شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 85: خشاب پر، هدفگیری نامطمئن تكنیك خشاب پر و هدف گیری نامطمئن جزو بدترین قابلیت های یك رسانه است چون تمامی ابزارهای رسانه مانند داده، فكت، محور، تحلیل، تجزیه و تسلط موجود است یعنی خشاب پر است و همه چیز در جامعه هدف آماده است. 1401/04/14|
افشای تكنیك های جنگ شناختی در «روایت رنگ ها» روایتی از تكنیك های جنگ شناختی در قالب مجموعه برنامه كوتاه «روایت رنگ ها» از رادیو گفت و گو به روی آنتن می رود. 1401/04/11|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك 90 (پایانی): نقص توافقی ـ نقص مشهود ـ رضایت پایدار گاهی هیچ شباهتی میان گلایه داخلی و حمله خارجی به قانون جوانی نیست، اما یك ارتباطات روانی ایجاد می شود. اینجا دقیقا از شگردی استفاده شده كه به آن «نقض توافقی، نقص مشهود، رضایت پایدار» می گویند. 1400/10/08|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك89: موج بلند ساحل عریض رسانه های بیگانه همیشه تلاش كردند با بحران های كوچك هم كه شده ذهن مخاطب را نگران و ملتهب نگه دارند، برای رسیدن به موج های بلند. 1400/10/06|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك88: سد سكوت در حوزه رسانه هم گاهی خبرها بگونه ای تنظیم میشود كه انگار سندی، افشا خواهد شد كه همه تحلیل های گذشته را تغییر خواهد داد. 1400/10/05|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 87: خشاب خالی، هدفگیری نامطمئن رسانه نسبت به اقدامی كه می خواهد انجام بدهد، گزاره ندارد، داده مسلح و فكت هم ندارد، محور ندارد اما وقتی می خواهد چیزی را هدف كند، با توجه به عدم شناخت دقیق از كنشگری مخاطب، نسبت به رویدادهای هدفگیری خود، نامطمئن می شود. 1400/10/04|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك86: خشاب پر هدف گیری مطمئن ”تكنیك خشاب پر هدف گیری مطمئن“ نزد رسانه ها جزو بهترین تكنیك هاست چون هم داده مسلح دارند، هم گزاره دارند، هم فكت دارند، هم محور دارند، هم تسلط بر داده ها و بر محیط دارند. 1400/10/04|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 84: حملات نقطه ای ـ انعكاس مستمر زمانی كه رسانه در معرض پدیده ای قرار می گیرد كه این پدیده قابلیت تبدیل شدن داشته باشد در جامعه آن پدیده را تبدیل به نقاط متعدد، متنوع و متكثر می كند. 1400/10/01|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك83: تسكین برای افزایش درد شگرد «تسكین برای افزایش درد» مانند قرص مسكن عمل می كند. در چند دقیقه اول شما را آرام می كند اما به سرعت دردها بر می گردد. این مساله را در اعتراض های خیابانی می شود دید. 1400/10/01|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 82: پایان سرد شروع گرم شروع سرد زمانی اتفاق میافتد كه وقتی یك جریان غیرانقلابی ، حتی به بیان ضد مردمی در حال انقضاء است، آن را گرم نشان می دهند بنابراین می گویند هرجا جریان غیر از این بیاید سرد است مردم به نتیجه نمی رسند. 1400/10/01|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 81: آتش ملایم ـ باد تند ـ خاك خشك همیشه الگو سازی ها، نمادسازی ها، قهرمان سازی ها در حوزه شناختی، با تكنیك «آتش ملایم، باد تند، زمین خشك» شكل می گیرد. 1400/09/30|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك 80: انتخاب آسان در شرایط سخت رسانه های بیگانه باید فضای كشور را سخت و ناگوار نشان دهند تا عمل مجرمانه او زیباتر و قهرمانانه تر باشد. 1400/09/30|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 79: استوای سرد و قطب گرم در شیوه «استوای سرد و قطب گرم»، یك خبر باید كاری را انجام دهد كه خبر دیگری نتوانسته، یعنی اینكه اگر استوا گرما ایجاد نكند، از قطب دمای بالای 50 درجه می سازیم ، به این معنا كه از خبرهایی استفاده می كنیم تا ضعف خبر قبلی جبران شود. 1400/09/30|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 78: اتاق فلزی ـ سقف گرم ـ كف سرد اصولا هر نوع تبعیض در جامعه و هر نوع بی عدالتی می تواند نهاد پاك انسان را تحت تاثیر قرار دهد، اما ضریب دادن به این مفهوم و آن را اصل زندگی و سرنوشت قرار دادن، یك شگرد كاملا رسانه ای است. 1400/09/29|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 77: تپههای متحرك ـ سازههای ثابت جابجا كردن اهم و مهم در رسانه های بیگانه فراوان دیده می شود، اینجا یك شگرد رسانه ای اتفاق می افتد كه بسیار آرام ذهن مخاطب را درگیر می كند كه اصطلاحا به آن ”تپه های متحرك ـ سازه های ثابت“ می گویند. 1400/09/29|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 76: پایههای محكم ـ سازههای سست پایه بحث كه كرونا بود درست و دقیق بود اما سازها یا تحلیل هایی كه روی این داده ها گذاشته می شد كاملا جهت دار و سیاسی بود. 1400/09/27|