صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 21:00 به مدت 60 دقیقه

دکتر سید علی ابطحی با بیان اینکه جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد آسان تر از جذب هیئت علمی در دانشگاه های دولتی است، گفت: کل فرآیندی که برای جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد صورت می گیرد، کمتر از یک هفته زمان می برد.

برنامه «گفت و گوی علمی» رادیو گفت و گو با موضوع چگونگی جذب هیئت علمی در حوزه های پزشکی و غیر پزشکی و با حضور دکتر سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران به روی آنتن رفت.

سید علی ابطحی در آغاز با بیان اینکه جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد آسان تر از جذب هیئت علمی در دانشگاه های دولتی است، گفت: در حال حاضر مجوز جذب هیئت علمی هزار نفر را برای رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد داریم که در اختیار معاونت علوم پزشکی است. کل فرآیندی که برای جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد صورت می گیرد، کمتر از یک هفته زمان می برد.

وی اضافه کرد: اصل سرمایه دانشگاه آزاد، اساتید و دانشجویان هستند و هدف این است که استادی جذب شود که پژوهشگر باشد. هدف دانشگاه در دو سال گذشته نیز این است که از خود فارغ التحصیلان دانشگاه در هیئت علمی جذب شوند. امروز با جذب هزار نفر عضو هیئت علمی برای یک سال آینده، در بعضی از رشته ها نیروی انسانی کامل می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران با تصریح بر اینکه روند جذب هیئت علمی در گروه های پزشکی و غیر پزشکی تفاوت زیادی ندارند، اظهار کرد: برنامه جدید این است که جذب هیئت علمی را بر جذب نخبگان و پژوهشگران به ویژه از فارغ التحصیلان خود دانشگاه قرار داده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ریزش هیئت علمی نیز در دانشگاه آزاد وجود دارد، گفت: دانشگاه آزاد تعدادی هیئت علمی حق التدریسی داشته است که بعضا نیاز نبوده در سطح کشور یا واحدهای تهران باشند و از این نظر بازنگری صورت می گیرد و ریزش در کسانی است که استخدام شان قطعی نبوده است یعنی در جای دیگری استخدام بوده اند و به همین دلیل اولویت به اساتید خود دانشگاه آزاد اختصاص دارد.

ابطحی اضافه کرد: اعضای هیئت علمی رسمی، پیمانی و قراردادی هستند. افراد قراردادی فارغ التحصیلان جدید هستند که به سهولت به کار گرفته می شوند زیرا جزو نخبگان و رتبه های برتر دانشگاه آزاد اسلامی هستند. این افراد در ارتقاء آموزشی و پژوهشی دانشگاه بسیار موثر هستند و این موضوع در نوآوری های آموزشی در روش های جدید، بسیار چشمگیر بوده است.

مرتبط با این خبر

  • نقشه راه رهبری برای تولید علم و فناوری، توسعه و پیشرفت

  • ضرورت کمرنگ شدن دولت در دیپلماسی علم و فناوری

  • دیپلماسی علم و فناوری لزوما صادرات و واردات محصول نیست

  • ابلاغ سند جامع روابط علمی بین المللی ایران به نهادهای مسئول از اردیبهشت ماه 97

  • توجه به مزیت محصولات علمی به جای دیپلماسی علمی

  • چالش‌های دیپلماسی علم و فناوری در کشور و راهکارهای توسعه آن

  • ضرورت تغییر سیلابس های درسی

  • ازدیاد دانشگاه های بی کیفیت باعث کاهش کیفیت فارغ التحصیلان شده است

  • بازنگری برنامه های درسی باید به تحول، نوآوری و روزآمدسازی منجر شود

  • ضرورت بازبینی برنامه های درسی بدلیل برطرف کردن نیازهای صنعت توسط حوزه فنی