علی دهقانكیا ضمن تشریح ابعاد حقوقی فعالیت رانندگان بازنشسته در این طرح، گفت: تاكنون، بازنشستگان كشوری و لشكری در هر شغلی مشغول به كار میشدند، از جمله تاكسیهای اینترنتی، با مشكلات بیمهای مواجه بودند.
علی دهقانكیا ضمن تشریح ابعاد حقوقی فعالیت رانندگان بازنشسته در این طرح، گفت: تاكنون، بازنشستگان كشوری و لشكری در هر شغلی مشغول به كار میشدند، از جمله تاكسیهای اینترنتی، با مشكلات بیمهای مواجه بودند. سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون، امكان ادامه كار برای این افراد را منتفی میدانست، اما در عمل، بسیاری از بازنشستگان بدون برخورداری از بیمه، به كار خود ادامه میدادند. با قانونی شدن طرح بیمه رانندگان بازنشسته، این افراد میتوانند با پرداخت حق بیمه، به صورت رسمی و قانونی به كار خود ادامه دهند. این طرح نه تنها به نفع بازنشستگان است، بلكه كارفرمایان نیز میتوانند با پرداخت سهم خود، از خدمات این نیروی كار بهرهمند شوند.
رئیس كانون كارگران بازنشسته استان تهران، به دو پیشنهاد مطرح شده در این زمینه اشاره كرد و گفت: یكی از پیشنهادها این است كه بازنشستگان بتوانند با دریافت حقوق سی و پنج روزه، مانند سایر كارگران، تحت پوشش بیمه قرار گیرند. پیشنهاد دیگر این است كه كارفرما سهم 20 درصدی بیمه را پرداخت كند و بازنشسته بدون دریافت بیمه بیكاری، به كار خود ادامه دهد. این طرح گامی مهم در جهت حمایت از حقوق بازنشستگان است كه در شرایط اقتصادی كنونی، با مشكلات متعددی مواجه هستند. بسیاری از بازنشستگان برای جبران كسری درآمد خود، به مشاغلی مانند رانندگی در تاكسیهای اینترنتی روی آوردهاند و قانونی شدن بیمه آنها میتواند امنیت شغلی آنها را افزایش دهد.