خانوادهها به جای اینكه نگران نمره فرزندشان باشند از این فرصت استفاده كرده و فرزند خود را به یادگیری بهتر تشویق كنند.
به گزارش جهان نیوز، پانته آ دُرّی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در رابطه با نقش اولیا و مربیان در آموزش مجازی اظهار كرد: انجمن اولیا و مربیان به عنوان یكی از اركان مهم مدرسه و ساختار غیردولتی میتواند بسیاری از جریانها را هدایت كند.
وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خانواده از اصلیترین عوامل موثر بر جریان تربیت پذیری است و به همین دلیل هم نهاد تعلیم و تربیت، امر مهم تربیت فرزندان را به نیابت از خانوادهها انجام میدهد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به پنج ركن اصلی مدرسه گفت: مدیر مدرسه، شورای معلمان، انجمن اولیا و مربیان، شورای دانش آموزی و شورای مدرسه به عنوان پنج ركن مدرسه مشكلات و مسائل مدرسه را شناسایی و برای آنها راه حل پیدا میكنند.
دُرّی با بیان اینكه نقش تربیتی و آموزشی خانوادهها در منازل به دنبال شیوع كرونا پررنگتر شده اظهاركرد: با شیوع كرونا در ایران، موقعیت یادگیری دانش آموزان از فضای مدرسه یعنی آموزش چهره به چهره توسط گروه همسال و معلم به منزل و فضای مجازی منتقل شده است.
این مقام مسئول تصریح كرد: كرونا با همه مشكلاتی كه ایجاد كرده، اما فاصله نظام آموزشی ما را با نظامهای تعلیم و تربیت دنیا كاهش داد. به عنوان مثال15 سال است كه فرد یادگیرندهی فعال مشاركت جو جای خودش را در دنیا پیدا كرده، اما یادگیرنده در ایران قبل از كرونا صرفاً یك شاگرد منفعل بود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در بخش دیگر این برنامه، دانش آموز و خانواده و معلم را سه ضلع اصلی آموزش در این دوران كرونایی معرفی كرد و گفت: رعایت نظم خانه، چیدمان فضای مناسب، عدم تداخل برنامههای جانبی با ساعت برنامه یادگیری دانش آموز و بازیابی قوای دانش آموزان در زنگ تفریح از جمله مسائل مهمی هستند كه باید توسط اعضای خانواده رعایت شوند.
دُرّی تأكید كرد: اگر دانش آموز توانایی خودكنترلی و خود انضباطی ندارد خانواده باید با صبر و آرامش و برجسته كردن اهداف یادگیری به صورت عینی به فرزند خود كمك كند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران افزود: خانوادهها به جای اینكه نگران نمره فرزندشان باشند از این فرصت استفاده كرده و فرزند خود را به یادگیری بهتر تشویق كنند.