اعتمادسازی بین مردم و حاكمیت؛ مقدمه برندسازی ملی پیشكسوت حوزه برندسازی ملی و شهری در ایران در رادیو گفتوگو تصریح كرد: باید اعتماد بین مردم و حاكمیت را ارتقا داد تا كشور قدرتمند شده و قدرتمند باقی بماند و این مقدمه ورود به برندسازی است. 8 روز پیش
واحدهای زیر پلهای پوشاك باید ساماندهی شوند سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس از پیشنهادِ بستههای حمایتی برای جذب و رسمیتبخشی به واحدهای تولیدی پوشاكِ زیرپلهای خبر داد. 2 ماه پیش
دولت مگاپروژههای صادراتی را سریعتر شناسایی كند محمدرضا مودودی از ضرورت شناسایی سبد آینده مصرف منطقه و دنیا برای هدایت سرمایهگذاریها سخن گفت و تأكید كرد: اگر سیاست دولت مبتنی بر جذب سرمایهگذار است باید هرچه سریعتر مگاپروژههای صادراتی را شناسایی كند. 3 ماه پیش
استفاده از ظرفیت دانشبنیانها برای تولید لوازمتحریر مرغوب بهروز محبی نجمآبادی در رادیو گفتوگو با تأكید بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانشبنیانها در ساخت دستگاههای تولیدكنندة لوازمتحریر مرغوب و باكیفیت اظهار كرد: اگر نیاز به واردات این دستگاهها احساس میشود دولت باید به تعرفه ورودی گمركی آنها نگاه ویژهای داشته باشد. 5 ماه پیش
بخش بازرسی سازمان حمایت به اصناف واگذار شود تابش، بازنگری در ساختار سازمان حمایت را ضروری دانست و تأكید كرد: بخش بازرسی سازمان حمایت در حوزه كشاورزی و حوزه صنعت و نفت و حتی خدمات وزارت راه باید به خود اصناف واگذار شود. 6 ماه پیش
جشنواره موسیقی فجر باید از حالت دولتی خارج و مردمی شود اردوان جعفریان تأكید كرد: افزایش مشاركت عموم لایههای فعال در جشنواره موسیقی فجر نیازمند این است كه جشنواره از حالت دولتی به شكل صفر تا صدی خارج و بخشهای بزرگی از آن خصوصی سازی شود. 10 ماه پیش
خروج تجار شناسنامه دار از گردونه صادرات كشور سرپرست سابق سازمان توسعه تجارت با انتقاد از رویه یك دهه گذشته هشدار داد كه تجار شناسنامه دار كم كم از دایره بازارهای صادراتی خارج و افرادی كه تاجر نیستند جایگزین آنها شدهاند. 1 سال پیش
دغدغه مشاغل خانگی باید تولیدِ بازارپسند باشد معاون اقتصادی اتاق تعاون ایران با بیان اینكه مالیات و بیمه دغدغه اصلی دولت در زمینه مشاغل خانگی هستند، تاكید كرد كه بحث اصلی باید بر مبنای تولیدِ بازار پسند باشد. 2 سال پیش
هوش مصنوعی باید اعتماد نظام بانكی را جلب كند دكترای هوش مصنوعی در حوزه بانكی لزوم معرفی سیستمها و كاربردهای هوش مصنوعی در نظام بانكداری را یادآوری و تاكید كرد اطمینان به این حوزه باید توسط صداوسیما و از طریق سمینارها و... برای فعالان نظام بانكی معرفی شود. 2 سال پیش
نام تجاری جایگاه را در بازار مشخص میكند مولایی اظهار كرد: نشان تجاری یك مزیت بسیار خوب رقابتی در بازار است، در بازار داخل باید حس و نام تجاری ایجاد و جامعه هدف مشخص شود سپس وارد بازار خارج از مرزها شد و نام تجاری جایگاه را در بازار مشخص میكند. 2 سال پیش
نقش، برندسازی در توسعه خوشههای كسب و كار برنامه ضرب سكه 25 آذرماه با موضوع نقش، برندسازی در توسعه خوشههای كسب و كار از شبكه رادیویی گفتوگو پخش میشود. 2 سال پیش
ویژند گردشگری چیست و چگونه شكل میگیرد؟ مجری طرح تدوین سند راهبردی هویت ویژند ملی گردشگری ایران و نظام استاندارد ویژند در صنعت گردشگری درباره برندسازی در این صنعت تاكید كرد كه این ایده دنبال شعار، رنگ یا لوگو نیست. 2 سال پیش
