دوگانگی رفتار با ایرانیان و انفعال دیپلماسی؛ دو چالش برند ملی در خارج از كشور یاوری نژاد ضمن تأیید وجود قوانین تبعیضآمیز علیه ایرانیان در كشورهای اروپایی، به دوگانگی رفتاری در جوامع میزبان اشاره و بیان كرد: در حالی كه ایرانیان در تعاملات فردی مورد احترام هستند، در ساختارهای رسمی و دولتی با موانع جدی روبرو میشوند و انفعال دستگاه دیپلماسی ایران این چالش را تشدید كرده است. 1404/07/19
قانون «كنترل صادرات» در اروپا؛ ابزاری برای اعمال تبعیض سیستماتیك علیه نخبگان ایرانی هاتف خالدی به قانونی تحت عنوان "كنترل صادرات" در نروژ و سایر كشورهای اروپایی اشاره كرد و گفت: این قانون كه ظاهراً برای جلوگیری از انتقال فناوریهای حساس به كشورهای تحت تحریم وضع شده، به ابزاری برای تبعیض سیستماتیك علیه ایرانیان تبدیل شده است. دامنه این قانون به شكلی خطرناك گسترش یافته و امروز نه تنها حوزههای هستهای و نظامی، بلكه طیف وسیعی از رشتههای علمی غیرنظامی مانند مهندسی مكانیك، مهندسی مواد، مهندسی كشتیرانی، سیالات و حتی علوم پایه را نیز در بر میگیرد. 1404/07/19
ضرورت ایجاد پلتفرم محتوای موثق برای راهنمایان گردشگری مدرس مرجع بینالمللی فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری، مهمترین نیاز فعلی راهنمایان گردشگری در ایران را وجود یك پلتفرم جامع و متمركز دانست كه اطلاعات درست و منابع موثق را در اختیار آنها قرار دهد. 1404/07/15
شاهنامه، تجلیگاه «ایده ایران» و خودِ مفهوم برند ملی است معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3، شاهنامه را نهتنها یك اثر ادبی بلكه خودِ مفهوم برند ملی و تجلیگاه «ایده ایران» بهعنوان مشرق عالم و مكانی برای رستگاری جهانی دانست. 1404/03/21
احیای ذائقه فرهنگی؛ راه نجات صنایعدستی از فراموشی معاون صنایعدستی اداره كل میراثفرهنگی استان تهران در مصاحبه با رادیو گفتوگو با تأكید بر ظرفیتهای فرهنگی و اقتصادی صنایعدستی، از ضرورت احیای ذائقه ایرانی در زندگی روزمره و بهرهگیری از نگاه تجاری در سیاستگذاری این حوزه سخن گفت. 1404/03/21
تحریم و بیثباتی اقتصادی؛ دو مانع جدی صادرات فرش ایران رئیس كمیسیون فرش، هنر و صنایعدستی اتاق بازرگانی ایران در رادیو گفتوگو با انتقاد از روند نزولی صادرات فرش دستباف، تحریمهای خارجی و سیاستگذاریهای داخلی را عامل اصلی حذف تدریجی ایران از بازار جهانی فرش دانست و خواستار عزم ملی برای احیای این میراث اقتصادی و فرهنگی شد. 1404/03/21
ضرورت بازتعریف جایگاه امام خمینی در برند ملی ایران مدیر مركز مطالعات منطقهای و بینالمللی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در رادیو گفتوگو با تأكید بر اینكه برند ملی باید منعكسكننده ارزشهای هویتی و فرهنگی یك ملت باشد گفت: نقش تاریخی امام خمینی (ره) در احیای عزت ملی و تحول در هویت ایرانی-اسلامی، یكی از اركان برندسازی ملی است كه نیازمند بازتعریف علمی و عملی است. 1404/03/17
تمدن ایرانی در خوزستان بهوضوح دیده میشود رنود با تأكید بر نقش تمدن ایرانی در شكلدهی به هویت ملی اظهار داشت كه تجربه تمدنی ایران یكی از موفقترین نمونههای تداوم فرهنگی در جهان است و آثار آن بهویژه در مناطقی مانند خوزستان بهخوبی قابلمشاهده و تحلیل است. 1404/03/07
