واردات خودرو در سال آینده باعث تنظیم بازار و شكستن انحصار میشود حسینی كیا با بیان اینكه نتیجه واردات خودرو در سال آینده ایجاد آرامش در این بازار است، بیان كرد: این واردات انحصار را از بین می برد و موجب رقابت و تنظیم بازار میشود. 2 سال پیش
خودروسازی؛ جذاب برای فساد، دزدی و آقازادگی كارشناس بازار خودرو در خصوص مشكلات این حوزه گفت: متاسفانه حكمرانان ما به بلوغ سیاسی نرسیده اند و از طرفی حوزه خودرو برای بده بستان سیاسی،دزدی، فساد و استخدام آقازاده ها جذابیت بالایی دارد. 3 سال پیش
دلالها برای خرید و فروش خودرو مالیات سنگین پرداخت خواهند كرد حسینی كیا از طرح كمیسیون صنایع مجلس برای جلوگیری از دلالی در خودرو گفت و بیان كرد: بر اساس این طرح اگر كسی خودرویی خریده باشد و بعد از مدت كوتاهی بخواهد آن را بفروشد باید مالیات سنگینی پرداخت كند تا دلالی از خودرو برچیده شود. 3 سال پیش
دلار 23 هزار تومانی و نفت 60 دلاری در بودجه سال آینده خدابخشی با بیان اینكه در بودجه سال آینده هر بشكه نفت 60 دلار در نظر گرفته می شود، گفت: در لایحه بودجه سال 1401 دلار روی 23 هزار تومان بسته می شود، البته این موضوع قطعی نشده است. 3 سال پیش
افزایش عرضه خودرو مهمترین سیاست وزارت صمت است ترابی افزایش عرضه خودرو را مهم ترین سیاست وزارت صمت عنوان كرد و گفت: اگر افزایش عرضه صورت بگیرد، قطعا مسئله عرضه و تقاضا به تعادل می رسد و قیمتهای كاذبی كه در بازار وجود دارد را شاهد نخواهیم بود. 3 سال پیش
چرا هزینه زیاندهی خودرو را مردم بپردازند؟ كارشناس صنعت خودرو گفت: سیاست گذاری معیوب در این صنعت نشان می دهد اگر مجدداً افزایش قیمت ها لحاظ شود تغییری در این صنعت اتفاق نخواهد افتاد. 3 سال پیش
از هر 10 نفر در قرعه كشی 1 یا 2 نفر مصرفكننده واقعی است مدنی با بیان این كه از هر 10 نفر در قرعه كشی 1 یا 2 نفر مصرف كننده واقعی است گفت: خودرو امروز سود آنی دارد كه این موضوع باید برطرف شود. 3 سال پیش
موافقان و مخالفان سپردن قیمتگذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار برنامه گفتگوی اقتصادی، سیام آبان با بررسی موضوع موافقان و مخالفان سپردن قیمتگذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار آنتن رادیو گفتوگو میشود. 3 سال پیش
تصمیمگیری نادرست دولت و انتظارات تورمی؛ دلایل افزایش قیمت خودرو فربد زاوه بیان كرد: در این مدت موضوع واردات خودرو داغ شد و حجم معاملات را كاهش داده بود، اما بهانه افزایش قیمت كارخانه و بر هم ریختگی تصمیمگیری در دولت برای قیمت خودرو، باعث شروع روند تورمی بازار خودرو شد. 3 سال پیش
قیمتگذاری مبهم شورای رقابت و نارضایتی خودرورسازان سخنگوی انجمن واردكنندگان خودرو ایران در رادیو گفت و گو با انتقاد از فرمول های قیمت گذاری شورای رقابت گفت: این فرمول ها و نحوه قیمت گذاری غیرشفاف و مبهمند و به همین دلیل هم مردم و تولیدكنندگان رضایت ندارند. 3 سال پیش
واردات؛ راهی پیش روی بازار خودروی كشور عضو كمیسیون صنایع مجلس در مصاحبه با رادیو گفتوگو، واردات خودروی خارجی را راهی برای رقابتی شدنِ بازار داخلی و الزام خودروسازان برای افزایشِ توان كمی و كیفی تولیدات عنوان كرد. 3 سال پیش
