برای رسیدن به مرجعیت علمی باید به قدرت و اقتدار علمی دست پیدا كنیم نادری منش بیان كرد: برای رسیدن به مرجعیت علمی باید به قدرت و اقتدار علمی دست پیدا كنیم و بعد بر اساس آن باید شالوده های فكری و پارادایم های موجود را تغییر دهیم. 1398/05/28|
مهمترین عامل برای رسیدن به مرجعیت علمی وجود نیروهای نخبه علمی است شاهدی بیان كرد: بهترین و اصلی ترین عامل حركت برای توسعه یك كشور نیروهای نخبه و توانمند علمی است اما متاسفانه امروز در حال از دست دادن این افراد هستیم و دلیل این موضوع آن است كه زمینه های استفاده از علم این افراد را در كشور فراهم نكردیم. 1398/05/28|
رسیدن به مرجعیت علمی نیازمند پژوهش هایی با هدف ارتقاء رفاه اجتماعی كوهساری بیان كرد: برای رسیدن به مرجعیت علمی باید پژوهشهای علمی منجر به ارتقاء تولید ناخالص ملی، المانهای توسعه انسانی و در نتیجه رفاه اجتماعی شود. 1398/05/28|
تعداد زیاد مقالات علمی، ایران را به مرجع علمی در جهان تبدیل نمیكند نادری منش با تصریح بر اینكه نگارش تعداد زیاد مقالات، ایران را به مرجع علمی تبدیل نمی كند، عنوان كرد: مقالات علمی باید تبدیل به خروجی و محصول شوند تا بتوانیم در سطح جهان به عنوان مرجع علم و فناوری شناخته شویم. 1398/05/27|
گفتمان سازی لازمه رسیدن به مرجعیت علمی است كوهساری تاكید كرد: در زمینه مرجعیت علمی آنچه اهمیت دارد، گفتمان سازی است. گفتمان سازی به ایجاد ظرفیت و منابع می پردازد و مطابق با این گفتمان سازی، باید هژمونی و تولید قدرت را ایجاد كرد. 1398/05/27|
مرجعیت علمی پایه گذار تمدن نوین اسلامی است اردبیلی گفت: حركت به سمت مرجعیت علمی فرآیندی است كه رشد همه جانبه كشور، رشد اقتصادی، ثروت آفرینی و اقتدار ملی را به همراه دارد و در یك كلام می تواند تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری كند. 1398/05/27|
تبیین الگوی مرجعیت علمی در آموزش عالی كشور گفت و گوی علمی كه برنامهای با هدف طرح مبانی و مباحث مختلف علمی است، بیست و ششم مرداد از الگوی مرجعیت علمی در آموزش عالی كشور سخن میگوید. 1398/05/26|
اعطای اختیار عمل به دانشگاه، منجر به افزایش كیفیت برنامه های درسی می شود مدیر كل دفتر برنامه ریزی آموزشی آموزش های حرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای بیان كرد: هرچه به دانشگاه ها اعتماد كنیم و اختیار عمل بیشتری دهیم، شاهد افزایش كیفیت در برنامه های درسی خواهیم بود. 1398/05/25|
تمركز زدایی و استقلال از وزارت علوم سبب گرایش به مدرك گرایی میشود دكتر سید محمد مهدی هادوی اظهار داشت: با توجه به مدرك گرایی كه در جامعه وجود دارد، اگر سیاست گذاریها به صورت متمركز انجام نشود، دانشگاه ها كه به دنبال استقلال مالی هستند، به سمت اعطای مدرك می روند و كیفیت كار شدیدا افت می كند. 1398/05/25|
تربیت نیروی متخصص در گرو واگذاری اختیار بازنگری درسی به دانشگاه هاست استاد دانشگاه تربیت مدرس تاكید كرد: واگذاری اختیار بازنگری دروس به دانشگاه ها منجر به تربیت نیروهایی می شود كه در جهش علم و فناوری دنیا و ایران مثمر ثمر خواهند بود. 1398/05/24|
آمایش آموزش عالی و تجدیدنظر در برنامه های درسی دانشگاه ها گفت و گوی علمی كه برنامهای با هدف طرح مبانی و مباحث مختلف علمی است، بیست و سوم مرداد از آمایش آموزش عالی و تجدیدنظر در برنامه های درسی دانشگاه ها سخن میگوید. 1398/05/23|
وزارت علوم باید بازنگری درسی را در اختیار دانشگاه ها قرار دهد مدیركل برنامه ریزی آموزشی دانشگاه فنی وحرفه ای گفت: تمركز زدایی و اعتماد به دانشگاه و دادن اختیارات بیشتر، سرعت حركت در بازنگری درسی را بدنبال دارد و به همین جهت وزارت علوم باید بازنگری درسی را در اختیار دانشگاهها قرار دهد. 1398/05/23|
عدم ارتباط صنعت و دانشگاه تجاری سازی علم را مخدوش می كند عضو هیئت مدیره انجمن صنعت و دانشگاه گفت: با وجود آنكه در تولید علم، نسبتا خوب و موفق عمل كرده ایم اما متاسفانه این علم به صنعت و تولید محصول كمكی نكرده. دلیل این موضوع نبود ارتباط صنعت و دانشگاه است. 1398/05/22|
تجاری سازی علم، بهترین راه پیشرفت اقتصادی است یك مشاور كسب و كار گفت: تجاری سازی علم در ایران مغفول مانده در حالی كه بیش از دو دهه درباره آن سخن گفته شده است. 1398/05/22|
عدم حركت دانشگاه ها به سمت حل مشكلات كشور، علت مهاجرت نخبگان است دكتر میر حمایت میرزاده گفت: خیلی از دانش آموزان از دوران دبیرستان در فكر مهاجرت هستند و دلیل این موضوع آن است كه فضای دانشگاه ها در راستای حل مشكلات كشور و اشتغال آفرینی نیست و تنها برای كسب مدرك است. 1398/05/21|
صنعتی نبودن كشور عامل مهاجرت نخبگان است عضو هیئت مدیره انجمن ارتباط صنعت و دانشگاه درباره علل مهاجرت نخبگان اظهار داشت: یكی از دلایل مهاجرت این افراد، نبود زمینه صنعتی برای پیشرفت نخبگان در حوزه فعالیت كاری خودشان است. متاسفانه ایران تقریبا درهیچ زمینه ای صنعتی نشده است. 1398/05/21|