شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 59: آسمان محدود رسانه های بیگانه می دانند كه نمی توانند مستقیما با فرهنگ دینی و معنوی مردم ایران مبارزه كنند بنابراین سعی دارند دایره نفوذ آن را كم كنند. 1400/09/07|
شگردهای رسانهای در علومِ شناختی| تكنیك 58: زمین وارونه این الگو می خواهد مثلا ازدواج را كمرنك كند و به آن معنا مطلوب هم بدهد. شیوه ای كه می توان این الگوی فرهنگی جدید را تبلیغ كرد ایجاد تضاد بیشتر با عرف جامعه است. شگردی كه به آن اصطلاحا ” زمین وارونه “ می گویند. 1400/08/30|
شگردهای رسانهای در علومِ شناختی| تكنیك 57: آتشفشان در دریا همیشه عوامل بیرونی كمك می كنند تا ذهن انسان آرام باشد. اما گاهی رسانه كاری می كند كه اصطلاحا سر آدم آتش بگیرد. این هنر رسانه است كه با وجود خنكای بیرون می تواند آتش در جان مخاطب بیاندازد. 1400/08/29|
شگردهای رسانهای در علومِ شناختی| تكنیك 56: مدالِ برنز، ارزش طلا، برداشت قهرمان رسانه های بیگانه به رفتار غیر منطقی یك شهروند معمولی ضریب می دهد و كالای او را مانند مدال طلا ارزش گذاری می كنند و سپس آن فرد را قهرمان معرفی می كنند. 1400/08/26|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك 55: زیبای خفته ـ زشت بیدار یك سوال همیشه مطرح است كه زیبای خفته سودش بیشتر است یا زشتی كه بیدار است؟ سود زیبای خفته بیشتر است زیرا زیبای خفته همیشه امید را برای بیدار شدن زنده نگه می دارد. موضوعی كه امروز تبدیل به یك تكنیك رسانه ای شده است! 1400/08/25|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 54: دلهره مداوم ـ تصمیمگیری ناقص انسان وقتی دلهره می گیرد تصمیم گیری اش هم مشكل می شود. به همین علت است كه این شیوه در رسانه های بیگانه كاربرد زیادی پیدا كرده است كه اصطلاحا به آن «دلهره مداوم ـ تصمیم گیری ناقص» می گویند. 1400/08/25|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك 53: اطلاعات قسطی فروش بالا گویی واژه به واژه به صورت قسطی، محتوا در اختیار مخاطب قرار می گیرد اما او حاضر است كه نقدی همه آنها را بشنود. این یك شگرد خیلی مهم در رسانه ها در لحظات حساس است. 1400/08/25|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك 52: آزادراه با فرعی های متصل رسانه های بیگانه با این روش همه مخاطبان خود را درگیر پیام سیاسیشان می كنند، در حالی كه این برنامه ظاهرا تاریخی است! 1400/08/25|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك 51: حملات تدریجی ـ انعكاس مستمر تكرار و تكرار و تكرار، آرام و آرام و آرام، عمیق و عمیق و عمیق... این شیوه قطره، سنگ و هر مانعی را سوراخ می كند، از همین روش در رسانه ها به عنوان شگرد «حملات تدریجی ـ انعكاس مستمر» استفاده می شود. 1400/08/24|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك پنجاه: حركت كیبوردی در این تكنیك اجزا برای تحت تاثیر قرار دادن ذهن مخاطب چه در كف تكنیك ها چه در سقف تكنیك ها، حتما باید از یك منطقی پیروی كنند، حالا شاید آن منطق و یا آن نظم دارای اصول نباشد ، اما فرمتش قابل احصاء است. 1400/08/23|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 49: محصول سیاه ـ تهاتر سفید در جامعه ایران نمی شود فرهنگ غرب را آشكارا تبلیغ كرد به عنوان نمونه بسیاری از فعالیت های فمنیستی خریداری ندارد، اما رسانه های بیگانه برای فروش این كالای فرهنگی كارهای دیگری می كند و جذابیت های ظاهری می سازند. 1400/08/22|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 48: پدافند استاندارد ـ آفند غیر معمول كسی فكرش را نمی كرد، بازی های قبلی و توانی كه انتظارش را داشتیم غیر از این بود اما خوشبختانه یك حركت متفاوت و موفق بود. بچه های ما خیلی خوب ظاهر شدند. رسانه ها هم از این رفتار غیرمنتظره خیلی استفاده می كنند. 1400/08/22|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك چهل و هفتم: خط اتصال جیوه همه خبرهای مختلفی كه درباره ضعف ایران در علم و دانش استفاده می شود را بگذارید كنار این مساله، در نهایت می خواهند بگویند ایران را چه به دانش های پیشرفته! 1400/08/20|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك 46: شرط بقا ـ نابودی عامل ـ رضایتمندی نسبی همه تیرهای خبری رسانه های بیگانه منفی است. این دنیای سیاه و ناامیدكننده كه از لندن و واشنگتن ساخته می شود عملا مخاطب را زمین گیر می كند. 1400/08/10|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 45: هدف، توقف در سرعت رسانه های بیگانه روی بعضی از موضوعات فقط محتوا تولید می كنند، اطلاعاتی كه شبیه بمباران خبری است. اما ناگهان در جایی كه قرار است نتیجه گیری اصلی صورت بگیرد ترمز می كنند و اینجاست كه ذهن مخاطب خود باید تصمیم بگیرد. 1400/08/09|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 44: گنبد اطلاعات غلط ـ تصویر ذهنی زیبا «گنبد اطلاعات غلط» این است كه برای ورود هر نوع اطلاعاتی در ذهن شما یك ترس و یك تهدید ایجاد می كند، به همین دلیل چون ذهن شما زیر این گنبد قرار گرفته، بنابراین اجازه ورود هیچ اطلاعات دیگری را در ذیل این گنبد به شما نمی دهد. 1400/08/08|