تورم و ناكافی بودن عرضه دلایل گرانی خودرو هستند كریمی سنجری با اشاره به اینكه تورم، فاصله زیاد میان تقاضا و عرضه و همچنین مشكلات در حوزه كلان اقتصادی از دلایل گرانی خودرو هستند، گفت: برای كاهش فاصله عرضه و تقاضا نیازمند افزایش تولید خودرو در كشور هستیم. 3 سال پیش
همه از دست صنعت خودرو عصبانی هستند نظری در رادیو گفتوگو عنوان كرد: همه از دست صنعت خودرو عصبانی هستند و این عصبانیت از خودروسازیی است كه دولت در آن نقش اصلی را بازی می كند و شركت های خودرو ساز مجبوربودند كه جور دولت را بكشند. 3 سال پیش
شورای رقابت عامل ایجاد انحصار در بازار است مدنی در رادیو گفتوگو عنوان كرد: شورای رقابت عامل ایجاد انحصار و افزایش قیمت خودرو در بازار است و با محدود كردن و جلوگیری از واقعی شدن قیمت خودرو جلوی رقابت را گرفته است. 3 سال پیش
واردات خودرو با كدام شرط محقق میشود؟! برنامه گفتگوی اقتصادی، بیست و هفتم شهریور با بررسی موضوع واردات خودرو به شرط صادرات یا واردات خودروی دست دوم روانه آنتن رادیو گفتوگو میشود. 3 سال پیش
گرانی تجهیزات خودرو، افزایش كالاهای تقلبی را به دنبال دارد عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی خودرو در دانشگاه علم و صنعت گفت: بالا رفتن قیمت ها موجب بروز فضای تقلب می شود كه غیرقابل كنترل است و متاسفانه در سالهای اخیر اتفاقات بد این چنینی زیاد مشاهده شده است. 3 سال پیش
خودروی ایرانی؛ رقیب تولیدات خارجی در «قیمت» عضو كمیسیون صنایع مجلس قیمت یك خودروی بیكیفیت داخلی را برابر را بهترین محصولات بنز و تویوتا دانست و گفت: عدهای تحت لوای شعار «حمایت از تولید» پدر مردم را درآوردهاند. 3 سال پیش
زیان خودروسازان هنوز جبران نشده است/ خودرو در حاشیه بازار فروخته شود دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینكه طبق قانون اگر دولت قیمت كالایی را كمتر از قیمت واقعی تعیین كرد موظف به جبران زیان تولیدكننده است گفت تا به الان كسی این زیان ما را نپرداخته است. 3 سال پیش
طرح «عرضه خودرو به بورس» همچنان در رفت و برگشت! سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس در رادیو گفت وگو اظهاركرد: طرح عرضه خودرو به بورس كالا كه هشت ماه از مطرح شدن آن در كمیسیون می گذرد همچنان در رفت و برگشت است. 3 سال پیش
بهانه جدید گرانی خودرو چیست؟! علی اكبر جوانروح در رادیو گفتوگو، هدف اصلی خودروسازان از نامه نگاری با مجلس را بالا بردن نرخ ارز به واسطه واردات خودرو میداند. 3 سال پیش
آزادسازی واردات؛ بهترین راهكار برای تنظیم بازار خودرو سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس در رادیو گفتوگو، آزادسازی واردات خودرو را راهكاری برای تنظیم بازار و پاسخ به مطالبه برخی افراد جامعه عنوان كرد. 3 سال پیش
راه شكستن انحصار خودرو، واردات با تعرفه و قیمت معقول است حجت الاسلام باقری عنوان كرد: با قیمتگذاری دستوری نه تنها انحصار شكسته نمی شود، بلكه انحصار شدیدتری نیز ایجاد می شود. 3 سال پیش
