صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

یكشنبه ها از ساعت 22:00 به مدت 120 دقیقه

رئیس مرکز تلویزیون های تعاملی کشور با اشاره به کارکرد شبکه «سپهر» برای ارتقای سواد رسانه ای مخاطب، از قرارگیری این تلویزیون روی سیستم پخش زمینی دیجیتال در آینده نزدیک خبر داد.

رضایی با حضور در برنامه "نجوای فرهنگ" رادیو گفت و گو با بیان اینکه بازار محتوای تلویزیون های تعاملی بدون هیچ قید و شرطی آزاد می باشد، اظهار کرد: «عرضه محتوا از سوی تولید کننده محتوا صورت می گیرد که باید توسط ما طبقه بندی شده و اصلاحات فنی آن ارتقا داده شود.»

وی افزود: «این محتوا باید ارزش انتشار برای مردم را داشته باشد؛ بعد از اینکه این محتوا آماده انتشار شد، در معرض دید دو دسته از مخاطبان قرار می گیرد.»

رضایی گفت: «یک دسته از مخاطبان مردم هستند که از طریق سایت قادرند محتوای موجود در بازار را مشاهده کننده و اپراتورهای دسته دوم مخاطبان بازار هستند و محتوا را در زیر ساخت خود وارد می کنند.»

وی با بیان اینکه بازار محتوا بصورت یک لیست محتوا را در اختیار مخاطب عام قرار می دهد، ادامه داد: «در زمان مطالعه روی قابلیت های این سرویس به 140 قابلیت برای تلویزیون تعاملی دست یافتیم و تک تک این ها نیز بصورت مجزا قابل انتخاب است.»

رضایی افزود: «عرضه ناگهانی همه این سرویس ها به مخاطب باعث سردرگمی می شود؛ بنابراین برای آغاز کار یکسری سرویس پایه را بصورت اجباری برای اپراتورها معرفی کرده ایم تا به مرور تسلط مردم نیز برای استفاده از این قابلیت ها ارتقا یابد.»

رئیس مرکز تلویزیون های تعاملی کشور همچنین از وجود یک شبکه تلویزیونی اختصاصی برای افزایش سواد رسانه ای کشور خبر داد و افزود: «این شبکه برای معرفی تلویزیون تعاملی، روش استفاده از قابلیت ها و محتوا [را پخش می کند].»

رضایی گفت: «این شبکه روی اپراتورها پخش می شود و از طریق ماهواره نیز منتشر می شود و به معرفی برنامه های تلویزیونی و رادیویی نیز می پردازد و در آینده نزدیک روی پخش زمینی دیجیتال ارائه می شود.»

وی افزود: «اطلاعات محتوایی و شبکه ها دارای برچسب های رده بندی است و سیستم بطور هوشمند درمی یابد اگر یک کاربر با سن پایین به سیستم وصل شده است، محتوایی خاص آن گروه سنی ارائه می دهد.»

رضایی بیان داشت: «دستورالعمل هایی برای کمک به تولید داخل یا کمک به تبلیغات رایگان [در تلویزیون های تعاملی] وجود دارد اما در حوزه حمایت رسانه ای از تولید داخل نیازمند یکپارچه سازی میان رسانه و صنعت و بازرگانی هستیم.»

وی افزود: «نوع تبلیغات ما تابع تعداد مخاطب است و زمانیکه بسته تبلیغاتی پخش می شود، به میزان مخاطبان بستگی دارد و نوع محتوا یا گروه سنی مخاطبان اثر ندارد.»

همچنین محمودی، مدیر تلویزیون شیما با اشاره به مخفف شده ی واژه "شبکه متعامل یکپارچه ایران اسلامی" گفت: «ما قادر به سرویس دهی در شبکه های اینترانت هستیم؛ بعنوان مثال شبکه مخصوص نمایندگان مجلس، دانشجویان خاص، پزشکان و... ایجاد می شود.»

وی افزود: «این برنامه ها از جمله کلاس های درس یا کنفرانس های علمی بصورت زنده قابل دریافت است و این ویژگی بصورت خاص مختص شبکه شیما است.»

محمودی گفت: «از دیگر ویژگی های شیما رده سنی مخاطب است و امکان مشخص شدن فرد در پروفایل برای تقسیم بندی دریافت محتوا قابل اجراست.»

وی با اشاره به استقبال دانشگاه های ملی برای پخش برنامه ها روی کانال های خطی اظهار کرد: «این محتوا شامل درس، معرفی دانشگاه و... است و این محتوا را بصورت شیما ارائه کرده و بعدها در قالب یک صنعت رسانه ای بصورت محتوا ارائه می شود.»

محمودی ادامه داد: «این برنامه ها-شبکه های تعاملی- صد در صد ایرانی است و توسط متخصصان ایرانی نوشته شده است.»

مرتبط با این خبر

  • رواج ناامیدی توسط رسانه های معاند در میان مردم

  • استفاده از سوسیس و کالباس در وعده سحر تشنگی را افزایش می دهد

  • رسانه تعاملی به سلیقه مخاطب احترام می گذارد

  • مدیریت زمان در رسانه های تعاملی در دست مخاطب است

  • مخاطب خاص؛ هدف تلویزیون تعاملی

  • افزایش رفاه عمومی؛ در سایه گسترش تلویزیون های تعاملی

  • مدیریت زمان در رسانه های تعاملی در دست مخاطب است

  • شهر آفتاب در آینده پاسخگوی حجم و وسعت نمایشگاه کتاب نیست

  • خلیج فارس طبق کتیبه های داریوش متعلق به ایران بوده است

  • تورهای ارزان و هدفمند؛ نیاز گردشگری امروز در کشور