صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 13:30 به مدت 60 دقیقه

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: متاسفانه برخی از مجوزهای عبور از محدوده ترافیکی که از سوی نهادهای مختلف صادر شده بود دست مصرف کننده اصلی قرار نمی گیرد.

برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی وسعت طرح زوج و فرد و طرح درآمدی آن، با حضور دکتر محمدعلی کرونی (دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو دکتر محمدعلی کرونی با اشاره به این که طرح جدید ترافیک در تهران، گفت: شهرداری تهران همواره برای اصناف و مشاغل خاصی که نیاز به حضور در محدوده ترافیکی دارند تمایزهایی را قائل می شود، در حالی که مردم عادی نیز می توانند با پرداخت عوارض به صورت موردی به نقاط مختلف طرح ترافیک بهره مند شوند.

وی با اشاره به این که بسیاری از مجوزهای ورود به محدوده طرح ترافیک عادلانه نبودند، اظهار داشت: متاسفانه برخی از مجوزهای عبور از محدوده ترافیکی که از سوی نهادهای مختلف صادر شده بود دست مصرف کننده اصلی قرار نمی گرفت.

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این که مجوزهای سالانه به نصف ظرفیت تقلیل پیدا کرده اند، اضافه کرد: حضور در طرح ترافیک در حال حاضر به شرط پرداخت عوارض طرح برای افراد مختلف بلامانع است.

وی با اشاره به این که در سال گذشته شهرداری تهران تا سقف 15 هزار مجوز روزانه طرح ترافیک را پیش بینی کرده بود، عنوان کرد: در سال گذشته حدود 8 هزار مجوز روزانه طرح ترافیک فروش رفت، چرا که افراد عادی درخواست مراجعه و حضور در محدوده طرح را نداشتند.

دکتر محمدعلی کرونی با بیان این که درآمد شهرداری تهران از محل طرح های ترافیک به نصف ظرفیت کاهش یافته است، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده انتظار می رود که در انتهای سال 97 شهرداری تهران حدود نصف درآمد خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل از فروش طرح ترافیک داشته باشد.

وی با اشاره به این که در موضوع طرح ترافیک صحبتی از درآمدزایی شهرداری در میان نیست، اظهار داشت: در ابتدای اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد قرار بود هر دو این محدوده ها به شرط پرداخت عوارض با نرخ های متفاوت برای مردم قابل استفاده باشد، در حالی که با مخالفت پلیس تهران و عدم وجود زیرساخت های مناسب برای اجرای کامل طرح، محدوده زوج و فرد به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این که تمامی تصمیمات مربوط به طرح های ترافیک در شورای ترافیک تهران اتخاذ می شوند، اظهار داشت: شورای شهر تهران در حوزه طرح ترافیک دخالت فنی زیادی ندارد و فقط تعرفه های مختلف طرح ها را مورد بررسی و تصویب قرار می دهد.

مرتبط با این خبر

  • تحلیل فلسفه برگزاری جشن های نوظهور به عنوان روی دیگر شهرها

  • مبارزه با زمین خواری فاقد قانون مشخص است

  • گشت های حفاظت منابع طبیعی فعالیت 24 ساعته دارند

  • گفتگوی اجتماعی از کوه‌خواری در پایتخت در کنار زمین خواری می‌گوید

  • آسیب های زنان باید در شرایط فوریتی مرتفع شوند

  • خانواده ستون کنترل کننده جامعه است

  • بسیاری از رسانه های بزرگ انحصار خبری خود را از دست داده اند

  • آسیب شناسی زنان آسیب دیده در ایران و نقش نهادها در پیشگیری از آن

  • فضای مجازی ایران آشفته و پر از آشوب است

  • آسیب شناسی زنان آسیب دیده در ایران و نقش نهادها در پیشگیری از آن