خوزستان ظرفیتی معادل یك كشور مستقل دارد سردار غلامپور در رادیو گفتوگو با اشاره به اهمیت راهبردی و توانمندیهای استان خوزستان گفت: خوزستان را میتوان بهمثابه یك كشور مستقل در نظر گرفت كه در بسیاری از حوزهها، از كشاورزی و انرژی گرفته تا فرهنگ و منابع انسانی، حرفهای زیادی برای گفتن دارد. 1404/03/07
شبكههای اجتماعی؛ ابزاری نوین در برندسازی ملی صالح در رادیو گفتوگو با اذعان به اینكه از ظرفیت شبكههای اجتماعی میتوان برای برندسازی ملی استفاده كرد گفت: هر فرد در هنگام فعالیت در فضای مجازی یك وظیفه دارد و باید به فكر تأثیر تولید محتوای خود باشد. 1404/02/31
برندسازی ملی؛ حلقه گمشده روابطعمومی كارشناس مدیریت رسانه و روابطعمومی در رادیو گفتوگو گفت: برند ملی و روابطعمومی ایران باید در كنار هم بوده و با هم رشد كنند. چرا كه برندسازی وظیفه روابطعمومی است؛ بنابراین ظرفیت خوبی داریم تنها باید اراده آن در حاكمیت شكل بگیرد. 1404/02/31
هویت بصری ملی، بازتابی از كیستی تاریخی و آرمان آینده یك ملت است یك طراح و مدیر هنری در تحلیلی از مبانی برند ملی، بر ضرورت رجوع به گذشته برای شناخت "ما"ی ایرانی و سپس ترسیم تصویر مطلوب آینده تأكید كرد و گفت: هویت بصری قدرتمند، ریشه در این درك عمیق و تطابق با واقعیتهای فرهنگی دارد. 1404/02/10
آیندهپژوهی و همافزایی راهبردی، كلید موفقیت برندسازی ملی سلامت در دنیای متحول است مدیر پژوهشكده آیندهپژوهی در سلامت با اشاره به ماهیت چندوجهی نظام سلامت كه ابعاد گستردهای از آموزش و پژوهش تا ارائه خدمات درمانی و بهداشتی را در بر میگیرد، بر لزوم اتخاذ نگاهی كلان و آیندهنگر برای برندسازی ملی در این حوزه تأكید كرد. 1404/02/06
برندسازی ملی سلامت نیازمند اعتمادسازی، ارتباطات دوسویه و تمركز بر تجربه بیمار است بنتالهدی رستگاری با اشاره به فرایند برندسازی در نظام سلامت گفت: برندسازی ملی سلامت در ایران نیازمند اتخاذ رویكردی بیمارمحور است؛ تمركز بر بهبود تجربه بیمار، ایجاد حس امنیت و اعتماد، و توانمندسازی او از طریق آموزش و ارتباطات مؤثر دوسویه، نهتنها منجر به رضایت بیشتر میشود، بلكه به تحقق اهداف والاتر سلامت كمك میكند. 1404/02/06
سوءمدیریتها و بوروكراسی پیچیده، مانع اصلی جهش تولید و سرمایهگذاری عضو كمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با انتقاد از بوروكراسی موجود در برخی دستگاههای اجرایی، اظهار كرد: متأسفانه شاهد هستیم كه گاهی اوقات، یك فرد در ردههای میانی یا حتی پایینی یك سازمان، با یك تصمیم سلیقهای، یك امضای نابجا یا حتی عدم انجاموظیفه خود مانند فشارندادن یك دكمه در یك سامانه، میتواند تمام زحمات یك تولیدكننده، یك سرمایهگذار و حتی كل برنامههای حمایتی كشور را متوقف كرده و به هدر دهد. 1404/02/02
استراتژی برند محلی با دانش ایرانی، راهكاری برای حضور در بازارهای جهانی نائب رئیس اتحادیههای تولیدكنندگان و صادركنندگان تجهیزات پزشكی به نقش معاونت علمی اشاره و بیان كرد: معاونت علمی كه وظیفه حمایت از شركتهای دانشبنیان را بر عهده دارد، باید دید در حوزه بینالمللیسازی این شركتها و كمك به برندسازی جهانی آنها چقدر فعال بوده و چه میزان بودجه و برنامه عملیاتی مشخصی را به این امر اختصاص داده است. 1404/02/02