برای پیشرفت اقتصاد باید سراغ حوزههای جدید فناوری رفت چیوایی در مصاحبه با رادیو گفت وگو؛ اظهار كرد: پیشرفت در هر بخشی مستلزم تغییر نگاه در دو حوزه حاكمیت و مردم است و سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی اهمیت دارد و برای پیشرفت اقتصاد باید سراغ حوزههای جدید فناوری رفت. 2 سال پیش
دلیل عدم موفقیت صنعت مد و لباس؛ نبود رسانه در برندسازی و مدسازی معصومی در رادیو گفت وگو عنوان كرد: نداشتن رسانه تخصصی بزرگترین مشكل صنعت مد و لباس در تحقق مدسازی و برندسازی است. 2 سال پیش
نسخه سازی جعلی و عدم همخوانی میزان عرضه و تقاضا رئیس انجمن داروسازی ایران گفت: علیرغم تمام نظارتها، كسانی وجود دارند كه سیستمهای موجود را دور زده و با پرونده سازیهای جعلی، دارو را از سیستم خارج كرده و با انتقال در شبكههای غیر رسمی با قیمتهای گزاف در اختیار بیماران قرار میدهند. 2 سال پیش
رمزگشایی از سهم به سزای كشورهای اسلامی در تجارت با رژیم صهیونیستی محمد پریمی با اشاره به سهم به سزای كشورهای اسلامی در تجارت با رژیم صهیونیستی بیان كرد: تركیه، جمهوری آذربایجان، مصر، اردن، امارات و نیجریه كشورهایی هستند كه بیشترین سهم را در تجارت با رژیم اشغالگر قدس دارند. 2 سال پیش
باید عملكرد قانون صادرات و واردات ثابت باشد مولایی در مصاحبه با رادیو گفت وگو بیان كرد: مطالبه ما از دولت محترم این است كه عملكرد به قانون صادرات و واردات ثابت باشد؛ چون بعضی از تصمیم گیریهای در لحظه، آسیبهای غیر قابل جبرانی به كسب و كارها میزند. 2 سال پیش
افزایش 15 درصدی كیفیت میوه در میادین میوه و تره بار ایوب فصاحت اظهار كرد: نوع كیفیت میوههای امسال خیلی خوب است بطوریكه شاهد افزایش 15 درصدی كیفیت میوهها در میادین هستیم. 2 سال پیش
تا 2 هفته آینده، وضعیت شیرخشك به ثبات میرسد/ سوبسید هدفمند دولت به مصرفكننده واقعی صبور در رادیو گفتوگو ضمن اعلام اینكه تا 2 هفته آینده موضوع شیرخشك به ثبات خواهد رسید گفت: دولت باید بهصورت هدفمند به كودكانی كه شیرخشك نیاز دارند سوبسید بدهد و در سایر موارد قیمتها آزاد شود تا دچار چالش نشویم. 2 سال پیش
در رادیو گفت وگو مطرح شد؛ تولید داخلی و برند خارجی دهقانی در مصاحبه با رادیو گفت وگو گفت: عوامل مهمی چون بحث فرهنگی اجتماعی و ضعف در برندسازی و تجاری سازی، كیفیت بستهبندی، قیمت و عدم حمایت سازمانهای متولی میتواند باعث افزایش تولید محصولات با برند خارجی شود. 2 سال پیش
بزرگترین مشكل محصولات ایرانی؛ اعتمادسازی است شریفی در مصاحبه با رادیو گفت وگو بیان كرد: باید ذهن از سمت تبلیغات به سمت برندینگ برود؛ چون بزرگترین مشكلی كه در خصوص محصولات ایرانی وجود دارد اعتمادسازی است و آنچه كمك میكند این میزان اعتماد نسبت به محصولات داخلی بالا رود؛ برندینگ است. 2 سال پیش
بازی سازان از شخصیت جذاب محیط بان استفاده كنند رئیس مركز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فرد محیط بان میتواند در بازیهای رایانهای به عنوان یك شخصیت مطرح باشد چون هم جذاب است و هم در جامعه امروز ما كلمه مقدسی است. 2 سال پیش
دولت حمایت همه جانبه از كشاورزان را در دستور كار قرار دهد مهدی قریشی تداوم در روشها و سیاستگذاریها و جلوگیری از وضع قوانین خلق الساعه را در بخش كشاورزی ضروری برشمرد و گفت: مسئولان باید از كشاورزان حمایت همه جانبه داشته باشند و زمینه شركت آنها در نمایشگاههای صادراتی را فراهم كنند. 2 سال پیش
پتانسیل تعاونیها در حمایت از مشاغل خانگی معاون اقتصادی اتاق تعاون ایران از پتانسیل موجود در تعاونیها سخن گفت و تأكید كرد این بخش میتواند در زمینه تأمین مواد اولیه برای مشاغل خانگی و دسترسی به بازار نقشی پر رنگ داشته باشد. 2 سال پیش
