ایرادات در جلسه مشترك مجلس و شوراینگهبان بررسی میشود عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن مصاحبه با رادیو گفتوگو و با اشاره به ایراداتی كه شورای نگهبان به لایحه رتبه بندی معلمان وارد دانسته، از جلسه مشترك كمیسیون متبوعاش با نمایندگان این شورا خبر داد. 2 سال پیش
25 هزار میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق 733 هزار معلم در كشور منادی سپیدان با اشاره به اینكه در لایحه رتبه بندی معلمان برای 733 هزار معلم اعتبار 25 هزار میلیارد تومانی در یك سال در نظر گرفته شده است گفت: به محض اجرایی شدن لایحه، حقوق معلمان تحت عنوان فوق العاده ویژه رتبه بندی افزایش پیدا میكند. 2 سال پیش
اساتید را براساس میزان فعالیت در صنعت رتبه بندی نمایید موسوی در رادیو گفت و گو گفت: به جای آنكه به یك عضو هیئت علمی رتبه بندی نام بابت مقالات و امتیازات تعلق گیرد، باید ساز و كاری را ایجاد كرد كه متوجه شویم آن عضو در حوزه صنعت چه اقداماتی انجام داده است. 3 سال پیش
نقش معلمان محوریتر و اساسیتر از نقش اساتید دانشگاه در جامعه است حجت الاسلام فلاحی با تصریح براینكه نقش معلم محوریتر و اساسیتر از اساتید دانشگاهی است اظهار كرد:برای ارتقاء جایگاه معلمان باید از نظر مادی و از نظر معنوی جایگاه این عزیزان را ارتقاء دهیم تا معلمان درپرورش دانشآموزان دغدغهای نداشته باشند. 3 سال پیش
ایرادات به لایحه رتبه بندی معلمان ناشی از بار مالی زیاد آن است حبیب الله دهمرده درباره ایراداتی كه برخی از نمایندگان به لایحه رتبه بندی معلمان وارد میكنند، گفت: برخی نمایندگان بار مالی این طرح را بسیار زیاد میدانند. دولت ممكن است نتواند آن را تأمین كند و ایراد محوری به این طرح ناشی از همین مسئله است. 3 سال پیش
ناشران با شناسایی نیاز جامعه اقدام به تولید كتاب كنند حاجی آبادی در رادیو گفت و گو گفت: وظیفه تمام اركان نشر، دوری از تبلیغ پس از تولید است چرا كه باید دغدغههای جامعه را شناسایی و سپس تولید كنند. 3 سال پیش
رتبه بندی ناشران ضروری است فریدون با بیان اینكه از بین 16 هزار و 800 مجوز داده شده به ناشران، شاید 100 تای آنها فعال باشند گفت: رتبه بندی ناشران حتی با وجود خطاهای احتمالی نیز باید انجام شود. 3 سال پیش
آموزشوپرورش با رتبهبندی دانشآموزان، كارنامهای برای ورود به دانشگاه ارائه دهد حائری گفت: آموزش و پرورش میتواند با برگزاری چندین مسابقه توسط نهادهای موازی، دانش آموزان را رتبه بندی كرده و این میتواند در داشتن رزومه برای هر دانش آموز برای ورود به رشتههای مد نظر كمك كننده باشد. 3 سال پیش
رتبهبندی دانشگاهی در جهان، بایدها و نبایدها برنامه گفتگوی علمی، بیستوسوم دیماه با حضور كارشناسان به بررسی رتبهبندی دانشگاهی در جهان، بایدها و نبایدها میپردازد. 3 سال پیش
شاخصهای تضمین كیفیت در نظام اعتبارسنجی كیفی تراز نظام رتبهبندی است خواجه آزاد بیان كرد: اگر بخواهیم شاخصهای نظام كیفیت رتبه بندی را برای همه دانشگاهها یكسان تعریف كنیم، قطعا نظام كیفیت به سمت كمیت گرایی حركت میكند. 4 سال پیش
برخی مدیران آموزش و پرورش بهدنبال بهانه برای اجرا نكردن نظام رتبهبندی هستند خالقی گفت: با وجود آنكه بودجه رتبه بندی آماده است، به نظر میرسد برخی مدیران آموزش و پرورش به دنبال بهانه برای عدم اجرای نظام رتبه بندی هستند. 4 سال پیش
افزایش حقوق معلمان در سال 94 و 98 تحت عنوان نظام رتبه صورت نگرفت احمد عابدینی با اشاره به افزایش حقوق معلمان در سالهای 94 و 98 گفت: حقیقت آن است كه هیچكدام از این اقدامات را رتبه بندی فرهنگیان نمیدانیم. 4 سال پیش
داشتن تفكر استراتژیك سودمندتر از نظام رتبه بندی است مریم پاكدامن، داشتن تفكر استراتژیك را در پیشبرد اهداف دانشگاه و مراكز پژوهشی بیش از نظامهای رتبه بندی در رشد كمی و كیفی موثر دانست. 4 سال پیش