تعیین قیمت دستوری خودرو، فسادآور است شهریاری با تصریح بر اینكه روش تعیین قیمت در ایران با توجه به انحصاری بودن خودرو، غلط و قدیمی است، اظهار كرد: این شیوه قیمتگذاری بدوت درنظر گرفتن مولفههای مالی، بدون تردید فساد آور است. 3 سال پیش
واردات خودرو؛ اهرمی برای شكست انحصار و كاهش قیمت سخنگوی انجمن واردكنندگان خودرو كشور بیان كرد: برای كاهش قیمت خودروها می توان از اهرم واردات استفاده كرد. 3 سال پیش
قیمت گذاری دولتی؛ عامل افزایش قیمت خودرو مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا، رویه نظام قیمتگذاری دولتی را عامل اصلی افزایش قیمت خودرو میداند. 3 سال پیش
مجلس با افزایش قیمت خودرو مخالف است عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس مخالف افزایش قیمت خودرو است و مخالفت خود را هم به شورای رقابت اعلام كرده است. 3 سال پیش
قیمتگذاری دستوری اصلیترین چالش صنعت خودرو است محبی نژاد در رادیو گفتوگو قیمتگذاری را مهمترین چالش صنعت خودرو بیان كرد و گفت: این یك مشكل اساسی و بزرگترین مانع پیش روی تولید خودرو است. 3 سال پیش
خودرو را باید در حاشیه بازار بفروشیم نعمتبخش در رادیو گفتوگو بیان كرد: ما باید از تجربه دهه هفتاد استفاده كنیم و مسئولان اجازه دهند كه خودرو را در حاشیه بازار بفروشیم تا خودرو یك نرخی شود و رانت و فساد از بین برود. 3 سال پیش
پیشنهاد شورای رقابت؛ قیمت خودرو افزایش بیابد برنامه گفتگوی اقتصادی، چهارم اردیبهشت موضوع افزایش قیمت خودرو در بهار 1400 را با حضور كارشناسان مورد بررسی قرار می دهد. 3 سال پیش
قیمتگذاری؛ بزرگترین مانع بر سر راه صنعت خودرو است نجفیمنش در رادیو گفتوگو بزرگترین مانعی كه بر سر راه صنعت خودرو وجود دارد را قیمت گذاری مطرح و اظهار كرد: صنعت خودرو خودش تولید می كند اما قیمتش را باید جای دیگری تعیین كند. 3 سال پیش
واردات خودرو در شرایط فعلی بازار را تنظیم میكند مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا اظهاركرد: واردات خودرو در این شرایط باعث میشود كه قیمت خودرو در بازار حتی خودروهای داخلی هم تنظیم شود. 3 سال پیش
400 هزار خودرو كم داریم/ واردات ضروری است كریمی سنجری با اشاره به اینكه ما در حال حاضر 400 هزار خودرو نسبت به بازار عقب هستیم، گفت: این 400 هزار خودرو می تواند از طریق واردات تأمین شود اما به شرطی كه دولت بتواند در بحث مدیریت ارز ورود كند. 3 سال پیش
افزایش تعرفه واردات خودرو اشتباه است/ ما را از قیمتگذاری معاف كنید نعمتبخش گفت: مسئولان نباید تعرفه واردات خودرو را افزایش میدادند و ما را هم باید از قیمتگذاری معاف كنند. 3 سال پیش
پتروشیمی و فولاد، آب خودروسازان را گلآلود میكنند وزیر اسبق صمت پتروشیمی و فولاد را جز صنایع بالادستی دانست كه با گل آلود كردنِ آب موجب آلوده شدن صنعت پایین دستیِ خودرو می شوند. 3 سال پیش
خودرو باید در بورس عرضه شود فیروزی عرضه خودرو در بورس و تبدیل شدن خودرو از كالای سرمایه ای به كالای مصرفی را از اهداف اصلی طرح «ساماندهی بازار خودرو» عنوان كرد. 3 سال پیش
