صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 21:00 به مدت 60 دقیقه

عضو شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: هر چقدر موضوع حذف کنکور را عقب بیاندازیم و نتوانیم آن را حل کنیم، حتما استرس نسل جوان و سرخوردگی آن ها بیشتر می شود.

برنامه «گفت و گوی علمی» رادیو گفت و گو با موضوع رابطه ناقص بین آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور و با حضور دکتر علیرضا عابدین عضو شورای عالی آموزش و پرورش و مولف کتاب های درسی شیمی متوسطه روانه آنتن شد.

علیرضا عابدین در آغاز کنکور را یک سد عنوان کرد و گفت: کنکور در حقیقت سدی است که در ذهن بچه ها از همان ابتدای ورود به مدرسه استرس ایجاد می کند. دانش آموز 12 سال در مدرسه با استرس رشد می کند درحالیکه دانش آموز باید این دوران را با نشاط و امید و طراوت درس می خواند.

وی ادامه داد: تعدادی از دانش آموزان در رشته های خاص قبول می شوند که تعداد آن ها نسبت به عده کثیری که در کنکور شرکت می کنند خیلی اندک هستند و بخش عمده آن ها با یک شکست و سرخوردگی از پذیرش در بعضی از رشته ها باز می مانند.

وی اظهار داشت: آن هایی که قبول می شوند شاید اینگونه فکر کنند که تافته جدا بافته هستند و تبدیل به کسانی می شوند که تعهد در آن ها کم و دلبستگی های دنیا تقویت و میل به مهاجرت در آن ها زیاد می شود. آن هایی هم که پشت این سد بزرگ باقی می مانند کسانی هستند که شکست را متحمل شده اند و دچار سرخوردگی شده اند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: حل مسئله کنکور بزرگترین کمک به تربیت نسل جوان است. در این میان برخی می گویند سوابق تحصیلی را جایگزین کنکور کنیم و این یعنی باز هم به صورت کمی سنجش می کنیم و کنکور را تبدیل به چند امتحان نهایی کرده ایم.

مولف کتاب های درسی شیمی متوسطه با بیان اینکه در آموزش و پرورش باید نسل فردا را تربیت کرد، اظهار داشت: هر چقدر موضوع حذف کنکور را عقب بیاندازیم و نتوانیم آن را حل کنیم، حتما استرس نسل جوان و سرخوردگی آن ها بیشتر می شود و آن حسی که دانش آموزان باید به هم نوع و کشور و جامعه شان پس از فارغ التحصیل شدن داشته باشند، کمتر خواهد شد.

مرتبط با این خبر

  • امکان سوء استفاده از اختراع پس از ثبت اختراع وجود دارد

  • بررسی اختراعات در مراکز استعلام، یک روند غیر حقوقی و غیر فنی است

  • نقد و بررسی ثبت اختراع در ایران

  • برای رسیدن به مرجعیت علمی باید به پرورش نخبگان بپردازیم

  • تنها به 10 درصد از اهداف برای رسیدن به مرجعیت علمی دست یافته ایم

  • ایران 1.8 درصد تولیدات مقالات علمی جهان را در اختیار دارد

  • شیوه تحقق مرجعیت علمی و فناوری در کشور

  • الگوی کشت مبتنی بر متغیرهای اقلیمی و اقتصادی است

  • نبود اهرم قانونی برای الگوی کشت، یکی از دلایل اجرا نشدن آن است

  • الگوی کشت و تاثیر آن بر امنیت آبی و غذایی کشور