06
سریال بازنده تكرار پوست شیر است منتقد سینما گفت: در سریال بازنده عوامل و عناصر ژانر پلیسی در سطح عمومی و كلان ماجرا پیادهسازی شده اما تكرار پوست شیر است. 1403/09/06
جوكر دو در واقع جنون مشترك تمام جامعه آمریكا است منتقد سینما گفت: جوكر دو با رویكرد چندوجهی و زاویه دید جدید فیلمی جسورانه و جنون مشترك در واقع جنون تمام جامعه آمریكا است. 1403/09/06
رده بندی سنی فیلمها باید بر مبنای منافع ملی باشد عضو سابق شورای ردهبندی سنی فیلم گفت: كانونهای كارشناسی ما باید محل اعتبار بوده و منافع شخصی و بخشی در خدمت منافع ملی باشند. 1403/09/05
ردهبندی سنی فیلمها باید توسط افراد خبره انجام شود جامعهشناس ارتباطات و استاد دانشگاه گفت: كانونهای كارشناسی ما باید محل اعتبار بوده و منافع شخصی و بخشی در خدمت منافع ملی باشند. 1403/09/05
بررسی سینمای روز ایران و جهان در «سینما زاویه» سینمای روز ایران و جهان در سینما زاویه در رادیو گفت و گو بررسی میشود. 1403/09/04
شجاعت كارگردان فیلم باغ كیانوش تحسینبرانگیز است منتقد سینما گفت: با كارگردانی مواجه هستیم كه از هیچچیزی نمیترسد. كارگردان باغ كیانوش وقتی به سمت پویانمایی میرود بهدرستی و دقیق این موضوع را دنبال میكند. 1403/08/28
تلفیق هنرمندانه واقعیت و تخیل در فیلم باغ كیانوش منتقد سینما گفت: موضوعی وجود دارد كه فیلم را به یك تجربه خاص و اصیل تبدیل میكند و آن هم تلفیق دقیق واقعیت و تخیل است. 1403/08/28
سروش صحت فیلمساز مؤلف نیست منتقد سینما گفت: فیلمسازانی مؤلف هستند كه از روی عناصر تكرارشونده نسبتی از خود با جامعه را مشخص میكنند. سروش صحت از نسبتها فرار میكند؛ چون از آنها ضربه خورده است. 1403/08/23
فیلم صبحانه با زرافهها در چارچوب و ابعاد سینمای ماست منتقد سینما گفت: این فیلم ساختار و سروشكل مناسب دارد. در این فیلم قصهای را تعریف میكنند كه در چارچوب و ابعاد سینمای ماست. 1403/08/23
صبحانه با زرافهها فیلمی مبتذل و نوعی خودزنی فرهنگی اجتماعی است منتقد سینما گفت: ما نباید بهصورت ناخواسته جا پای فیلمهایی بگذاریم كه از روی عناد با ما ساخته شدهاند و جامعه ما را سیاه و چرك نشان میدهند. 1403/08/22