علت افزایش قیمت خودرو، معوقات بانكی خودروسازهاست دبیر انجمن واردكنندگان خودرو معتقد است كه علت افزایش قیمت خودروهای داخلی، بدهیها و معوقات بانكی شركتهای خودروسازی میباشد. 3 سال پیش
خودرو باید در سازمان حمایت از مصرفكنندگان قیمتگذاری شود علی جدی در رادیو گفتوگو بیان كرد: خودرو نیز باید مانند كالاهای دیگر در سازمان حمایت از مصرفكنندگان و تولیدكنندگان قیمتگذاری شود. 3 سال پیش
اعمال مالیات جلوی سوداگری در بازار خودرو را میگیرد ایزدخواه با تاكید بر اینكه باید جلوی سوداگری در حوزه خودرو را گرفت، گفت: یكی از اقداماتی كه میتوان در این راستا انجام داد، پر كردن شكاف قیمتی بین بازار و كارخانه است. 4 سال پیش
خودروساز در بسیاری گران فروشیها دخیل نیست سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس به تشریح طرح و برنامه دولت و مجلس برای كاهش قیمت خودرو و سامان گرفتن بازار پراخت و گفت: اكثر گران فروشیها بدست خودروساز اتفاق نمیافتد. 4 سال پیش
عرضه خودرو به بورس به ضرر مصرفكننده تمام میشود معمارباشی در مصاحبه با رادیو گفتوگو درمورد طرح «عرضه خودرو به بورس» گفت: كشف قیمت تعادلی خودرو در بورس به ضرر مصرفكننده تمام خواهد شد. 4 سال پیش
دادفر: خودرو گرانتر میشود/ نعمتبخش: خودرو را تكنرخی كنید دبیر انجمن واردكنندگان خودرو و دبیر انجمن خودروسازان در رابطه با طرح مجلس مبنی بر «عرضه خودرو به بورس» اظهارنظر كردند. 4 سال پیش
روابط پشتپرده بازار خودرو/ از سندسازی تا ورود آقازادههای سفارشی كارشناس اقتصادی خودرو در مصاحبه با رادیو گفتوگو اظهار كرد: این صنعت بیشتر از یك بنگاه اقتصادی یك صنعت سیاسی- دولتی و بعضاً امنیتی است. 4 سال پیش
ما یك مونتاژكار بزرگ وابسته با شعار خودكفایی هستیم دادفر در مصاحبه با رادیو گفتوگو اظهار كرد: شغلمان تولید خودرو نیست و فقط كارخانه خودروسازی ایجاد كردیم و سر مردم را كلاه گذاشتهایم. 4 سال پیش
خودرو باید تكنرخی شود نعمت بخش گفت: ما برای كاهش قیمت خودرو در بازار، یا باید خودرو را در حاشیه بازار بفروشیم و یا در بورس عرضه كنیم. 4 سال پیش
قیمت خودرو بر تورم چه تاثیری گذاشت؟ برنامه گفتگوی اقتصادی، دوم مهر موضوع تاثیر افزایش قیمت خودرو بر تورم كل را مورد بررسی قرار می دهد. 4 سال پیش
علت گرانی خودرو، كاهش تولید است یك كارشناس صنعت خودرو در مصاحبه با رادیو گفتوگو بیان كرد: اگر امسال یك میلیون و صد هزار دستگاه خودرو تولید میكردیم این گرانیها اتفاق نمیافتاد. 4 سال پیش
افزایش قیمت خودرو در بازار ربطی به خودروسازان ندارد دبیر انجمن خودروسازان ایران با تأكید بر اینكه قیمت خودرو در بازار ربطی به خودروساز ندارد، گفت: اگر خودروساز روش قیمتگذاری را تعیین كند قیمتها ظرف سه ماه كنترل خواهندشد. 4 سال پیش
مسئولان دنبال چه هستند؟!/ دپوی بالای 100 هزار خودرو در پاركینگها دبیر انجمن واردكنندگان خودرو و رئیس انجمن همگن قطعه سازی در مصاحبه با رادیو گفتوگو در خصوص دپو شدن خودروها در پاركینگ و بالارفتن قیمتها بحث و گفتگو كردند. 4 سال پیش