صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 21:00 به مدت 60 دقیقه

دبیر کل اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی بیان کرد: در چند سال گذشته شناخت و در نتیجه استقبال از دانشگاه های غیر انتفاعی بخصوص از دانشگاه سوره افزایش یافته است و این به دلیل عملکرد مثبت این دانشگاه ها است.

برنامه «گفت و گوی علمی» رادیو گفت و گو با موضوع نقد و بررسی نقش دانشگاه سوره در عرصه هنر، فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور دکتر علی آخوند منش دبیر کل اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی به روی آنتن رفت.

علی آخوند منش در آغاز با بیان اینکه دانشگاه سوره چون در قالب دانشگاه است، سطح یک محسوب می شوند، گفت: اگر شرایط سطح بندی به یک نرسیده بود، اصلا عنوان دانشگاه را نداشتند و بنابراین این دانشگاه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به جایگاه هنر در دانشگاه سوره، اظهار کرد: در مورد دانشگاه سوره باید از زاویه هنر به آن نگاه کنیم تا بدانیم جایگاه این دانشگاه در چه مرحله ای است و نمی توان آن را با دیگر دانشگاه های دولتی و غیر دولتی که عموما علوم پایه و مهندسی دارند، مقایسه کرد. بر این اساس، دانشگاه سوره جایگاه بسیار خوبی دارد.

دبیر کل اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی در گفتگو با رادیو گفت و گو به مقایسه دانشگاه های غیر انتفاعی و دولتی پرداخت و بیان کرد: این مقایسه از دو منظر قابل بررسی کرد؛ نخست بازدهی و بهره وری و دوم سرمایه است که کیفیت را برای دانشگاه ها به ارمغان می آورند.

وی افزود: در حقیقت دانشگاه هایی که بهره وری خوب و مناسبی داشته باشند و یا سرمایه گذاری خوبی در آنها صورت بگیرد، می توانند موفق باشند. در مورد بهره وری نیز دانشگاه های غیر انتفاعی از دانشگاه های دولتی جلوتر هستند زیرا این دانشگاه ها با یک دهم هزینه هایی که دولت در دانشگاه های دولتی می کند، یک کارشناس تحویل جامعه می دهد.

آخوند منش اشاره کرد: متاسفانه دانشگاه های بخش خصوصی از جمله دانشگاه های غیر انتفاعی ناشناخته هستند و به همین جهت دانشجویان دیگر دانشگاه های دولتی را برای تحصیل انتخاب می کنند اما در چند سال گذشته شناخت و در نتیجه استقبال از این دانشگاه ها بخصوص از دانشگاه سوره افزایش یافته است و این به دلیل عملکرد مثبت این دانشگاه ها است.

مرتبط با این خبر

  • توانمندی و توانایی های معلم، مهمترین مولفه شایستگی حرفه ای معلم ها است

  • نظام رتبه بندی معلمان صرفا بر اساس معیشت نیست

  • تقید آموزش و پرورش به سند تحول باعث حضور معلم های شایسته می شود

  • دانش از مهمترین مولفه های شایستگی معلمان است

  • مؤلفه‌های شایستگی حرفه‌ای معلمان و تحلیل جایگاه آن در اسناد بالا دستی

  • شناخت وضعیت، شاه کلید رسیدن به مدارس مطلوب است

  • منابع انسانی و زیرساخت های فیزیکی، محورهای اصلی مدرسه مطلوب هستند

  • برای گام برداشتن به سمت مدرسه مطلوب باید باور کنیم، اصالت با مدرسه است

  • تاکید بر تفکر و یادگیری یکی از ویژگی های مدارس مطلوب است

  • ویژگی‌های مدرسه مطلوب با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش