صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 13:30 به مدت 60 دقیقه

مشاور اجتماعی معاون ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: بر اساس طرح وسعت زوج و فرد محدوده نوبتی به طرح اصلی ملحق می شود؛ به طوری که تمامی محدوده ترافیکی اصلی و زوج و فرد قدیم فقط با پرداخت عوارض قابل تردد خواهند بود.

برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی وسعت طرح زوج و فرد و طرح درآمدی آن، با حضور مهندس بهزاد اشجعی (کارشناس سازمان محیط زیست) و مهندس علی پیرحسین لو (مشاور اجتماعی معاون ترافیک شهرداری تهران) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه مهندس علی پیرحسین لو با اشاره به تغییر شیوه اخذ عوارض طرح ترافیک، گفت: متاسفانه در سال های قبل مدیریت شهری در مرکز شهر تهران بر اساس روالی نادرست پیش می رفت که در سال گذشته با تغییر شیوه اخذ عوارض طرح ترافیک قدم اول در اصلاح این موضوع بر داشته شد.

وی با اشاره به این که محدودیت ترافیکی زوج و فرد باید در کاهش آلودگی موثر باشد، اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده مشخص می شود که محدودیت طرح زوج و فرد در سال های گذشته تاثیر بر کاهش آلودگی هوا نداشته است.

مشاور اجتماعی معاون ترافیک شهرداری تهران در ادامه اضافه کرد: بر اساس طرح وسعت زوج و فرد محدوده نوبتی به طرح اصلی ملحق می شود؛ به طوری که تمامی محدوده ترافیکی اصلی و زوج و فرد قدیم فقط با پرداخت عوارض قابل تردد خواهد بود.

وی با بیان این که مشکل ترافیک تهران در عملکرد طرح ترافیک نیست، عنوان کرد: با توجه به مطالعات اولیه هزینه ورود به محدود زوج و فرد قدیم حدود یک سوم کم تر از طرح ترافیک اصلی خواهد بود.

مهندس علی پیرحسین لو با اشاره به این که مبلغ طرح ترافیک روزانه نسبت به ساعت ورود به طرح محاسبه می شود، عنوان کرد: دارا بودن معاینه فنی برتر و عادی می تواند در تعیین نرخ ورود به طرح ترافیک موثر باشد.

وی با اشاره به تاثیر ترافیک نوبتی در رفتار شهروندان، توضیح داد: طرح های زوج و فرد در سراسر دنیا باعث می شود تا یک خانواده علاوه بر خودروی اصلی خود به دلیل آزادی عمل در عبور و مرور در شهر خودروی دوم تهیه کند، از آنجایی که یک خانواده اغلب توانایی خرید دو خودروی با کیفیت را ندارد، استفاده از خودروی بی کیفیت دوم باعث می شود تا ضریب آلودگی شهر افزایش پیدا کند.

مشاور اجتماعی معاون ترافیک شهرداری تهران با اشاره به کارنامه طرح ترافیک در تهران، توضیح داد: با نگاهی اجمالی به نقشه های آنلاین شهر تهران متوجه می شویم که در ساعات اوج تردد طرح های ترافیک عاری از ترافیک هستند و ترافیک های سنگین در مرز طرح اصلی و زوج و فرد ایجاد می شوند.

در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی مهندس بهزاد اشجعی با اشاره به میزان تاثیر طرح های ترافیکی بر کاهش آلودگی هوا، گفت: طرح های مختلف برای کاهش حداکثری آلودگی در شهر باید خودروهای آلاینده را مورد هدف قرار دهند.

وی با اشاره به این که انرژی در تمام دنیا پدیده ای گران قیمت است، گفت: استفاده از امکانات شهری همواره بسیار ارزان تر از مصرف انرژی های مختلف است.

این کارشناس سازمان محیط زیست با اشاره به ضرورت گسترش حمل و نقل عمومی در تهران، اظهار داشت: در تمامی شهرهای دنیا بیشتری بودجه های شهری به حوزه حمل و نقل شهری اختصاص پیدا می کنند.

وی با اشاره به ترافیک و آلودگی ایجاد شده در ناشی از موتور سیکلت ها، تصریح کرد: متاسفانه زیرساخت های لازم برای استفاده از موتور سیکلت های برقی در سطح شهر فراهم نشده است.

مرتبط با این خبر

  • تحلیل فلسفه برگزاری جشن های نوظهور به عنوان روی دیگر شهرها

  • مبارزه با زمین خواری فاقد قانون مشخص است

  • گشت های حفاظت منابع طبیعی فعالیت 24 ساعته دارند

  • گفتگوی اجتماعی از کوه‌خواری در پایتخت در کنار زمین خواری می‌گوید

  • آسیب های زنان باید در شرایط فوریتی مرتفع شوند

  • خانواده ستون کنترل کننده جامعه است

  • بسیاری از رسانه های بزرگ انحصار خبری خود را از دست داده اند

  • آسیب شناسی زنان آسیب دیده در ایران و نقش نهادها در پیشگیری از آن

  • فضای مجازی ایران آشفته و پر از آشوب است

  • آسیب شناسی زنان آسیب دیده در ایران و نقش نهادها در پیشگیری از آن