صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 13:30 به مدت 60 دقیقه

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: موضوع تبلیغات در کشور باید همواره مبلغ و مروج سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد.

برنامه "گفت و گوی اجتماعی" با موضوع تبلیغات غیرقانونی و بازی با جان و مال مردم، با حضور دکتر محمد حیدری (مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر محمد حیدری با اشاره به این که فلسفه وجودی تبلیغات همواره در ایجاد تغییر و دگرگونی در سه مقوله ی دانش، نگرش و رفتار است، گفت: اگر تبلیغات و محتوای تبلیغاتی منجر به تغییر در دانش، نگرش و رفتار شود، تبلیغات مفید و موثر اتفاق افتاده است.

وی با بیان این که موضوع تبلیغات در جمهوری اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: شورای انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و حتی قبل از تاسیس مجلس شورای اسلامی همواره موضوع تبلیغات را مورد نظر قرار داده و مصوبه های بسیاری را در این حوزه دارد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در ادامه اضافه کرد: موضوع تبلیغات جزو اولین پدیده هایی است که از نظر قانونی در کشور مورد توجه واقع شده است، به طوری که آیین نامه و چهارچوب های متعددی در این حوزه موجود است.

وی با اشاره به قانون ممنوعیت های تبلیغاتی در کشور، عنوان کرد: عموم مردم می تواند از طریق مراجعه به وبگاه مرکز تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.ad.gov.ir از موارد ممنوع تبلیغاتی در کشور مطلع شوند.

دکتر محمد حیدری در خصوص کالاهایی که از تبلیغات منع شده اند، گفت: تبلیغات اقلامی چون سیگار، برخی از موارد بهداشتی و سلامت و دارو بر اساس آیین نامه های موجود ممنوع است.

وی همچنین در ادامه افزود: در قانون ممنوعیت های تبلیغاتی کشور هیچ نکته ی مبهم و غیر شفافی وجود ندارد، به طوری که صاحبان تبلیغ همواره برای معرفی محصولات خود از تمامی موارد قانونی و غیرقانونی مطلع هستند.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که در حال حاضر شعاع تبلیغات در کشور دامنه ای بسیار گسترده دارد، عنوان کرد: معرفی محصول و انجام تبلیغات همواره باید با توجه به ارزش های اسلامی، ملی و انقلابی کشور در حال رشد و پیشرفت باشد.

وی با بیان این که تبلیغات نوعی از رسانه ها هستند، اظهار داشت: موضوع و پدیده ی تبلیغات همواره باید در خدمت اقتصاد کشور بوده و از تولید ملی حمایت های کافی و لازم را به عمل آورد.

دکتر محمد حیدری همچنین در ادامه تاکید کرد: موضوع تبلیغات در کشور باید همواره مبلغ و مروج سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد، به طوری الگوهای زندگی صحیح را با توجه به چهارچوب مقررات وزارت ارشاد معرفی کند.

وی با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تبلیغات در رسانه های غیر مجاز و ماهواره ای، گفت: وزارت ارشاد به محض اطلاع از بروز تبلیغات غیر قانونی بلافاصله نیروی انتظامی و مراجع قضایی را برای ورود و اعمال قانون در جریان امور می گذارد.

فایل صوتی برنامه "گفت و گوی اجتماعی" از وبگاه شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، متذکر می شود که این برنامه در ایام هفته از شنبه تا چهارشنبه ساعت 13:30 از شبکه ی رادیویی گفت و گو پخش می شود.

مرتبط با این خبر

  • برای اجرای قانون توسط مسئولین نیازمند شفافیت قوانین هستیم

  • موازی کاری، یکی از آسیب های ساماندهی کودکان کار است

  • کودکان کار علاوه بر کمک های مالی نیازمند حمایت عاطفی هستند

  • حل مسئله کودکان کار، نیازمند یک انسجام ملی است

  • اساس کار پلیس پیشگیری، سلب موقعیت مجرمانه از بزهکاران است

  • باید قهرمان های ملی ، نقش اول بازی های دیجیتال باشند

  • نیاز به آموزش در حوزه حمایت از اراضی دولتی احساس می شود

  • نظام توزیع در عرضه بازی های دیجیتال وجهه تبلیغاتی دارد

  • اجرای کامل قانون، منوط به اصلاح فرهنگ، و وضعیت زیرساخت ها در جامعه است

  • تصویب شتاب زده قوانین، راهکار مناسبی برای مقابله با آسیب های اجتماعی نیست