رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: بیش از 3 هزار محتوای آموزشی با كیفیت همراه با فیلم در شبكه شاد ایجاد كردهایم و دانش آموزان استثنایی قادرند از این محتوا بهرهمند شوند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدجواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور در مصاحبه با بخش "باسخنگویان" در برنامه زنده "رویداد" تجهیزات، نیروی انسانی و فرایندهای نظام تعلیم و تربیت را از الزامات بهینه سازی آموزشی دانست و گفت: 21 هزار مدرسه پذیرا، فعال هستند و تراكم مدارس ما 53 نفر است و نسبت معلم به دانش آموز یك به شش است.
وی ادامه داد: 136 مدرسه در طول امسال كلنگ زنی شده و یا به بهرهبرداری رسیدهاند و در سال جاری اعتبارات آموزش برای كودكان استثنایی را بیش از 40 درصد رشد دادهایم.
وی با اشاره به فزونی گرفتن تجهیزات كه كمك شایستهای برای تعلیم و تربیت است، ادامه داد: رویكرد ما ایزوله كردن دانشآموزان است و خوشبختانه نسبت به سال 92، بیش از 60 درصد رشد دانش آموزان را داشتیم.
حسینی با بیان اینكه تلاش داریم بخشی از دانش آموزان با بهره هوشی بالاتر در كنار سایر دانش آموزان عادی درس بخوانند، گفت: در سال جاری، نزدیك به 99 درصد كل دانش آموزان ابتدایی را با 20 هزار نیروی انسانی رشد دادیم.
وی این روند را در دوران كرونا مثبت ارزیابی كرد و گفت: دانش آموزان را قبل از ثبت نام سنجش میكنیم و در سال 99، این پوشش به بیش از 90 درصد رسیده است.
حسینی افزود: دانش آموزان در برنامه سنجش شركت میكنند و اگر بعنوان استثنایی سنجش شوند، در مدارس ویژه ثبت نام میشوند.
وی گفت: طرحها و پروژههای جدیدی نظیر سالنهای ورزشی مخصوص این دانش آموزان داشتیم و تلاش داریم بیش از 300 مدرسه كه قادر به اجرای سالنهای ورزشی هستند، بدین سمت حركت كنند.
حسینی با اشاره به اینكه مراكز مشاورهای نیز در كنار مدارس حضور خواهند داشت، گفت: ما پارك تحرك را برای نابینایان ایجاد كردهایم و بزرگترین سالن را برای طیف اوتیسم با ارزش بیش از 3 میلیارد تومان در قزوین راه اندازی نمودیم.
وی اضافه كرد: بیش از 3 هزار محتوای آموزشی با كیفیت همراه با فیلم در شبكه شاد ایجاد كردهایم و دانش آموزان استثنایی قادرند از این محتوا بهرهمند شوند.
حسینی گفت: تحولات ما برای سال آتی با 40 چرخش پیش میرود كه در این راستا بچههایی كه در دروس مشكل دارند، معرفی شده و تحت نظر 5 هزار معلم تحت پوشش قرار میگیرند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور بیان كرد: با آموزشهایی كه به مدارس و خانوادهها میدهیم و با استفاده از سنجش غربالگری تلاش داریم قبل از به فعلیت رسیدن مشكل دانشآموزان، مداخلات اولیه را انجام دهیم.