شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 27: انتخاب سخت در شرایط آسان اصلی ترین جمله در این شگرد این است كه رسیدن به آزادی، رسیدن به شكوفایی اقتصادی، رسیدن به تفریح و رفاه اصلا سخت نیست و به راحتی به دست می آید اما تنها یك تصمیم مشكل شما شهروندان باید انجام دهید و آن اینكه از جمهوری اسلامی عبور كنید. 1400/07/01|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك 26: استدلال بی منطق ـ منطق موازی در این شگرد رسانه ای حتی استدلال های ضعیف هم مطرح می شود تا مخاطب تصور كند خودش دست به انتخاب می زند و تحلیل درست تر را انتخاب می كند، در صورتی كه عملا وارد یك منطق موازی می شود كه آنها می خواهند! 1400/06/30|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك بیستوپنجم: اسارت و اصالت شگرد «اسارت و اصالت» برای مخاطب جوان در رسانه های بیگانه زیاد استفاده می شود تا بتواند جنجال های بعدی را ایجاد كند. 1400/06/24|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك بیست و چهارم: جنگ اُحد رسانه های بیگانه از این شگرد برای مخاطبی استفاده می كنند كه همسو با جمهوری اسلامی است. آنها می دانند كه او از اصل نظام بر نمی گردد اما می خواهند هر طور شده رفتار او را تغییر دهند! 1400/06/22|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك 23: وحشت قرینه دار برای سال ها مذاكره با صهیونیست ها یك ضد ارزش بود اما چند سالی است كه رسانه های بیگانه دنبال توجیه آن هستند. این شگرد كاربردی، در دراز مدت ارزش های متفاوتی را در ذهن مخاطب نهادینه می كند. 1400/06/21|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك 22: اعتراض ذهنی، اجتماع ارتباطی این شگرد رسانه ای، می خواهد پیوند دهنده اعتراض ها باشد. به عبارتی میان فردی كه از كارش در اداره ناراحت است، با كسی كه جاده شهرشان خراب است و... پیوند ایجاد كند. 1400/06/21|
شگردهای رسانهای در علوم شناخت|تكنیك بیستویكم: فصل پیله، پروانه مرده شیوه زیست پروانه در دنیای خبر تبدیل به شگرد شده كه به مخاطب می گوید باید همه ذهنت در اختیار من باشد. این شگرد را اصطلاحا «فصل پیله، پروانه مرده» می گویند. 1400/06/17|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك بیستم: فرار درجا در این شگرد رسانه ای یك هدف نهفته است و آن هم اینكه رسانه ها با این شیوه می خواهند خود را موثر معرفی كنند و در فضای جریان ضد انقلاب، اعتبار و البته بودجه ای پیدا كنند. 1400/06/15|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك نوزدهم: چرم خیس در شگرد رسانه ای «چرم خیس» اراده از مخاطب گرفته می شود و او در حالت یاس و ناامیدی كامل قرار می گیرد. 1400/06/15|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك هجدهم: تامین نیروی مخالف فعال رسانه های بیگانه با استفاده از شگرد «تامین نیروی مخالف فعال» می خواهند به افكار عمومی اینگونه القا كنندكه آنها جریان ساز اصلی هستند. 1400/06/14|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك هفدهم: ترس تابدار ممكن است روز اول از كمبود آب و خشكسالی شما را بترسانند و هنوز این ترس رها نشدهاید شما را از بحران اقتصادی و قحطی نان بترسانند، و اینكه هنوز این حس از بین نرفته شما را از آغاز جنگ علیه ایران بترسانند. 1400/06/14|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك شانزدهم: صدای خفته، ندای غایب شیوه رسانه ای كه تلاش دارد از قالب رسمی خارج شود و با نوعی نرم خبر تاثیرگذاری ایجاد كند با نام تكنیك «صدای خفته، ندای غایب» شناخته می شود. 1400/06/13|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك پانزدهم: حركت در جا یا تردمیل دشمنان انقلاب اسلامی تلاش دارند بگویند راه تكرار شده انتخابات را دوباره انتخاب نكنید، بنابراین در همه برنامه ها از مسیر طی شده سخن می گویند. 1400/06/12|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك چهاردهم: گاردریل یا حفظ خط فرضی شگرد «گارد ریل» معمولا برای مخاطبی استفاده می شود كه مخاطب دائمی این شبكه هاست بگونه ای كه در دراز مدت ذهن او را هم تغییر می دهد. 1400/06/10|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی|تكنیك سیزدهم: پراكنده منسجم پرداختن به اخبار ایران به صورتی كه همیشه روایت منفی از تحولات ایران شكل بگیرد تخصص رسانه های بیگانه است. در میان تخصص ویژه آنها ارتباط دادن همه چیز به یك چیز است! 1400/06/10|
شگردهای رسانهای در علوم شناختی| تكنیك دوازدهم: اسارت مسلح در شگرد «اسارت مسلح» توانایی جامعه باید در محیطی زندانی شود تا خود جامعه به این نتیجه برسد كه نمی تواند تغییر ایجاد كند. 1400/06/09|