عدم استفاده از نیروی انسانی نخبه، علت اصلی مهاجرت نخبگان است عضو هیئت علمی انجمن ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: یكی از مهمترین دلیل محاجرت نخبگان اینست كه نمی توانیم نیروی انسانی نخبه را در كشور بكار بگیریم و آنها ترجیح می دهند در جایی حضور داشته باشند كه از علم خود استفاده كنند. 1398/05/21|
بررسی ضرورت تجاری سازی علم در گفت و گوی علمی گفت و گوی علمی كه برنامهای با هدف طرح مبانی و مباحث مختلف علمی است، بیست و یكم مرداد از ضرورت تجاری سازی علم سخن میگوید. 1398/05/21|
آمار مهاجرت نخبگان ایرانی دچار بزرگ نمایی شده است مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: شرایط مهاجرت نخبگان ایرانی را كه بررسی می كنیم، متوجه می شویم مقام نخست دنیا را در زمینه مهاجرت در اختیار نداریم و در زمینه میزان مهاجرت نخبگان بزرگ نمایی شده است. 1398/05/20|
واكاوی علل مهاجرت نخبگان از كشور در گفت و گوی علمی گفت و گوی علمی كه برنامهای با هدف طرح مبانی و مباحث مختلف علمی است، نوزدهم مرداد از علل مهاجرت نخبگان از كشور سخن میگوید. 1398/05/19|
برای تبیین الگوی كشت باید مواد غذایی استراتژیك را در اولویت قرار دهیم اسماعیلی فر الگوی كشت را دارای ابعاد مختلف دانست و عنوان كرد: برای تبیین الگوی كشت باید مواد غذایی استراتژیك را در اولویت قرار دهیم و در حال حاضر گندم مهمترین و راهبردی ترین مواد غذایی در كشور است كه باید مورد توجه اصلی قرار گیرد. 1398/05/17|
عدم تعیین الگوی كشت سبب هدر رفت مقدار زیادی آب در بخش كشاورزی خان محمدی بر ضرورت تعیین الگوی كشت در سریعترین زمان ممكن تاكید كرد و اظهار داشت: عدم تعیین الگوی كشت سبب هدر رفتن مقدار زیادی آب در بخش كشاورزی شده است و از سوی دیگر نمیتوانیم سلامت تولید را تامین كنیم و یا صادرات داشته باشیم. 1398/05/17|
رعایت شاخص های اقتصادی در الگوی كشت ضروری است حسنی بافرانی گفت: اگر می خواهیم الگوی كشت صحیح داشته باشیم، باید شاخص های اقتصادی در الگوی كشت را رعایت كنیم. درحقیقت باید با آمایش سرزمینی محصول مناسب برای منطقه مناسب را در نظر بگیریم تا بیشتری بهره وری را از منابع داشته باشیم. 1398/05/17|
راهبردهای كشاورزی كشور درالگوی صحیح كشت گفت و گوی علمی كه برنامهای با هدف طرح مبانی و مباحث مختلف علمی است، شانزدهم مرداد از راهبردهای كشاورزی كشور درالگوی صحیح كشت سخن میگوید. 1398/05/16|
دانشگاه فرهنگیان، قادر به پاسخگویی نیاز برای تربیت معلم نیست كچوئیان گفت: دانشگاه فرهنگیان با امكانات و ظرفیت هایی كه در اختیار دارد، قادر به پاسخگویی به حجم گسترده نیاز فعلی برای تربیت معلم نیست زیرا بیش از 300 هزار نفر از معلمان در حال بازنشسته شدن هستند و امكان تامین این تعداد معلم وجود ندارد. 1398/05/15|
تربیت مربی به جای تربیت معلم باید در دستور كار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد طاهری نیا تاكید كرد: آنچه در سند تحول در حوزه معلمان است، تربیت معلم مهارت محور است و اساسا در سند تحول بیش از آنكه به دنبال تربیت معلم باشیم به دنبال تربیت مربی هستیم اما سند تحول در این حوزه موردتوجه قرار نگرفته است. 1398/05/15|
تربیت معلم مهارتی بر اساس سند تحول آموزش و پرورش گفت و گوی علمی كه برنامهای با هدف طرح مبانی و مباحث مختلف علمی است، چهاردهم مرداد از تربیت معلم مهارتی بر اساس سند تحول آموزش و پرورش سخن میگوید. 1398/05/14|
دانش آموزانی كه دوره پیش دبستانی را می گذرانند، برای جامعه ارزش افزوده دارند زرافشان گفت: تحقیقات نشان می دهد افرادی كه دچار ناهنجاری های اجتماعی و مشكلات روحی و روانی می شوند عمدتا از كسانی هستند كه دوره پیش دبستانی را طی نكرده اند و كسانی كه این دوره را گذرانده اند، برای جامعه ارزش افزوده دارند. 1398/05/14|
پیش دبستانی ها در حوزه مدیریت و نیروی انسانی برنامه مشخصی ندارند رضایی از بی برنامه بودن مدیریت و نبود برنامه ریزی در حوزه پیش دبستانی گفت و بیان داشت: نظام تربیتی صحیحی برای مربیان پیش دبستانی وجود ندارد در حالیكه كیفیت آموزش در این سطح كاملا بستگی به نیروی انسانی تربیت شده دارد. 1398/05/14|
فقط 34 درصد دانش آموزان تهرانی تجربه حضور در پیش دبستانی مجاز را داشته اند دواری اشاره كرد: از میان 104 هزار دانش دبستانی در ورودی هر سال، فقط 34 درصد از آن ها در مراكز مجاز پیش دبستانی حضور داشته اند. 1398/05/14|
لزوم كیفی سازی و توصیفی بودن آزمونهای مدارس برای شناخت بهتر استعدادها چراغی تاكید كرد: بر اساس سند تحول بنیادین و برای شناخت بهتر استعدادها جهت فرآیند هدایت تحصیلی، آزمون ها در مدارس باید به سمت توصیفی و كیفی بروند اما آنچه در مدارس وجود دارد، آزمون های كمی است یعنی نمره ملاك انتخاب دانش آموزان است. 1398/05/13|
هدایت تحصیلی باید مبتنی بر نیازهای آینده دانش آموزان باشد دری ضمن تاكید بر این موضوع كه دانش آموزان در فرآیند هدایت تحصیلی باید انتخاب آزادانه داشته باشند، گفت: هدایت تحصیلی باید مبتنی بر نیازهای آینده دانش آموزان جهت ورود به مشاغل و حرفه های مختلف باشد. 1398/05/13|