داشتن برنامه و مدیریت سرمایه انسانی به گفته یك استاد دانشگاه اولین و مهمترین گام برای جلوگیری از مهاجرت، داشتن برنامه و در گام دوم مدیریت سرمایه انسانی است تا علاوه بر كنترل مهاجرت شاهد مهاجرت معكوس نیز باشیم. 2 سال پیش
كودك اینفلوئنسرها و بهرهكشی مدرن در فضای مجازی مسعودی در رادیو گفت وگو مطرح كرد: اینكه اینفلوئنسر بودن كودكان مثبت است یا منفی در موارد مختلف متفاوت است، در شرایط فعلی ایران و بررسی صفحات مجازی، اینفلوئنسر بودن كودكان اكثراً مضر است اما نمیتوان گفت به طور كلی منفی است. 2 سال پیش
یك تولیدكننده بهتنهایی نمیتواند تولید بالایی داشته باشد عسگری در رادیو گفتوگو اظهار كرد: افراد و شركتهایی كه گروههایی را بهعنوان تسهیلگر تشكیل میدهند، بازاریابی و فروش محصولات را بر عهده بگیرند و این چرخه را به جریان بیندازند تا بتوانیم به اقتصاد كشور كمك كنیم. 2 سال پیش
برای توسعه فوتبال و حل مشكل مالكیت باشگاه ها امیر حسینی در رادیو گفت و گو از دریای استعداد جوانان این سرزمین یاد كرد و گفت: لازمه رشد و توسعه فوتبال در كشور، داشتن برنامه بلند مدت و حل مشكل مالكیت باشگاهها است. 2 سال پیش
كسب و كارهای محرمی باید محصولات جدید خود را طراحی كنند كیانپور در رادیو گفت وگو گفت: تنها راه برای اینكه تولید كنندگان محصولات محرمی به راحتی تولید و دغدغه فروش نداشته باشند؛ این است كه خط تولیدهای مختلف داشته باشند و از قبل برنامهریزی و محصولات جدید خود را طراحی و خط تولید جدید را اضافه كنند. 2 سال پیش
برندهای ایرانی 15 سال عمر میكنند عضو هیئت مدیره اتحادیه كسب و كارهای مجازی در مصاحبه با رادیو گفتوگو از سیر بروكراتیكِ تسهیل كسب و كار در كشور انتقاد كرد و بنا بر این واقعیت، عمر برندها در ایران را حدود 15 را تخمین زد. 2 سال پیش
واردات مشروط لوازمخانگی؛ شكست انحصار بازار داخل عضو انجمن واردكنندگان كالای لوازم خانگی پیشنهاد داد واردات لوازم خانگی خارجی به صورت محدود و سهمیهای باز گذاشته شود تا فضای انحصار در داخل شكسته شود و رقابت میان تولید كنندهها افزایش یابد. 2 سال پیش
كالاهای ایرانی به اسم برند خارجی فروخته میشود منصفی گفت: بسیاری از كالاهای تولید داخل و همچنین كالاهای استوك كه از كشورهای دیگر وارد میشود در داخل ایران برندسازی و یا نو میشوند و نهایتاً هم به نام كالای برند وارد خانه مصرف كنندگان خواهد شد. 2 سال پیش
در صنعت گلخانهای نیازمند سرمایهگذاری هستیم عشقی در رادیو گفتوگو بیان كرد: نیازمند سرمایهگذاریهای بزرگ و مكانهای بزرگتری در این صنعت هستیم و باید سرمایهگذاران را جذب كنیم و افراد متخصص، كارگروه به وجود بیاورند تا در جاهای مختلف سرمایهگذاران را به این صنعت تشویق كنند. 2 سال پیش
كنگره بینالمللی تعاون در شهریورماه برگزار میشود معاون اقتصادی اتاق تعاون ایران از برگزاری كنگره بینالمللی تعاون در شهریورماه خبر داد و اظهار كرد: قرار بر این شده كه این كنگره بهصورت دوسالانه در عرصه بینالمللی برگزار شود. 2 سال پیش
صنایع دستی در اولویت وزارت میراث نیست پژوهشگر صنایع دستی و میراث فرهنگی درباره چالشهای صنایع دستی اظهار كرد: ابتدا باید دید این حوزه در اولویتِ دستگاهِ متولی آن هست یا خیر! 2 سال پیش
استراتژی خوبی برای دیپلماسی ورزشی نداریم دبیركل ورزشهای همگانی گفت: ما در حوزه دیپلماسی ورزشی ضعیف هستیم چرا كه استراتژی لازم را برای آن نداریم. 2 سال پیش