نظامهای رتبه بندی بر تحصیلات و كیفیت انتخاب دانشگاهها اثرگذار هستند ساجده عبدی، رسیدن دانشگاهها و مراكز پژوهشی به اهداف و خواستههای خود را معطوف به رصد گزارشهای نظامهای رتبه بندی دانست و اشاره كرد: این نظامها بر تحصیلات و كیفیت انتخاب دانشجویان تاثیر گذاشتهاند. 4 سال پیش
برقراری عدالت در دستمزدها مهمترین زیرساخت برای اجرای رتبه بندی معلمان است حجت الله بنیادی گفت: یكی از مهمترین زیرساختها، برقراری عدالت بیرونی است یعنی معلمان به همان نسبتی حقوق دریافت كنند كه كارمندان سایر دستگاه های دولتی دریافت می كنند. 4 سال پیش
شیوه اجرای رتبه بندی معلمان با طرح اولیه بسیار متفاوت است عادل خالقی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی در سال 98 گفت: آنچه اجرا شد با آنچه قرار بود اجرا شود، متفاوت بود زیرا قرار بود معلمان هم تراز با آموزش عالی شوند اما این اتفاق رخ نداد و همچنان مطالبه معلمان برای رتبه بندی سر جای خود است. 4 سال پیش
رتبه بندی اعتباری شركتها هنوز متولی مشخصی ندارد كاوه بر لزوم ایجاد پنجره واحد برای رتبه بندی اعتباری شركت ها و فعالان اقتصادی تاكید كرد و گفت: هنوز متولی رتبه بندی اعتباری مشخص نیست. 4 سال پیش
رتبه بندی اعتباری بدون ایجاد زیرساختها بی فایده است صابر پرنیان رتبه بندی اعتباری را موضوعی ضروری خواند و گفت: اگر این كار بدون ایجاد زیرساختهای لازم صورت گیرد قطعاً به صنایع كوچك ضربه خواهد زد. 4 سال پیش
بررسی رتبه بندی اعتباری فعالان اقتصادی برنامه گفتگوی اقتصادی، با حضور كارشناسان بیست و پنجم اسفند موضوع رتبه بندی اعتباری فعالان اقتصادی را بررسی می كند. 4 سال پیش
شناخت جایگاه دانشگاه ها، فایده اصلی نظام های رتبه بندی است فریبرز مسعودی درباره اثرات رتبه بندی دانشگاه ها تصریح كرد: فایده اصلی نظام های رتبه بندی این است كه دانشگاه ها بدانند در بخش های مختلف مانند آموزش و پژوهش در چه شرایطی قرار دارند. 4 سال پیش
رتبه بندی دانشگاه ها در ایران معیار مشخصی ندارد كافی با بیان اینكه رتبه بندی دانشگاه ها در ایران معیار مشخصی ندارد، گفت: دانشگاهی كه دانشجوی آن از استاد یا خارج از دانشگاه پایان نامه بخرد، هیچ نیازی از كشور را برطرف نمی كند و در نتیجه رتبه بندی چنین دانشگاهی نیز از اساس كار اشتباهی است. 4 سال پیش
پایش فعالیتهای دانشگاهی فلسفه پیدایش نظام های رتبهبندی است رضا اصنافی پایش فعالیت های دانشگاهی را فلسفه پیدایش نظام های رتبه بندی عنوان و اظهار كرد: دانشگاه ها باید در حوزه های تخصصی خود توسط موسسات ارزیابی و مورد سنجش قرار بگیرند و نباید همه دانشگاه ها با معیارهای یكسان مورد ارزیابی قرار بگیرند. 4 سال پیش
چرا سند آمایش آموزش عالی در كشور اجرایی نشد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس ضمن آسیب شناسی سند آمایش آموزش عالی در خصوص دلایل و مشكلات پیش روی این سند در راستای عدم اجرای آن در كشور سخن گفت. 5 سال پیش
اصلاح مستمر آئین نامه ارتقا اساتید،باید مبنای رتبه بندی دانشگاهها باشد بهزادفر به اثرگذاری ارتقاء اساتید در رتبه بندی دانشگاه ها اشاره كرد و بیان داشت: قواعد و ضوابط این حوزه باید به صورت مستمر اصلاح شود و بر مبنای آن، رتبه بندی دانشگاه ها صورت بگیرد. 5 سال پیش
ضرورت رتبه بندی دانشگاه ها؛ پیشنهادها و راهكارها گفتگوی علمی كه برنامهای با هدف طرح مبانی و مباحث مختلف علمی است، ششم مرداد از ضرورت رتبه بندی دانشگاه ها سخن میگوید. 5 سال پیش
برخی نظام های رتبه بندی دانشگاه، گمراه كننده است پژوهشگر پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی موسسه زلزله گفت: نظام ارزیابی و رتبه بندی درعین اینكه می توانند به دانشگاه ها جهت ارزیابی خودشان، كمك كننده باشند، اما اگر باعث فراموشی رسالت و هدف اصلی دانشگاه شوند، گمراه كننده است. 5 سال پیش