صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 21:00 به مدت 60 دقیقه

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه آموزش و پروش باید دانش آموزانی جامعه پذیر تربیت کند، بیان کرد: برای رسیدن به این مهم دانش آموزان باید در جمع قرار بگیرند وگرنه نمی توانیم دانش آموزشی در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.

برنامه «گفت و گوی علمی» رادیو گفت و گو با موضوع رابطه ناقص بین آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور و با حضور دکتر اسد حجازی عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان به روی آنتن رفت.

اسد حجازی از هدف گذاری در آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه و جامعه پذیری به عنوان رسالت این نهاد گفت و اظهار داشت: هدف گذاری در آموزش و پرورش در سه حیطه شناختی، روانی حرکتی و عاطفی حضور دارد. اینکه دانش آموزانی تربیت می شوند که در نهایت برای ورود به یک رشته خاص در کنکور هدف گذاری می کنند، از اساس اشتباه است.

وی افزود: اگر باور را در دانش آموزان ایجاد نکنیم و تنها با کنکور یا مدارس خاص، دانش آموز رشد پیدا کند، برای جامعه فرد مفیدی نخواهد بود. البته یک بخشی از این موضوع به خود مربی و تعلیم دهنده نیز مربوط است زیرا معلم باید بر سند آموزش و پرورش تسلط پیدا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه آموزش و پروش باید دانش آموزانی جامعه پذیر تربیت کند، عنوان کرد: برای رسیدن به این مهم دانش آموزان باید در جمع قرار بگیرند و اینکه بخواهیم با عناوینی همچون مدارس استعدادهای درخشان آن ها را جدا کنیم، نمی توانیم دانش آموزشی در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه در آموزش و پرورش اهمیت دارد، دانش تربیتی است؛ معلم که نباید صرفا ریاضی درس دهد بلکه باید درس تربیتی بدهد تا دانش آموز برای کشور و جامعه فرد مفیدی باشد.

حجازی با اشاره به اینکه در عصر سازمان یاد دهنده قرار گرفته ایم، گفت: دوران یادگیرنده را گذرانده ایم اما در ایران هنوز به این مرحله نرسیده ایم. آموزش و پرورش در همه دنیا سرمایه گذار است و به همین دلیل معلم جایگاه مهم و ارزشمندی دارد اما در قانون، معلم با کارمند یک اداره، یکسان است.

مرتبط با این خبر

  • کمبود 40 میلیون متر مربع، فضای آموزشی در کشور

  • سازمان جهانی یونسکو بهترین امتیاز را به خیرین مدرسه ساز ایران داده است

  • ضروررت بازبینی برنامه‌های درسی رشته‌های مهندسی برای توسعه فناوری

  • نوسازی مدارس به رادیو گفت و گو رسید

  • مهارت، حلقه مفقوده دانشجویان در دانشگاه ها است

  • درصد زیادی از فارغ التحصیلان دکترا نمی توانند به کشور خدمت کنند

  • نقش دانشجویان در تولید علم و پیشرفت کشور

  • بستری برای دانشجویان پس از فارغ التحصیلی وجود ندارد

  • دانشجویانی تربیت کردیم که به درد صنعت کشورهای پیشرفته می خورند

  • ویژه برنامه گفت و گوی علمی به مناسبت روز دانشجو روی آنتن می رود