«ایران اكسپو» قدرت تولید ملی را ارتقا میبخشد لطفالله سیاهكلی رویداد «ایران اكسپو 2023» را بسیار ارزشمند خواند و گفت: این اقدام موجب افزایش قدرت و توان جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید میشود. 2 سال پیش
رویداد «ایران اكسپو» روند صادرات كشور را متحول میكند رایزن سابق بازرگانی ایران با تأكید بر اینكه این رویداد بینالمللی قطعاً در صادرات كشور تأثیرگذار است گفت: امیدواریم كه این رویداد مستمر باشد و هر ماه شاهد برگزاری آن باشیم. 2 سال پیش
بانك مركزی درباره تعهد ارزی صادركنندگان تجدیدنظر كند عضو كمیسیون برنامهوبودجه مجلس از بانك مركزی درخواست كرد كه درباره تعهد ارزی صادركنندگان تجدیدنظر كرده و دست صادركنندگان را باز بگذارد تا بخشی از تعهدات ارزی را به حمایت از خط تولید خود اختصاص دهند. 2 سال پیش
ضعف و بدفهمی مدیران؛ معضل مناطق آزاد معاون سابق وزیر میراثفرهنگی و گردشگری معتقد است بهترین قوانین برای مناطق آزاد تدوین شده؛ ولی ضعف مدیریتی و بدفهمی مدیران، منجر به ناكارآمد شدن این مناطق است. 2 سال پیش
ایجاد سرمایه اجتماعی و اعتماد اولین دستاورد خوشهها ممتاز در رادیو گفت وگو اظهار كرد: خوشههای كسب وكار شبكههای همكاری را به وجود میآورند و نفع متقابل برای طرفین است و باعث اعتماد میشوند. 2 سال پیش
تسهیلات راه اشتغالزایی نیست/ پایداری مشاغل در ایران 3 درصد است! این كارشناس اقتصادی با بیان اینكه وام و تسهیلات، راه ایجاد كسب و كار و پایداری مشاغل نیست اظهاركرد: در حال حاضر 27 مسیر تأمین منابع مالی در حوزه اقتصاد و كسب و كار جهانی وجود دارد كه در این 27 روش تأمین مالی، وام و تسهیلات جایگاهی ندارد. 2 سال پیش
خطر ورود دولت به حوزه صادرات نائب رئیس فدراسیون صادرات انرژی و صنایع اتاق ایران صادرات را از آن جهت وظیفه بخش خصوصی دانست كه ورود دولت به این حوزه بنابر تصدیگریها، خطرناك است. 2 سال پیش
اطلاعات بازارهای هدف باید در دسترس دانش بنیانها باشد یك كارشناس اقتصادی با بیان اینكه تجار ما سنتی عمل میكنند و دركی از بازار ندارند تأكید كرد: ما باید اطلاعات بازار كشورهای هدف را در اختیار تولیدكنندگان و شركتهای دانش بنیان قرار دهیم. 2 سال پیش
ورود دانش بنیانها به حوزه برندسازی و صادرات صنایع دستی رئیس كارگروه صنایع دستی انجمن زنان كارآفرین گفت: در حال حاضر شركتهای قوی داخلی با رویكرد دانش بنیانی، محصولات صنایع دستی را در شهرهای مختلف تهیه كرده و در شركت خود بسته بندی و برندسازی و صادر میكنند. 2 سال پیش
یك كارشناس اقتصادی : منابع انسانی یكی از مهمترین مؤلفههای تابآوری اقتصاد است نیكفر در رادیو گفتوگو اظهار كرد: یكی از مهمترین مؤلفهها در تابآوری كسبوكارها در زمان بحران، حفظ منابع انسانی است، كسبوكارهایی كه در زمان بحران سعی میكنند سرمایههای انسانی خود را نگه دارند بعد از عبور بحران خیلی قویتر میشوند. 3 سال پیش
هدفگذاری 50 طرح فناورانه برای امنیت غذایی كشور رئیس گروه تولید و تجاری سازی و بازاریابی ستاد توسعه زیست فناوری از هدفگذاری 50 طرح فناورانه در حوزه زارعت و باغبانی، دام و طیور و آبزیان و صنایع غذایی در سال جاری خبرداد و گفت: ما از طرحهای مختلف فناوران در این حوزهها حمایت میكنیم. 3 سال پیش
بازار لوازم خانگی به دست قاچاقچیان افتاده است عضو انجمن واردكنندگان لوازم خانگی گفت: واردكنندگان رسمی لوازم خانگی كه با گارانتیهای رسمی چندین سال در كشور فعالیت میكردند عملاً كنار نشسته و بازار به دست قاچاقچیان افتاده است. 3 سال پیش