سنجش كیفیت عملكرد نظام های آموزشی، هدف اصلی سیستم های رتبه بندی كرم پور حقیقی گفت: سنجش كیفیت عملكرد نظام های آموزشی هدف اصلی سیستم های رتبه بندی است. سنجش این موضوع از ابعاد گوناگونی قابل بررسی است و مراتب خروجی و فرآیندهای اجرایی دانشگاه ارزیابی می شود. 1398/05/03|
ایران رتبه اول تولید مقاله و رتبه 14 تولید ثروت را در جهان اسلام دارد دكترای مهندسی سیستم ها و كنترل بیان كرد: ایران از نظر تولید مقاله در جهان اسلام در رتبه نخست قرار دارد اما به لحاظ تولید ثروت از این مقالات، رتبه 14 را در اختیار دارد. 1398/05/03|
تولید نوآورانه در دانشگاه تحقق می یابد استاد دانشگاه آزاد با تاكید بر ضرورت اجرای آمایش سرزمینی گفت: باید با توجه به امكانات منطقه و با كمك دانشگاه صنایع را احداث و تولید را نوآورانه كنیم اما متاسفانه كاملا بر خلاف این موضوع عمل كرده ایم. 1398/05/02|
شیوه اداره پژوهش و فناوری در كشور مناسب نیست عضو پژوهشگاه پلیمر بیان كرد: نحوه اداره پژوهش و فناوری در كشور به درستی عمل نمی كند و با ارگونومی جامعه سازگار نیست و تنها از مدل های غربی تقلید می كند كه با روحیات پژوهشگران ایرانی هماهنگ نیست. 1398/05/02|
رشد علمی در زندگی مردم ایران كمرنگ است یوسفی تعداد مقالات و رشد علمی ایران را یك ویترین بین المللی دانست و عنوان كرد: شتاب علمی ایران در جهان اول است اما آنچه اهمیت دارد آن است كه مردم باید رشد علمی را در زندگی خود احساس كنند كه این موضوع كمرنگ است. 1398/05/01|
رشد علمی ایران پس از انقلاب، باعث شگفتی صاحب نظران غربی شده فیاض اظهار داشت: رشد علمی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خارق العاده بوده به حدی كه صاحب نظران غربی را با تعجب و شگفتی روبرو كرده و این نرخ رشد واقعا قابل رویت در همه بخش ها بوده است. 1398/05/01|
تمدن سازی و پیشرفت یك كشور از طریق علوم انسانی میسر است فیاض مجتهدی بیان كرد: برای اینكه یك كشور پیشرفته و توسعه یافته باشیم، چاره ای جز فعالیت در زمینه علوم انسانی نداریم. 1398/04/31|
علوم انسانی می تواند موانع صنعت را حذف كند قناد باشی ضمن اشاره به تنوع صنایع در جهان، اظهار كرد: موانع متعددی سبب توقف این صنایع شده است درحالیكه از طریق علوم انسانی می توان این موانع را برداشت. 1398/04/31|
راهبری بهینه وحكمرانی صحیح علم و پژوهش،حلقه اتصال علوم انسانی وصنعت عیوضی اظهار كرد: راهبری بهینه و حكمرانی صحیح علم و پژوهش، حلقه اتصال علوم انسانی و صنعت است كه متاسفانه در كشور به خوبی انجام نمیشود. 1398/04/31|
عدم تحقیق دانشمندان، ریشه نبود ارتباط در حوزه صنعت و علوم انسانی فیاض مجتهدی درباره ریشه نبود ارتباط مناسب بین صنعت و علوم انسانی گفت: دانشمندان، مدیران و اساتید حاضر نشدند برای حوزه علوم انسانی و ارتباط آن با صنعت و پاسخ به نیازهای آن، تحقیق كنند و درنتیجه شاهد عقب افتادگی در این حوزه هستیم. 1398/04/30|
صنعت با كمك علوم انسانی گسترش یافته است قنادباشی گفت: صنعت توانسته است با استفاده از بال علوم انسانی گسترش یابد و به نیازهای بشری پاسخ دهد. در حقیقت صنعت بدون استفاده از اهرم علوم انسانی و بهره برداری صحیح از رشته های گسترده علوم انسانی، ابتر است. 1398/04/30|
اثرگذاری علومانسانی در صنعت نیازمند توجه به مولفههای انسانی،اجتماعی و فرهنگی بزاز جزایری بیان كرد: برای اثرگذاری علوم انسانی در حوزه صنعت نیازمند توجه به مولفه های انسانی، اجتماعی و فرهنگی هستیم و پس از آن باید به سراغ سخت افزار رفت كه همه این موارد نیازمند تحقیقات گسترده و دقیق است. 1398/04/29|
پیشرفت علوم انسانی نیازمند وجود نگاه مدیریت راهبردی است میرشمسی تصریح كرد: برای پیشرفت در علوم انسانی و اثرگذاری آن بر صنعت نیازمند وجود نگاه مدیریت راهبردی در همه حوزه ها هستیم زیرا در این نوع مدیریت، تعارض منافع وجود نخواهد داشت و نیروی انسانی برای خدمت به كشور فعالیت می كند. 1398/04/29|
برای اثرگذاری علوم انسانی بر صنعت نیازمند وجود شرایط اجتماعی مساعد هستیم دانش آموخته علوم تربیتی از تاثیرگذاری شرایط اجتماعی بر عملكرد مدیریتی گفت و اظهار داشت:برای اثرگذاری علوم انسانی بر صنعت نیازمند وجود شرایط اجتماعی مساعد هستیم اما با توجه به نبود این بسترها، فعل خواستن در عرصه نیروی انسانی كمتر صرف می شود. 1398/04/27|
صنعتگران، اعتقاد و باور لازم به رشته های علوم انسانی را ندارند بزاز جزایری گفت: صنعتگران، اعتقاد و باور لازم را به رشته های علوم انسانی ندارند و بی اعتماد هستند و یك نوع مهندس زدگی وجود دارد زیرا معتقد هستیم باید در راس همه امور مهندسی وجود داشته باشد. 1398/04/25|
مشكلات امروز، ناشی از اداره كردن مدیریت به شیوه مهندسی است شورج گفت: بخشی از مشكلات امروز ناشی از این است كه مدیریت را به شكل مهندسی اداره كرده ایم درحالیكه مدیریت باید به شكل علوم انسانی باشد. 1398/04/25|