10 درصد كاهش مصرف آب در كشاورزی مساوی است با ساخت 40 سد كرج فهمی گفت: حدود 90 درصد آب در بخش كشاورزی، 2 و نیم درصد در صنعت و 7 و نیم درصد آن برای شُرب مورد استفاده قرار میگیرد و لذا 10 درصد كاهش مصرف آب در بخش كشاورزی به معنای ساخت 40 سد به اندازه سد كرج است. 1400/07/03|
موانع توسعه دانشگاههای مهارت محور برنامه گفتگوی علمی، سیویكم شهریور با حضوركارشناسان و با بررسی موضوع موانع توسعه دانشگاههای مهارت محورتقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو گفتوگو میشود. 1400/06/31|
باید از آموزش مجازی به عنوان یك ارزش ملی صیانت كرد راغب در رادیو گفت و گو گفت: اگر یادگیری از طریق فضای مجازی را یك ارزش ملی قلمداد كرده و نگرش مثبتی به آن داشته باشیم صیانت و محافظت از آن واجب است. 1400/06/30|
باید دانش آموزان را با فرهنگ تحصیل در شرایط كرونا آشنا كرد بابایی در رادیو گفت و گو ضمن اشاره به مغفول ماندن تشكیل كارگروهی از جامعه شناسان و روانشناسان برای آمادگی دانش آموزان با فرهنگ كرونایی جدید گفت: باید این فرهنگ سازی را از سنین پایین برای بچهها و دانش آموزان ترویج داد. 1400/06/30|
بازگشایی مدارس بهشرط واكسیناسیون و اجرای الگوی جدید اسماعیلی در رادیو گفتوگو ضمن تاكید بر طرح تقویت و همگانی كردن واكسیناسیون گفت: اگر تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته شود، پروتكل جدید با یك الگوی جدید ارائه خواهیم داد و از اوایل آبانماه حضور دانشآموزان بهصورت تدریجی در مدارس صورت گیرد. 1400/06/30|
مدیریت منابع آب برنامه گفتگوی علمی، سیام شهریور با حضوركارشناسان و با بررسی موضوع مدیریت منابع آب تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو گفتوگو میشود. 1400/06/30|
در سند تحول بنیادین به مخاطبان توجهی نشده است میرزاده در رادیو گفت و گو گفت: در تدوین و اجرای سند مخاطب محوری را فراموش كردیم و تصمیم ها را به بدون در نظر گرفتن طیف گسترده ی سنی آنها اتخاذ می كنیم. 1400/06/29|
اعتمادسازی؛ ارمغان اجرای درست سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امینه در رادیو گفت و گو اعتماد سازی را ارمغان پیاده سازی این سند دانست و گفت: فاصله گرفتن آحاد جامعه از آن چیزی كه آموزش و پرورش انتظار دارد یكی از موانع است و لذا با تحقق این سند در كنار اعتمادسازی، انگیزه بخشی نیز در آموزش و پرورش محقق می 1400/06/29|
عملكرد مجلس در حوزه آموزش و پرورش قابل قبول است منتظری در رادیو گفتوگو با اذعان به نبود سهل انگاری در حوزه آموزش و پرورش در مجلس گفت: معدل مجلس در قبال آموزش و پرورش، معدل خوبی است. 1400/06/29|
چالشهای آموزش مجازی در آستانه سال تحصیلی جدید برنامه گفتگوی علمی، بیست و نهم شهریور با حضوركارشناسان و با بررسی موضوع چالشهای آموزش مجازی در آستانه سال تحصیلی جدید تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو گفتوگو میشود. 1400/06/29|
مانع اصلی عدم انتقال درست دانش به صنعت است قاسمی در رادیو گفت و گو گفت: دانشگاهها از نظر برنامه ریزی و پروژههای بلندمدت از حل مشكلات امنیت غذایی بسیار دورند در حالی كه همین دانشی را كه میتواند بسیاری از مشكلات را حل كند نتوانستیم به صنعت برای تولید مواد غذایی انتقال دهیم. 1400/06/29|
سند بنیادین آموزش و پرورش، نیروی انسانی متعهد و حرفهای میخواهد مدیر كمیسیون راهبری تحول بنیادین شورای عالی آموزش و پرورش گفت: لازمه اجرای این سند نیروی انسانی متعهد، با انگیزه و حرفهای و تجهیزات مناسب است و به مدیرانی در حد قد و قواره خودش نیاز دارد. 1400/06/28|
اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به وزیری با عزم و باور جدی نیاز دارد ویس كرمی در رادیو گفت و گو گفت: وزیر آموزش و پرورش باید سند تحول بنیادین باور و عزم جدی برای اجرا داشته باشد تا مجلس بتواند لایحه را تنظیم كند. 1400/06/28|
تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش در گرو اجرای عدالت آموزشی است بنیادی گفت: ناعدالتی مغایر با سند تحول است و تنها به دنبال برخی جزئیات هستیم كه گرهای را حل نمیكند در حالی كه با اجرای عدالت آموزشی بر مبنای این سند، گویی سند تحول را اجرا كردهایم. 1400/06/28|
تعدد مراكز آموزشی و اساتید بدون اطلاع؛ عامل رتبه بالای ایران در امنیت مواد غذایی خسروی گفت: رتبه بالای ما در مورد امنیت غذایی در دنیا به دلیل تعدد مراكز آموزشی و اساتیدی است كه هیچ اطلاعی از نیاز صنعت ندارند. 1400/06/27|
ایمنی مواد غذایی در ایران نسبی است دباغ مقدم گفت: ایمنی مواد غذایی در كشور به صورت نسبی است و هنوز نتوانستیم آن چیزی كه سازمان جهانی بهداشت و فائو میخواهد را اجرایی كنیم. 1400/06/27|